Dag 62 en 63. Film weekend. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 62 en 63. Film weekend. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 62 en 63. Film weekend.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

08 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De zaterdag was hier en ik ging samen met Sarah naar het kantoor om mee te gaan met haaien taggen. Het weer zat alleen niet zo mee, opzch niet erg want dan is het ook niet zo warm. Het was met de zelfde man als toen ik mee was gegaan om zo'n zender in het water te plaatsen. Niet alleen ik en Sarah mochten mee maar ook Nadio, Matt en Claire der man Gadget ging mee. Het was dus erg druk op de boot en na heel lang varen en wachten en regenbuien verder hadden we een aantal keren een haai aan de haak maar brak af of liet los en ik had het koud en ik had ook nog eens honger. Had niet gedacht dat we zo lang op de boot zouden zijn. Na een tijdje rond varen en de juste positie vinden had Gadget eindelijk een haai aan zijn lijn, snel aan boort gebracht en de man Erwin genaamd had een Tag in de buikholt van de haai geplaatst. Teon hij hem terug in het water deed, hield hij hem nog even vast tot dat de haai uitzichzelf weer ging spartelen om weg te komen, maar hij deed er wel heel lang over en op een gegeven moment deed hij weing tot niks meer. We hadden alles gedaan zoals de man het ook op Saba had gedaan en daar heeft hij 12 haaien succesvol kunnen taggen. Maar deze na alles geprobeerd te hebben bewoog niet meer en overleed. We vonden het allemaal heel sneu en jammer, maar we konden er niks aan doen, de tag er weer uit gehaald en even snel gekeken wat misschien de oorzaak zou kunnen zijn, maar we hadden niks gevonden. Heel zonde van deze jonge mannelijke caribbean reefshark. Na dit verlies zijn we nog heel even op de plek gebleven totdat marine patrol ons verzochten daar weg te gaan omdat een tanker of zo iets er wilde aanleggen. Dus zijn we naar de andere kant gevaren met een omweg en het regende en ik was zeik en zeik nat en heel koud, de zon scheen niet en er stond een stevige wind. Wat bleek we zaten aan de rand van een tropische storm, deze was de nacht van vrijdag op zaterdag over ons heen gekomen. Toen we dichterbij de haven kwamen vroeg Nadio of er iemand van boort wilde, iedereen kon nog wel even door en keken toen allemaal mij aan. Ik zag er uit als een verzopen katje en zei niet echt overtuigend dat ik door kon gaan. Weet je het heel zeker vroegen ze het kan nu, dus ik okey ik wil eigenlijk wel naar huis ja. Dus hebben ze me op de pier afgezet ben ik mijn spullen gaan pakken en heeft Claire me een lift naar huis gegeven. Thuis lekker opgewarmd en wat gegeten, ben daarna een filmpje gaan kijken. Sarah kwam laat thuis maar ze hadden nog wel 2 haaien gevangen die het wel hebben overleeft dus dat is goed. We hebben toen samen nog een film gekeken maar ze was zo moe dat ze is gaan slapen, ik was ook maar halverwege gekomen en heb hem toen maar uit gezet, had deze toch ook al 100x gezien (pirates of the caribbean 3). Lekker mijn bedje in en zo was het alweer zondag. Sarah was al vroeg op voor de shark tagging maar ik besloot om thuis te blijven en heb toen lekker nog even verder geslapen en ben er om wat ik dacht heel laat te zijn bleek dus gewoon 08:00 uur. Nou ja ik had nu genoeg tijd om aan school te werken en een wasje te draaien, lekker muziekje aan, lunchen wanneer het tijd was en zo ging de ochtend snel. Net na de lunch stapte Sarah weer binnen, ze hadden niet veel geluk met vangen ondanks dat ze toch wel beten. ook vertelde Sarah dat ze allemaal een Baracuda naar me vernoemt hadden omdat hij bijna net zo groot was als ik en Nadio zei dat hij er zeker van was dat dit de zelfde baracuda was die hij zaterdag had gevangen maar voor dat hij hem op de boot had afbrak van zijn lijn en met zo'n dikke plons weer terug in het water viel dat hij mij helemaal nat had gemaakt en ik lag heel onschuldig op het randje van de boot te wachten en bijna te slapen hihihi, dat vond ik wel grappig toen ze dat vertelde. Sarah wilde toen gaan douchen toen ze zei he er is geen water.... Ik oops vergeten te zeggen sorry. Nu moest ze wachten tot ze kon douchen en ik ging gezellig naar de Gin house om samen met Mickey en de rest van CNSI rond te hangen. Toen na een aantal spelletje kaarten en smoothies en een bord frietjes gedeeld met Mickey zijn we allemaal weer naar huis gegaan. Thuis even chillen en wat eten en na het eten kwam Mickey gezellig horror films kijken, dit was heel gezellig en morgen weer een nieuwe dag van een nieuwe week!

  • 09 November 2015 - 16:10

    Marja:

    Hoi hoi wij zijn ook weer thuis na een supergezellig weekend met je mams en paps... veel gezien ..lekker gegeten..en gezellige spelletjesavonden... xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 36333

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: