Dag 31. Interessant dagje. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 31. Interessant dagje. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 31. Interessant dagje.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

08 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Niet te geloven het is alweer woensdag, vanmorgen natuurlijk zoals altijd ontbijt en aankleden. Daarna met de truck naar het kantoor, waar de jongens hun ding gingen doen en ik Sarah en Mickey het onze. Eerst duikflessen ophalen, daarna spullen opzetten ondertussen was Dian er ook en zodra we alles klaar hadden gingen we naar de pier. Sarah ging na het uitladen van de spullen en Diam en Mickey gingen de boot halen, ik bleef bij de spullen op de pier. Alles op de boot, we hadden extra flessen meegenomen omdat we twee duiken gingen maken. Eerst gingen we naar Lost Anker, jagen voor Lionfish. Eerst moesten Mickey, Sarah en ik met zijn drieën tegelijk het water in van Diam, deze plek had geen boei dus we moesten dichtbij elkaar blijven. Onder water gingen we opzoek naar Lionfish, Sarah had er een paar gemist en ik mocht het ook weer een keer proberen. Ik had er twee gemist, deze waren gemiddeld groot, misschien in de 20 cm. Maar toen tussen het rif had ik toch een kleintje te pakken! Ik was zo trots op mezelf en de andere ook. Hup snel in de emmer, deze duik was ook nog eens spannend, want er cirkelde haaien om ons heen, er was zelfs een op de terug weg die heel dicht bij kwam dat Sarah hem met de speer moest dreigen. De haaien roken natuurlijk al die half gespietste Lionfish die we achter moesten laten omdat ze uit de speer zwommen of net gemist zijn. Algoed, we moesten toch weer naar boven, er was iets mis met het horloge van Sarah, we hebben een normale opstijging gedaan met veiligheidsstop maar ook met een noodbaken. We gebruikte het baken om ons zichtbaar te maken voor Dian, want zoals ik al zei, er was geen boei. Hij zag ons snel, maar er waren hele grote golven en het was nog lastig in de boot te komen. Toen we er allemaal heelhuids er op waren gingen we een rondje varen om de tijd te doodde totdat we weer mochten duiken, we waren in totaal 42 minuten onder en het diepste was 23 meter. Dit keer was het op Triple Wrak, Sarah bleef dit keer op de boot en Dian ging mee. Ook mocht ik dit keer een speer meenemen, en we zakte af naar 18 meter. We bleven heel even bij het rif (met een haai en een murene), maar we zijn naar een stukje zeegras gezwommen. Hier was een klein rifrotsje en daar was een kleine Lionfish, deze had Diam te pakken, maar toen hij hem had kwam er ineens een murene te voorschijn die de vis wilde pakken. Diam liet hem steeds een stukje verder uit zijn holletje komen zodat ik en Mickey hem goed konden zien. Dit was leuk en mooi ook om te zien, daarna zijn we weer naar boven we zijn 37 minuten onder water geweest. Terug bij het kantoor hoefde we alleen maar op te ruimen en waren we rond 11:30 klaar. Ik, Mickey en Sarah hadden allemaal onze lunch bij ons dus we aten gezellig onze lunch buiten op. Om 13:00 was het weer aan de slag, ik bleef in het kantoor om de data intevoeren van de schildpadden. Ik was net klaar toen ik mee mocht om Claire te helpen, ik was gevraagt om te helpen met kids die junior Rangers kunnen worden. Deze keer gingen ze snorkelen, maar sommige konden nog niet goed zwemmen, een paar hadden het door en ik zei als je er klaar voor bent dan gaan we naar de boei zwemmen en weer terug. Maar we waren en nog niet eens zo heel ver vandaan (was op het strandje bij de haven) of een van de kinderen raakte een beetje in paniek, dan moest hij ook niet zijn snorkel en masker afdoen. Dus dan maar terug zwemmen, tijd was toch ook voorbij. Het was er leuk, maar toen ik uit het water kwam had ik blijkbaar een steen gemist, want ik had een schaafwondje op mijn knie. Het bloede erger dan dat de wond was, ach even bij het kantoor afspoelen en dan was het wel okay. Nee zegt Claire ik maak het even schoon de zee is namelijk niet schoon. Ik okay omdat het moet, ik zei namelijk dat ik het soort persoon ben die haar appel laat vallen, hem weer oppakt en afveegt en verder op eet. Daar moest ze zelf ook om lachen en was er helemaal mee eens. Na alles opgeruimt te hebben werden de kinderen weer thuis gebracht door Claire en ik natuurlijk ook. Thuis even afgespoeld en samen met Sarah nog een aflevering van "Homeland" gekeken, Fedor maakte het eten en ik en Fedor zijn weer samen voor Turtle patrole. Hoop dat het weer mee zit.

  • 08 Oktober 2015 - 05:24

    Elma:

    Auw een schaafje. Goed aan de lucht laten drogen.
    En haaien brrrrrrrr. Gelukkig voor het schaafwondje.
    Goed van je dat je een lionfish te pakken hebt gekregen.
    En arm kindje, ja je kunt zomaar in paniek raken zonder masker.......
    Xxxxxxxxx

  • 08 Oktober 2015 - 06:59

    Marja:

    Goeiedag zeg je had een druk dagje...zeemeermin op jacht naar vis.... baywatchbabe met jonge rangers...als je terug komt kan je gelijk meedoen met expedition robinson... maar ook verstandig genoeg om naar anderen te luisteren.. hier gaat alles zn gangetje... tel af naar het weekendje met je mams, paps en sjaak in belgie... grtjs xxx

  • 08 Oktober 2015 - 09:03

    Tante Lia:

    Tjonge wat een drukke dag heb je weer gehad, lijkt mij wel eng zo die haai vlakbij.
    Je heb wel veel afwisseling in je dagen, je leeft meer onder dan boven water daar.
    Succes met je tutrtle patrole. groetjes xxx

  • 09 Oktober 2015 - 08:47

    Marco En Dees :

    Wat een lekker drukke dag zeg.
    Het moet wel spannend zijn met die haaien om je heen,
    En een murene zie je ook niet van zo dichtbij in het wild.
    Wel super dat je een liinfish had en die van de rest ontsnapte.
    Je kunt tenslotte niet altijd 6 gooien.

    Groetjes van ons.

  • 09 Oktober 2015 - 10:04

    Tante Anneke:

    wat eng met al die haaien,maar ja de zee is voor alle vissen.
    wat leuk dat je ook met kinderen wat mag doen.
    hopelijk meer schildpadden te zien op je patroille
    groetjes en tot horensxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 36345

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: