Dag 76 en 77. Toppie weekend - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 76 en 77. Toppie weekend - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 76 en 77. Toppie weekend

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Een geweldige karaoke waar helaas mijn slipper was vermoord door Els. Ze ging tijdens de Statia dance er op staan en plop kapot was hij. Ben op blote voeten verder gegaan en had letterlijk 4 tegeltjes om op te staan waar ik geen risico had om in glas te trappen. Toen de rest vervolgens naar super burger ging, zijn ik, Els en Kelly naar huis gegaan. Ik heel voorzichtig met een lampje kijken waar ik mijn voeten neer zetten. Bij de weg waar aan ons huis ligt hebben ze me opgetild en halverwege heeft Els mij op der rug genomen en naar huis gedragen. Lekker uitgeslapen de volgende dag en lang in het huis gebleven en een beetje op mijn computer rommelen, terwijl de andere naar de Old Gin gingen. Toen het huis leeg was heb ik uitgebreid met mijn mams kunnen kletsen en ben daarna naar de Gin gegaan. Hier van de late middag zon genoten en een zwem naar een boei gedaan samen met Kelly. Wij vonden toen dat we wel een ijsje hadden verdient en zijn er dan ook een gaan halen. Toen we ons ijsje op hadden en van de zonsondergang hadden kunnen genieten zijn we naar huis gegaan met de andere. Volgende ochtend weer gefacetimed, maar dit keer met tante Lia voor haar verjaardag, dit was erg gezellig. Toen ik daarna ging ontbijten besloten Kelly en ik om een wandeling te maken naar White Wall. Er werd toen door de andere geadviseerd om te gaan snorkelen daar, dus wij namen onze snorkel spullen ook mee. Tassen ingepakt en daar gingen we dan, we slenterde lekker op ons gemak naar White Wall. Op een gegeven moment lieten we een auto langs gaan, maar in plaats van door rijden stopte de auto. Een vriendelijke dame samen met haar zoontje vroeg aan ons waar we heen gingen, dus wij zeide White Wall, oh zegt ze stap in ik breng jullie wel, want het is best ver lopen. Wij bedankte de dame en ze zei wees voorzichtig met snorkelen, want het ziet er ruw uit. Ze had gelijk, toen we er aankwamen na een stukje klauteren zag het er idd ruw uit. Een klein stukje verder leek het minder golfslag te zijn en we probeerde daar er in te gaan. Geen succes we werden tegen de rotsen geslagen en Kelly tuimelde haast ondersteboven. Toen ik mijn kans zag sprong ik tegen een golf in zodat hij mijn gewicht opving en kon ik uit de golfslag zwemmen, niet veel later volgde Kelly. We zwommen tegen de stoming, maar de golven vulde onze snorkels en er was heel weinig zicht, op een gegeven moment zijn we terug gekeerd en dat was het ergste! De golven slog ons op de rotsen en ik probeerde me uit allemacht vast te klampen aan een wat grotere rots, helaas was de golf iets te sterk, trok me los en ik sloeg met, mijn arm er gelukkig nog tussen als een demper, mijn ribbenkast tegen een andere rots aan. Het voelde als of ik niet meer kon ademen en ik maakten een raar raspend, snakkend geluid en door de adrenaline was ik vliegensvlug uit het water. Gelijk mijn handen achter mijn hoofd om wat meer lucht te krijgen en Kelly kwam zo snel mogelijk naar me toe toen ook zij uit het water was. Alles trok gelukkig snel weg het enige wat nog steeds zeer doet is mijn heup, denk dat daar een mooie blauwe plek komt. Beide waren we er mee eens dat dit niet leuk was en we hebben onze spullen gepakt en zijn weg gegaan. We zijn toen naar het asiel gelopen om de puppy van laatst te bezoeken. Na een lange wandeling kwamen we er aan en hebben heel lang met de hondjes geknuffeld voor zo ver dat kon door het hek heen. Daarna zijn we naar Scubaqua gelopen en hebben we daar de rest van de middag gespendeerd. Een tosti, klestpraatje met een man en een super schattige pup, zwemmen en daarna nog een drankje (ice-tea) gedaan en toen naar huis. Thuis gedoucht en met Fedor, Kali, Cloë, Kelly en ik naar BlueBead gegaan voor het afscheidsdiner van Tim die vertrekt maandag en Kirsten en Els die vertrekken donderdag. Het was heerlijk en terug thuis ben ik heerlijk gaan slapen. Morgen Tim dag zeggen en een nieuwe week starten. Wat zal het straks stil zijn in huis. Tot morgen!

  • 23 November 2015 - 04:42

    Elma:

    O o o gevaarlijk juffie. Meer zeg ik niet want je weet wat ik bedoel. We hebben vaak genoeg Bondi gekeken! En was de pup al gegroeid? Wat jammer dat er al weer zo veel weg gaan deze week. Gelukkig is Fedor er nog. Klein stukje Holland dat blijft.
    Het was gisteren inderdaad erg gezellig bij tante Lia en ome Ben en nu is de nieuwe week er weer. Na deze is november ook weer voorbij en ben je al drie maanden weg.
    Hoop dat je weer een hoop leuke dingen mag doen. Schildpadseizoen is zeker een beetje over nu. Dikke kus en knuffels. Xxxx

  • 23 November 2015 - 06:14

    Marja:

    Hoi hoi nog gefeliciteerd met je tante... hier was het behoorlijk koud dit weekend brrrrrrr.... nu de start van een nieuwe week van dozen uitpakken.. gelukkig komt aan het eind van de week een vuilcontainer...dan gaat het inruimen een stuk sneller

  • 23 November 2015 - 08:01

    Tante Lia:

    Hallo vond het heel leuk dat je mij feliciteerde ben je toch nog een beetje op mijn verjaardag geweest.
    Gelukkig is het snorkelen goed afgelopen met zulke ruwe golven.
    Weer veel plezier van de week.
    Dikke kus xxxx

  • 23 November 2015 - 10:22

    Tante Anneke:

    hallo esmee
    voortaan goed naar de mensen luisteren die daar wonen ,dan maar niet gaan zwemmen als de zee zo ruw is,gelukkig wat pijnlijke plekken over gehouden.
    maar je weekend was weer leuk lees ik.
    veel plezierxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 36331

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: