Dag 29. In de Tuinen. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 29. In de Tuinen. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 29. In de Tuinen.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

06 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De maandag is aangebroken, de eerste nacht met Sarah op de kamer was prima gegaan was wel eerder op dam haar, maar heb haar gelukkig niet wakker gemaakt. Vandaag moest ik zowel mijn teenslippers als mijn schoenen meenemen omdat ik of mee ging duiken of in de tuinen zou zijn. Nou de titel verklapt het al, het was dus de tuinen, samen met Ranger Chuck. Onderweg naar de tuin vertelde Chuck wel dat er een vrijwilligster er bij is vandaag om mee te helpen in het schaduwhuis waar alle nieuwe plantjes staan. Het was een hele lieve vrouw, haar naam was Dagmar en ze kwam uit Oosterijk, ze heeft al 20 jaar geloof ik samen met haar man een huisje hebben. Het was erg leuk om haar te helpen en had ook aan haar gevraag om Duits tegen me te spreken om te oefenen. Dit vond zij erg leuk om te doen en ik probeerde in mijn beste Duits terug te antwoorden, maar als je al 4 weken alleen maar Engels spreek dan was het nog best lastig. Maar samen kwamen we er uit en hebben we onkruit gewied en cactussen gepoot en water gegeven. Daarna liepen we nog een rondje in de tuin en vertelde ze wat over sommige planten in het duits, dat vond ik dan weer leuk en leerzaam. Om 09:30 ging Dagmar naar huis en ben ik weer onkruit gaan wieden in de tuin zelf. Chuck heeft me toen voor de lunch weer thuis gebracht, gezellig ook met de nieuwe stagiaires geluncht en om 13:00 kwam Chuck me weer ophalen om vervolgens in de tuin eerst een uur lang te kletsen en daarna had ik zo iets ik wil dit laatste anderhalf uurtje nog wat doen en ben ik verder gegaan met wieden terwijl hij lag te slapen... Fijn, is toch niet mijn probleem, ik deed teminste iets. Daarna weer naar huis, ik dacht bij mezelf dat word nog wat vanavond tijdens Turtle patole, want dan ben ik ook samen met Chuck. Nou ja we zien wel, thuis kwam ik Sarah tegen en gingen we naar het Science cafe bij CNSI voor leuke en interessante lezingen, op weg er naar toe kwamen we de Kirsten en Els tegen en deze gingen ook gelijk mee. Het was leuk, Naturalis was er om dingen uit te leggen. Thuis snel even wat gegeten en daarna op Turtle Patole. Hier horen jullie morgen wel over.

  • 06 Oktober 2015 - 05:03

    Elma:

    Nou ben benieuwd hoe je patrol gegaan is. Chuck is in ieder geval goed uitgerust haha.
    Xxx

  • 06 Oktober 2015 - 05:59

    Marja:

    Hallo.... uit de buurt gebleven van je prikplantje ;) haha die chuck heeft zich al helemaal aangepasr aan het leven in de carribean lees ik... ik hoop dat je turtles ziet op je patrol...ook hollands blijven oefenen hoor... anders krijgen we berichtjes zo van..ich have schildkrote seen in de wasser from de meer... hahaha groetjes en succes op je patrol...xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 36236

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: