Week 12 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Week 12

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 Februari 2018 | Bonaire, Sint-Eustatius

Helaas dat was de laatste week alweer. Maar wat was het een leuke tijd geweest zo wel op Saba als hier op St Eustatius. Ik heb heel erg genoten van alles en iedereen! Maandag en dinsdag hebben ik en Daniel de meeste tijd gespendeerd aan het maken van een spss data sheet en het raport schrijven. Woensdag was de laatste dag dat we gingen duiken voor het project. Dit keer niet met Golden Rock dive centre want die hadden een grote groep mensen om te duiken, maar we gingen dit keer met STENAPA. Eric, Julia en Callum gingen met ons mee. Helaas was het zicht bij Twin sisters zo slecht dat we helaas moesten afblazen. Totaal 11 minuten onder geweest. Daarna naar Crooks Castle daar was het zicht wel een stuk beter. En daar hebben we onze laatste vis survey doen en nog een plotje uit zetten. Dit was ook zo gebeurd. In de avond ben ik nog even naar yoga geweest en een paar spelletjes gespeeld. Donderdag ochtend ben ik met Scubaqua mee gaan duiken op Blue Bead Hole, maar helaas geen blue bead. Maar toen ik terug was bij de shop zei Ingrid ga nog een keer mee. Na twijfelen toch gedaan, snel geluncht en toen weer mee gegaan. Onder water dacht ik dat ik weer niets zou vinden en besloot naar de visjes te kijken en toen toch èèn en daarna nog een en nog een! Ik was zo blij. Terug bij de duik shop was iedereen helemaal happy voor me. De vrijdag ochtend afscheid genomen van Jeramy, in de middag zijn ik Janna en Daniel naar Golden Rock gegaan om even een kratje bier te geven als bedankje voor de hulp die ze hadden geboden. Daar nog even lekker gekletst en toen Thomas er was zijn we naar het strand graan en even daar nog even gezeten en Thomas en ik hebben nog even gezwommen. Daarna moesten we ook van Thomas afscheid nemen en zijn we daarna naar ook de laatste bbq en karaoke van ons. Het was erg gezellig die avond maar was toch ook wel moe en zo. Zaterdag heb ik een eindje gewandeld en bij Kimani geluncht en twee docus over de oceaan gekeken. Daarna terug gelopen en met Janna naar Scubaqua gelopen om mijn duikspullen te halen en dag te zeggen. Daarna met een klein clubje bij the harbour club wezen eten als afsluiten en toen de andere film gingen kijken, ben ik nog een drankje gaan doen met Frank en een paar maten. Dit was super gezellig, zelf nog twee potjes wezen poolen. Daarna heeft ie me netjes thuis afgezet en ben ik gaan slapen want ja zondag was tijd om te gaan. In de ochtend spullen gepakt en kamer schoon geveegd. Toen was het tijd om te gaan, afscheid van Kevin en Mariska genomen op het vliegveldje. Met de scan van mijn tas me schaar helaas kwijt geraakt. Die zat nog in mijn etui, nou ja pech gehad. Reis naar St Maarten was prima gegaan, daarna even wachten en dan naar Curacau daar moesten we een half uurtje wachten toen we de langen vlucht gingen maken. 9 uur in het vliegtuig richting het koude kikkerlandje! Helaas pindakaas was een van de kleinste reizigertjes het er niet zo mee eens. Arm ding en onze arme oren. Om 7:43 waren we geland en stonden me ouders me op te wachten. Ik ga iedereen die ik heb ontmoet heel erg missen. Maar het is toch ook wel fijn om terug te zijn. Groeten aan iedereen en kom gauw foto’s kijken!

  • 05 Februari 2018 - 14:20

    Elma:

    Wij zijn allemaal heel blij dat je stage zo goed is verlopen en dat je weerbij ons terug bent

  • 05 Februari 2018 - 19:04

    Lia:

    Komen zeker naar je foto's kijken en je verhalen horen.
    Ben het helemaal eens met je moeder.
    tante Lia xxx

  • 06 Februari 2018 - 16:05

    Marja:

    Fijn dat je weer terug bent. Weer veel ervaringen en herinneringen rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 2336
Totaal aantal bezoekers 36335

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: