Dag 17. Een dag bestaande uit wachten. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 17. Een dag bestaande uit wachten. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 17. Een dag bestaande uit wachten.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 September 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Na wat voelde als een korte nachtrust werd ik al krabbend wakker, die rot muggen hebben nu ook mijn handen te pakken. Volgens mij zijn ze immuun voor de spray geworden. Maar goed ontbijten en klaar maken voor de hele dag weer in de tuin. Bij het kantoor gingen Chuck en ik richting de Botanische tuinen, dus weer de stuiterweg heen. In de tuin kreeg ik de opdracht om de bosjes met blauwen bloementjes te snoeien, ze zagen er allemaal een beetje zielig uit, maar heb het voorelkaar gekregen om ze weer wat beter er uit laten zien. Daarna kon ik verder gaan waar ik de vorige keer mee bezig was, onkruit wiedden, met wat korte pauzes er tussen door ging te tijd niet al te snel en het was ook erg warm. Toen Chuck me kwam vertellen dat we klaar waren zei hij ook dat hij onder de indruk was van mijn wiedden. Ik bedankte hem vriendelijk en dacht toen bij me zelf, wat wil je anders als je van een land en tuinbouw school afkomt. Chuck heeft me weer netjes thuis afgezeten voor middageten. Noodles die misschien een beetje melig waren, maar wel te doen. Ik was wat vroeger thuis dan anders en kon lekker uitrusten en wat lezen. Chuck kwam samen met Casper mij weer rond een uur of 1 op halen. Hun al lunchent gingen we weg, maar niet naar de tuin, dus ik vroeg waarom we helemaal naar Boven National Park gingen. Blijkt dus dat ze nog buizen moesten halen voor watering in de tuinen, alleen was de winkel nog gesloten en gaat pas open om 13:30, dus bleven we maar rondjes rijden. Toen het tijd was regelde de jongens alles met de vrouw van de shop en ik mocht op de stevige stelling klimmen om de buizen naar beneden te halen, Casper pakte deze beneden weer aan. Alles op de truck, Chuck achterin de bak om het vast te houden en ik en Casper voorin. Daarna moesten we nog tanken, ik heb in die tussentijd even wat te drinken gehaald, Guave sap, jum! Toen ze getankt hadden dacht ik dat we nu naar de tuinen zouden gaan, maar nee we moesten terug naar het kantoor om Claire op te halen. Bij het kantoor wachten we geduldig af toen Jessica naar buiten kwam en me een minuutje van mijn tijd vroeg. Ze vroeg me of ik vanavond met Sarah mee wilde voor turtle patrole, want Olga kon niet en Sarah had gevraagt of ze mij wilde vragen. Dus ik zei ja natuurlijk, geen probleem. Ik ben lekker morgen ochtend vrij. Dat was geregeld en in middels was Claire ook zo ver, zij nam ook een paar kinderen mee naar de tuinen, waarom ben ik niet achter gekomen want... Ik en Casper bleven achter om op de kleine truck te wachten, deze zouden Tim en Fedor terug brengen zodat ik en Casper naar de tuinen konden. En het werd later en later, uit eindelijk zijn we maar iets anders gaan doen, Casper heeft me aan het verven gezet, kleine blokjes en twee latjes zwart verven. Dit was best wel leuk om te doen ondanks dat ik werd op gegeten door de muggen. Echt waar dat is een ding wat ik niet zal missen van dit eiland en dat zijn die rot muggen! Heb geen plek op mijn benen dat nog geen muggen beet bezit. Halverwege kwam Mickey haar spullen opruimen en tot morgen zeggen. Intussen was Sarah samen met Matt terug van het duiken. We gingen allemaal op ruimen en Casper ging met Matt mee naar huis en ik en Sarah moesten weer wachten op Tim en Fedor, dit duurde gelukkig niet lang. Thuis snel even afgespoeld en daarna lekker relaxen en eten tot het voor Sarah en mij tijd was om te gaan. Ik ben benieuwd of we schildpadden gaan zien. Bye bye!

  • 24 September 2015 - 04:37

    Elma:

    Hoi. Straks pas je niet meer in je duikpak met al die beten. Zorg dat je ze niet open krabt.
    Hoop voor je dat ze niet te lang jeuken en dat je vannacht succes hebt. Dikke kus. Xxxx

  • 24 September 2015 - 08:18

    Marja:

    Hoi hoi gisteren lekker een dagje naar friesland geweest. En s avonds de eerste aquaslank les.... zwaar hoor in het water een bal heen en weer bewegen. Pfff maar met frisse moed verder. Auw auw auw toch een beetje spierpijn. Veel plezier vandaag xxx

  • 24 September 2015 - 15:24

    Tante Lia:

    Hoi, Je heb zo wel heel veel afwisseling elke dag, wat een rot muggen bah die jeuk.
    Hoop dat je veel schildpadden te zien krijg, we lezen het motgen wel.
    Groetjes en kusje xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 36340

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: