Dag 54. De tuin doen. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 54. De tuin doen. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 54. De tuin doen.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Eigenlijk zou ik vrij zijn deze vrijdag ochtend, maar Matt voelde zich gisteravond niet lekker en niemand anders kon of wilde met me mee voor patrol, nou ik kan ook niet in mijn eentje dus dan maar thuis blijven. Ik vond het eigenlijk niet zo heel erg, want ik was aardig moe en ben ook net te laat naar bed gegaan. Deze ochtend gingen we met zijn alle naar kantoor waar alleen Chuck en Mairis (studente die al 2 weken mee loopt) nog waren. Allemaal hadden we grote vraagtekens over wat we moesten doen, op het rooster stond tuin, maar Tim wilde Iguanas doen dus ging dat ook doen, Sarah had de ochtend patrol en Fedor ging met haar mee en ik en Mairis gingen met Chuck mee naar de Botanische tuinen. Eerst de kleine grijze truck bij Matt ophalen, hij voelden zich nog steeds niet lekker en vanaf zijn huis is ierdereen zijn weg gegaan. In de tuin heb ik samen met Amiris een paar bosjes weg getrimd en toen we wilde vragen aan Chuck wat we nog meer konden doen was hij ineens verdwenen. Nou ja dan wachten we even tot hij weer te voorschijn komt. Nog geen vijf minuten later waren Fedor en Sarah weer terug, ze hadden gelukkig geen nieuwe nesten gezien, dit betekend dat ik niks gemist heb. Zij kwamen de grasmaaier halen voor onze eigen tuin en na de spullen te hebben gepakt ging Sarah proberen de rijpe kokosnoten uit de boom te halen. Eentje is het met wat hulp ook van Fedor gelukt te plukken, Fedor heeft hem ook open gemaakt en het sap in mijn flesje gedaan en het sap omstebeurten opgedronken en het vruchtvlees opgegeten. Toen we weg wilde gaan met de kleine grijze truck hadden we Chuck nog steeds niet gevonden of gezien, dan heeft hij pech wij gaan, hij komt zelf wel thuis met de groene truck die hij tot zijn beschikking heeft. Thuis gingen Sarah en Fedor het huis doen en ik bracht Mairis terug naar kantoor, daar hadden we even alles aan Claire door gegeven, zei vond het niet zo fijn van Chuck, maar niet erg van ons. Zij vroeg ons ook of we de grasmaaier naar het kantoor konden brengen zodat we Nadio konden helpen. Zo gezegd zo gedaan, wel even wachten tot Fedor er mee klaar was en hups terug naar het kantoor. Nadio was net even weg toen we weer terug waren dus heb ik gezellig even met Claire gepraat, ze liet me foto's zien van voormalig koningin Beatrix op het eiland in de Botanische tuin. Toen Nadio terug was heeft hij mij en Mairis de grasmaaier uitgelegd, maar uiteindelijk heeft hij er zelf mee gewerkt en heb ik geharkt en Mairis heeft de hoopjes opgeruimt, we zijn hier tot een uur of half 1 mee bezig geweest. Daarna heb ik de truck afgespoeld en zijn Nadio en ik naar de dump gegaan om alle rotzooi weg te gooien. Om 14:00 heeft Nadio me thuis afgezet en kon ik van de vrijdag gaan genieten door eerst even te lunchen en daarna lekker relaxen tot we gingen eten, Tim kookte vanavond en we gingen niet uit, maar we keken een horror film in in teken van Halloween morgen. Daarna lekker gaan slapen om uitgerust zijn voor mijn duik morgen. Heb hier heel veel zin in, zondag laat ik het allemaal weer weten. Kissssss

  • 31 Oktober 2015 - 03:44

    Elma:

    Tis half vier in de nacht hier en ik ben al met de hondjes buiten geweest. Ina is ziek en aan de diarree. Heel fijn midden in de nacht kak ruimen. Jakkie. Maar t beestje kan er ook niets aan doen. Voorlopig een dagje geen voer. Morgen boodschapjes. Oh nee straks haha en vanmiddag even op t nieuwe asiel kijken bij tante Mar. Zondag rustig dagje. Dan is het alweer november. Xxxxx tot later.

  • 31 Oktober 2015 - 10:22

    Tan Te Anneke:

    hallo esmee
    weer een enerverend weekje achter de rug lees ik zo.
    je met wel multi functioneel zeg je doet van alles wat,zo krijg je steeds meer ervaring.goed voor later.
    prettig weekend xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 36247

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: