Dag 26. Saai met een twist. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 26. Saai met een twist. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 26. Saai met een twist.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Kan niet geloven dat het al weer vrijdag is en weer de eerste die in de keuken te vinden was om te ontbijten. Na wassen en aankleden zijn ik en de jongens naar het kantoor gegaan, Sarah had patrol gehad dus zij kon uitslapen. Bij het kantoor kreeg ik te horen dat ik met ranger Chuck en Fedor mee moest naar de tuin, ik was er helemaal niet op gekleed, hoewel ik had niet de juiste schoenen aan laten we het zo zeggen. Dit zei ik ook tegen Chuck dat ik op flipflops loop, meid zegt ie we gaan toch geen ene moer uitvoeren, starte de truck en reed weg. Bij de tuinen zei hij we gaan niet naar binnen, we gaan de weg er naar toe trimmen, dat ging als volgt: rijd naar bosjes en boompjes die overhangen en knipt deze af en zo verder. Omdat we maar 2 heggenscharen hadden en deze werden gebruikt door Fedor en Chuck, had ik dus niks te doen behalve discussiëren over James Bond en andere films en series, ik ben hier wel heel goed in daar niet van, maar het is niet echt nuttig. Vervolgens hadden we zeeën van tijd over en gingen we rondjes rijden om de tijd te doden, intussen naar de bakker gegaan en een kruiwagen ophalen en naar White Wall gereden. Heb wel een paar mooie foto's/ panorama's kunnen maken, maar voor de rest zat ik bijna te slapen achter in. Na White Wall ging Chuck nog eens een sap je halen en ik zei tegen Fedor, zucht ik kan mijn tijd zo veel beter besteden. Ja zegt Fedor ik ook, ik kan aan mijn PADI werken. We moesten allebei wel een beetje lachen om het feit dat we allebei de zelfde gedachten hadden. Toen Chuck weer terug in de truck zat vroeg ik aan hem of hij me bij het kantoor wilde afzetten omdat ik het gevoel wilde hebben dat ik toch nog iets kan doen. Dit deed hij en ik ben direct achter de computer gaan zitten om verder te gaan waar ik gisteren mee bezig was. Ik was nog maar net begonnen of ik krijg een Facebook chat van Sarah, er was iets met de huis kater Vinnie zijn poot, hij wilde er niet op staan en hij doet zielig. Ik zei ik ga wel even vragen wat we kunnen doen. Perongeluk verstorde ik de meeting tussen Jessica, Claire en Tuttie, maar ik zei dat ik het kort hield. Claire keek verbaast toen ik zei wat er met Vinnie was en kreeg toen als antwoord dat ze gingen kijken wat ze zullen doen. Ik heb dit ook weer doorgegeven aan Sarah. Niet veel later ging Claire naar Vinnie kijken en ik vroeg of ik mee mocht aangezien ik een afgestudeerd paraveterinair ben (dit zeg ik met trots). Oh ja natuurlijk mag je mee en in feit kan ik je goed gebruiken zo. Dus we stapte in de auto en gingen naar ons huis. Daar waren Fedor en Sarah en arme Vinnie. Clair zei toen tegen mij, als ik nu eens het hoofd bezig hou dan kan jij kijken wat er met zijn poot is. Is goed dat doe ik, Vinnie die sowieso niet vriendelijk van zichzelf is vond het nu helemaal niet leuk dat ik aan hem zat, blazen en hissen en pogingen tot krabben was het gevolg. Uiteindelijk heb ik er toch even naar kunnen kijken, ik zei dat hij of misschien gebeten is of achter een hek is blijven hangen, gebroken durf ik niet te zeggen, want heb niet goed kunnen voelen. Okay zei Claire ik ga contact op nemen met de dierenarts, ik laat het jullie nog wel weten. Toen ze weg was lekker even geluncht en een wasje gedraait. Ik was net klaar met het wringen en droogspinnen van mijn was toen Claire weer voor de deur stond. En? Vroeg ik, moet hij naar de arts, ja zegt ze en ik heb een hele grote blauwe doos meegenomen om hem in te vervoeren. Nu is de kunst nog om hem te pakken en er in te stoppen. Dit was inderdaad niet makkelijk, maar met een aantal keren de bank verschuiven en met een handdoek om de poten heeft Claire hem in de doos gekregen. Ik kreeg toen de taak om hem daar in te houden terwijl wij, Sarah, Claire en ik naar de dierenarts gingen. De vrouwelijk arts was erg aardig en ging hem bekijken, gedoe met hem om hem netjes stil op de tafel te krijgen, maar na dat ik aanbood om even te helpen ging het goed. Graag zei Claire, je bent tenslotte een paraveterinair. Ik pinnende Vinnie tegen de tafel terwijl ik met handdoek en al in zijn nekvel had en mijn andere hand als tegen druk. Claire stelde Vinnie gerust en de dierenarts kon er naar kijken. Zij kwam op het zelfde uit als ik al zei, het was gelukkig niet gebroken en met een antibiotica/pijnstiller kon Vinnie weer terug de doos in. We kregen ook tabletjes mee om te geven, hier hebben we al een oplossing voor om zonder kleer of arm schuren te geven. Daarna waren we weer thuis en ik zei dat ik het leuk vond om mijn "beroep" weer eens uit te voeren, ja zegt Claire ik vond dat ook wel fijn aangezien ik niet zo goed ben in het beed houden. Hihi dat maakt een saaie dag toch wel weer een beetje goed, toen heeft Claire ons weer bij het kantoor afgezet en ging ik weer verder op de computer. De middag ging weer snel voorbij en ben samen met Sarah weer naar huis gegaan. Thuis rustig aangedaan en gingen eens voor de verandering uiteten, we moesten wel weer op tijd terug zijn want ik had Turtle patrol samen weer met Jackie en Thijs ging ook mee. Hier horen jullie zondag wel over als het weer geen roet in het eten gooit. Kiss kiss!

  • 03 Oktober 2015 - 06:43

    Marja:

    Zo zie je ...een opleiding komt altijd van pas. Ik hoop dat het lukt om Vinnie verder te behandelen.. was een saaie dag toch nog spannend. Veel plezier dit weekend...groetjes van ons xxxx

  • 03 Oktober 2015 - 07:08

    Yvonne:

    Esmee de kattenfluisteraar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 36233

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: