Dag 8. Relaxte Maandag en nacht patrouille. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 8. Relaxte Maandag en nacht patrouille. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 8. Relaxte Maandag en nacht patrouille.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

15 September 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Zo weekend ging snel maar deze maandag overdag ook. Eerst 's ochtends met Sarah in het kantoor een vissen kennis quiz gedaan terwijl we wachten op Matt. Maar Matt kon vandaag niet komen dus moesten ee onze eigen ochtend in plannen samen met Nardio. Dan maar de duikflessen weg brengen naar de shop om ze te laten vullen. Toen dat gedaan was maakten Sarah en ik onze spullen gereed om toch een duik te maken. Nardio bracht ons naar Ankor point south om daar vervolgens een lijn schoon te maken met zijn tweeën. By the way, ik mag voorlopig de komen de dagen niet duiken met camera, Matt had tegen Jessica gezegt dat ik eerst stabieler moet worden onder water. Dus voorlopig geen filmpjes maar zat tijd om het in te halen. Goed korte breefing over hoe het weer ging en dan hop het water in. 18,5 meter diep en 22 minuutjes onder water geweest, misschien wel iets te snel omhoog gekomen, maar gelukkig niks aan overgehouden behalve een goed leer moment voor mezelf. Op de boot nog een tijdje geklets voor we weer terug gingen en wat denken jullie VERBRAND, twee rode bovenbenen en de afdruk van mijn badpak perfect in mijn rug, ik kwam hier pas later in de middag achter, hehe Auwtsh! Terug op het kantoor was het tijd voor lunch, snel langs de bank voor geld en de supermarkt voor eten, want mijn brood was beschimmeld en mijn melk was zuur, jakkie. Thuis even lekker geluncht en met mijn mamsie gefacetimed. Even verkleed en INGESMEERD, op terug naar het kantoor waar ik en Sarah de muur vlakbij het kantoor gingen beschilderen, ik zal morgen een foto maken. Word heel leuk met koraal en vissen er op, het design is van Claire zij kan ontzettend goed schilderen en tekenen en het was een hele eer om haar te helpen. Zo was ons middagje snel voorbij, op de terugweg eten gehaald voor de avond, ik kookte, dus werd het worteltjes met aardappeldjes en zelf gemarineerde krispy chicken. Het was wel wat vroeger klaar dan normaal, maar dat komt omdat ik mijn eerste schildpadden nacht patrouille heb. Omdanks een beetje vroeg smaakte het iedereen prima, het was wel lekker om iets anders te hebben dan rijst of pasta zei Sarah. Fedor deed de afwas dus ik had een rustig avondje om bij te komen en voor te bereiden voor vanacht. Ik mag Sarah haar regenjas lenen en heb water, koekjes en een appel in gepakt. Om 20:45 kwam Jessica me halen en zijn we naar Zeelandia beach gereden, helaas was er bliksem in de verte en moesten we het helaas afblazen voor de veiligheid. Dan maar morgen ochtend met de ochtend patrouille mee en die avond nog eens proberen. Nu in iedergeval niet al te laat naar bed.

  • 15 September 2015 - 04:55

    Elma:

    Tjonge nu word je ook nog een kunstenares en laat je je sporen definitief achter op het eiland in de vorm van schilderkunst. Pech van de patrouille maar er komen vast nog veel meer nachten. Lekker soort van hollandse pot gegeten hihi xxxx

  • 15 September 2015 - 06:15

    Marja:

    Wat jammer dat je 1e nachtpatrouille werd afgeblazen. Hahaha ik had een heel ander beeld van je bij dat woord..dan regenjas en koekjes in je zak. Hihi meer van in camo sluipend over het strand. Haha je kent je tante wel....:)) maar veiligheid voor alles. Bij ons was ook onweer en regen. Wat leuk dat je mee mocht helpen met schilderen. Is een apart idee dat als je weer thuis bent anderen kijken naar iets waar jij aan meegeholpen hebt om te maken. Succes met je volgende patrouille.... xxx

  • 15 September 2015 - 12:43

    Tante Anneke:

    hallo esmee
    je beleeft iedere dag wat anders lees ik.je kan ondertussen een dik dagboek bijhouden.
    nu succes met je nachtpatrouille.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 36253

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: