Dag 86. Kleintjes en eitjes. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 86. Kleintjes en eitjes. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 86. Kleintjes en eitjes.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Dag November, Hallo December. Alweer 3 maanden op het eiland, wat gaat het hard. En hoe beter de maand te beginnen met niet lekker geslapen en de dag starten met een hike. Ik en Kelly gingen in de ochtend al vooruit en de rest volgde. Op het kantoor vroeg ik waar ik moest zijn vandaag, de marine park of national park. Claire wilde graag dat ik mee ging met de schoolkindjes de Quill op en vroeg aan Matt of hij me nodig had waarop hij antwoorden, nee niet zo zeer nodig. Mooi zei Claire dan ben je nu van mij! Dus zo ging ik mee met Claire, Kali en Casper naar de Quill. Bij Scubaqua stopte Jessica om Matt en Mickey er af te zetten omdat er een nest op het strand uitkwam, ik dacht jeey baby schildpadjes, maar Matt zei uhm wat doe je? Volgens mij moet je met Clair mee. Dus ik helemaal in de war, oh okay sorry en sprong terug in de Truck. Aan de voet van de Quill hebben we een uur gewacht op de bus met kindjes. Toen de bus er eindelijk was kwamen er een stuk of 20 kleine kindjes van tussen de 5 en de 7 jaar oud uit. Zo lief, ze moesten allemaal netjes luisteren naar ons en niet duwen of passeren en ook allemaal handje vast houden. Heel schatig en we zijn naar het bankje halverwege de Quill gelopen met zijn alle. Daar ruste we uit en at ik een sinaasappel, wat ze blijkbaar heel bijzonder vonden, alle oogjes waren op mij gericht en een klein meisje probeerde zelfs een stukje te pikken terwijl ik het in mijn handen had, hihi stelletje aapjes. Eentje vroeg het netjes, maar ik zei dat als ik hem iets gaf de rest ook wil en zoveel had ik niet meer, andere keer dan maar. Naar beneden wilde een klein manneke mijn hand vast houden en stelde me allerlei vragen en hing hele verhalen op. Bij de bus zeide we iedereen weer gedag en mochten Kali en ik naar huis. Thuis een lekkere lange pauze en om 12:30 gingen ik en Kelly weer naar kantoor. Zij ging duiken en ik ging met Jessica een nest opgraven. Op Zeelandia was het erg warm, we hebben eerst gegraven naar een nest ergens verder op het strand, maar deze konden we niet vinden. De gene waar we voor gingen was dichterbij de truck. Helaas was het geen succesvol nest, alle eitjes waren nog heel en veel hadden een embryo, maar waren niet compleet ontwikkeld. Zonde van die kleine beetjes, maar dat is de natuur. Terug op kantoor heb ik data ingevoerd en ben ik samen met Mickey en Kelly terug naar eerst supermarkt en dan naar huis gelopen. Thuis een wasje gedraaid en lekker gerelaxt, jummie gegeten, rumicup gespeeld en toen nog even lezen. Morgen weer de Quill op alleen dan met wat oudere kindjes. Tot morgen allemaal. Kus!

  • 02 December 2015 - 04:05

    Elma:

    Leuk. Juf Esmee. Jammer dat je het uitkomen van het andere nest moest missen en zelf een nest had dat gen succes was. Net wat je zegt. Tis de natuur. En ja tis al december. Nog vijf weekjes voordat wij op het vliegtuig stappen. Xxxxxx dikke kussen en knuffels. Mamsie en papsie.

  • 02 December 2015 - 06:20

    Marja:

    Haha toch wel kleintjes geen schildpadjes maar aapjes. Weer een extraatje op je cv...kinderjuf en dierenoppas..alle gekheid op een stokje als je weer terug komt ben je van alle markten thuis. Jammer geen levende turtletjes. Straks weer een nieuwe dag...veel plezier xxx

  • 02 December 2015 - 10:43

    Tante Anneke:

    hallo esmee,ja het is alweer december nog even dan ben je weer terug in het koude kikkerland.
    het zal best wennen zijn ,maar je hebt mooie herinneringen van de mooie stranden en wat je allemaal beleeft hebt.geniet er nog met volle teugen vanxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 36251

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: