Week 6 + de kerstdagen - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Week 6 + de kerstdagen - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Week 6 + de kerstdagen

Door: ik

Blijf op de hoogte en volg Esmee

27 December 2017 | Bonaire, Sint-Eustatius

De tijd gaat hard, nog even en het is tijd om Saba te verlaten voor Statia. Het is een tijdje geleden dat ik mijn blog heb geschreven en weet ook niet 100% meer wat er allemaal is gebeurd de afgelopen dagen. Wel heb ik kerst erbij getrokken.
De maandag van afgelopen week was een goede dag. Na de vergadering en het wachten op Jelle zijn Daniel en ik de eerste benthos survey in Big Rock Market gaan doen. Waarna we niet veel tijd meer hadden voor een tweede duik dus hebben we de data in de computer gezet. Dan was het al weer dinsdag, dit was een redelijk saaie dag. Was maar alvast aan mijn proces verslag begonnen en halverwege naar de hardware store om wat draad te halen voor naamplaatjes op de riffen. Ook dat duurt niet heel lang om te doen en al snel waren we weer terug in het kantoor. De dag kroop voorbij, maar mocht aan het eind van de middag samen met Ivo mee met Pouchie en Koki de Queen B op om de laatste veerdienst ronden te doen voor het cruiseschip wat altijd op dinsdag is. Dit was gezellig maar duurde wel wat langer dan ik dacht. Gelukkig toen ik eindelijk thuis was had Daniel al gekookt en kon ik gelijk wat eten, wat honger had ik wel! De woensdag was ook een volle dag. Met in de ochtend de laatste benthos survey op Big Rock Market en hebben gelijk de naamplaatjes installeert. Na een sureface interval en lunch zijn we in de middag er op uit geweest om een vis survey. Was wel erg moe na die duiken. Donderdag was een bijzondere dag want met mijn tweede duik zou ik er 100 duiken op hebben zitten! Daniel en ik begonnen de dag met twee duiken, duik 99 was bij de Pinnacles. Hier moest Jelle een boei vervangen, en het was ook een diepe dive site. De haak van de boei zat op 30 meter diep, en ik ben tot 32 meter gegaan, wat was dat een prachtige dive site. Beeld je in een onder water schans die vervolgens na de put recht naar beneden duikt! En zo veel vis! Veel dieper durfde ik niet zo goed maar dat is niet zo erg. Na de duik op de boot een flinke sureface interval voor dat Daniel en ik weer gingen duiken in Ladder Bay voor een vis survey. Hoppa duik 100, als ze op de andere volgorde was geweest dan wat dat nog mooier geweest. Terug op kantoor hebben we eerst even geluncht en gerust om daarna weer er op uit te gaan voor een vis survey in Big Rock Market. Yes nog maar 1 survey op Big Rock en dan hebben we alles gedaan wat we moesten doen voor dat we naar Statia gaan. Deze duik deden we natuurlijk op de vrijdag en in de middag een poging om de data in de computer te zetten, maar iedereen was zo opgewonden voor het feit dat het vakantie was en dat er happy hour was bij Tropics. Hier zijn we dan ook na even thuis opfrissen naar toe gegaan. Dit was heel gezellig en leuke muziek,mensen waren in kerst pakken ook onze Kai. Toen was het alweer tijd om naar een verjaardagsdiner te gaan van Lonneke. Ook dit was heel gezellig en erg lekker. Daarna hebben we geprobeerd nog uit te gaan maar niet veel was gezellig. Ik en Ivo zijn een tijdje later naar huis gegaan. Zaterdag heel rustig aan gedaan, in de ochtend wat boodschappen gescoord voor kerst diner die we maandag zouden doen. Voor de rest van de dag in het zonnetje gelegen, en oops in slaap gevallen dus was goed verbrand op mijn rug. Na dat zo wel ik als Daniel een beetje waren bij gekomen hebben we de laatste data in de computer in gevuld. Nu echt tijd voor vakantie! Zondag ook lekker luieren en niks doen. Toen was het ineens kerst en na een rustige opstart thuis zijn Sietse en ik naar Ivo gegaan in St. Johns en daar gezellig samen met David, Leo en Daniel een kerst BBQ gehouden. Dit was gezellig maar had beter gekund, had een gevoel van heimwee, gelukkig was ik niet de enige, Ivo had er ook last van. Was erg laat en lief dat hij was is Sietse weer met mij mee naar huis gegaan, Daniel bleef bij Ivo crashen. Dat was eerste kerst dag, tweede kerst dag was ook niet zo bijzonder maar wel gezellig, na uit geslapen te hebben en lekker een luie ochtend gehad was Ivo dit keer bij ons en hebben Sietse, Ivo en ik lekker zitten kletsen in het zonnetje en een grappige show gekeken op het internet. Tijdje later gingen we met zijn alle naar Windwardside waar Ivo naar Kai ging voor kerst en ik en Sietse gingen naar Daniel in Scouts om daar heerlijk te eten. Wolfgang onze landlord is een Duister en heeft speciaal voor ons een schnitzel gemaakt en die ging er wel in. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en hebben Sietse en ik nog een film gekeken. Toen was het Woensdag die ook zeer rustig was, in de ochtend even naar het kantoor gehobbeld om mijn duikspullen op te halen en deze bij de duikschool af te geven, want donderdag gaan we duiken met zijn alle. Na nog even Ivo geholpen te hebben zijn we naar huis gegaan en heb ik nog wat boodschapjes gehaald en hou de middag lekker rustig. Zo is er alweer een halve week voorbij en voor je het weet zitten we op Statia. Ik wil iedereen nog eens de hartelijke en warmen feestdagen wensen en een voorspoedig en gelukkig nieuw jaar alvast. Tot de volgende week blog! -xxx-

  • 27 December 2017 - 22:41

    Marja:

    Hoi hoi jij ook nog de beste wensen. Hier een vrij rustige kerst gehad. 1e kerstdag smorgens even naar opa en oma geweest. Daar was ook je moeder dus ff bijkletsen. Smiddags nog naar de andere oma. 2e kerstdag weer aan t werk op de opvang. Daar hadden we een brunch met de die dag werkende collegas en vrijwilligers. Verder gaat t zn gangetje en hobbelen we weer richting oud en nieuw. De groetjes en een goede jaarwisseling

  • 28 December 2017 - 10:47

    Lia:

    Hoi hoi zo wat een belevenissen allemaal, leuk je 100e duik, het lijkt mij ook vreemd om kerst zonnebadend te vieren maar wel apart.
    Wij hebben rustig aan gedaan je vader en ome Theo en Tante Trudy waren 1e kerstdag hier en 2e waren we gewoon samen thuis.
    Fijn zeker naar Statia zie je weer alle bekende veel succes daar.
    Liefs van ons

  • 28 December 2017 - 11:11

    Elma:

    Hoi Lieverd.
    Wat gaat het hard he. De tijd vliegt voorbij. Deze kerst dus geen kalkoen drama voor jou hahaha.
    Nog een paar dagen en dan ga je weer een eiland verderop. De Statianen zullen je denk ik met open armen ontvangen :-)
    Geniet nog even van die paar vrije momenten deze week en alvast fijne duiken.
    Tot snel xxxxxxxxx

  • 28 December 2017 - 12:21

    Ruben:

    gefeliciteerd met je 100e duik en dapper dat je tot 32 meter bent gegaan .
    veel plezier nog en fijne feestdagen

    groeten ruben

  • 29 December 2017 - 09:49

    Tante Anneke En Oom Winston:

    nou zeg de 100 duik alweer nu op naar de 200!
    zo te lezen vliegen de dagen snel voorbij zeker als je druk in de weer ben en af en toe genieten van het mooie weer
    vandaag verwachten we hie natte sneeuw bah
    het vuurwerk knalt hier al op los kunnen niet wachten het moet op,want met ouden nieuw verwachten ze op beide dagen regen haha
    veel plezier op het andere eiland en een goed en gezond 2018xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 36313

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: