Dag 83, 84 en 85. Geweldig weekend Anguilla. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 83, 84 en 85. Geweldig weekend Anguilla. - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 83, 84 en 85. Geweldig weekend Anguilla.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

01 December 2015 | Anguilla, Anguilla

Wat een super weekend was dit zeg, ongelofelijk en adembenemend mooi. Na een ochtend hard werken zijn Cloë,Kali,Kelly en ik vertrokken naar Anguilla. Het leek er eerst op dat een van ons moest blijven in Statia omdat het vliegtuigje overboekt was, maar iemand was vergeten te betalen en moest er uit zodat wij er in konden. Na dat we geland waren zijn we naar de autoverhuur gelopen, we waren wat laat vanwege het gedoe op het vleigveld, dus de man was al weg. Net op het moment dat we dachten een taxi te moeten nemen heeft een inwoner ons geholpen door de man te bellen, deze kwam terug en we hadden een auto. Kali heeft het hele weekend gereden, aan de link kant want het is een Brits eiland en zij heeft ons over veilig naar toe gebracht, knap gedaan voor een Amerikaanse. Bij de receptie hebben we betaald en heeft de mevrouw ons naar het appartement gebracht. Mooi appartement, 5 minuutjes van de receptie vandaan. Het had een woonkamer met open keuken en balkon, 2 slaapkamers met kingsize bedden en 2 badkamers. We dumpte onze spullen en gingen naar een supermarkt voor eten, ontbijt en snacks. Terug was het tijd om eten te maken, maar we kwamen er achter dat we geen gas hadden, geprobeerd te bellen maar niemand nam op, jammer hoor voor die prijs. Gelukkig was er een magnetron. We waren allemaal uitgeput en we zijn dan ook vroeg gaan slapen.

De volgende ochtend vroeg wakker voor een heerlijk dagje Anguilla, eerst zijn we langs de receptie gegaan om te vertellen over het gas, daarna zijn we gaan rijden. Ik wilde winkels zien, maar die hadden ze maar weinig, hebben alleen een kleding winkel gezien en de kleding was helemaal niks. Ook een supermarkt gezocht voor eten voor zondagavond, dan zou alles dicht zijn. Onderweg terug naar het appartement zagen we dat ze dingen op het plein aan het opzetten waren. Het was voor een festival zei een dame bij een standje kom later terug, dan hebben live muziek. Is goed zeide we en we reden terug naar het hotel, we hadden daar onze spullen gepakt en zijn toen naar het strand gegaan achter de receptie. We kwamen langs het restaurand en passeerde een zwembad en toen........ Hagel wit zand en een azuurblauwe zee! Ik en Kelly hielden het niet meer, slippers uit en met onze blote voeten rende we het strand op. Ik had er altijd al van gedroomd om ooit op zo'n strand te staan en nu stond ik er eindelijk, ik kon het haast niet geloven, zo zo mooi. We zijn het strand op en neer gelopen en zijn bij een strandtentje heerlijk gaan eten, daarna hebben we de hele middag op het strand gelegen in zonnebedden en lekker in het water gesnorkeld en gezwommen. Na zo'n heerlijk middagje zijn we gaan douchen en uit eten gegaan. Sushi stond op het menu, Kelly had niks maar Kali en Cloë genoten er van, ik zelf had het ook geprobeerd maar ben er geen fan van. Toen ik nog iets wauw proberen wat op mijn bord lag kreeg ik het me daar in eens warm! Ik had dus wasabi te grote van een erwt in mijn mond gestopt, alle meiden hadden gelijk zo iets van aw meid gaat het, hier wat zoets en je had het eerst voeten vragen. Al kuchend zei ik dat alles weer in oorde was en heb toen gauw een toetje besteld en dat vond ik het lekkerste. Eten was op en we gingen terug naarhet festival. Toen we daar waren was de helft al weg, zo ook de muziek, alleen nog maar eet tentjes over. Nou ja zei Cloë alles is al weg en het is nog geen eens 20:00? Das pech! Terug zijn we mog even over het strand gelopen maar daar was ook niks en de Dancing with Anguilla stars van het hotel was ook niks aan. In het appartement hebben ik, Kali en Cloë nog een potje gekaart toen Kelly uit de badkamer kwam en zei dat er geen water was. Gebeld, niemand nam op, erg frustrerend. Kali, Cloë en ik zijn toen naar de eigenaar gegaan die we zo juist hadden ontmoet en gezegt dat dit niet leuk is voor de prijs die we betaalt hebben, eerst geen gas en nu geen water. Hij maakte er gelijk werk van, alles kwam er uiteindelijk op neer dar het systeem leeg was, we kregen 6 flessen water mee, een gratis lunch op maandag en een deel terug storting van het geld. Prima, de volgende ochtend was de water truck er en hadden we weer water.

Het was inmiddels al weer zondag, beter geslapen dan eerst maar nog steeds niet goed. Vandaag strand en snorkel dag, eerst naar een groot strand gereden, deze was net iets mooier als de andere, heelijk gesnorkeld in de deining van de golven en gebakken in de zon. Voor lunch zijn we bij een reggae bar gaan eten, deze had een kleine band die ging spelen, het eten was heerlijk en de muziek was leuk. We konden alleen niet lang blijven, want we wilde ook nog naar het beroemde Little Bay, hier heeft Matt Pardis ten huwelijk gevraagd. Het waseven zoeken maar we hadden het gevonden, via een klein richeltje moesten we naar beneden klimmen, er waren gelukkg nog een paar mensen beneden die me naar beneden kon begeleiden, door te zeggen waar ik mijn voeten moest plaatsen. Bedenen was het net een sprookje, het kleine baaitje had iets magisch en we waren het er allemaal over eens dat Matt het goed had gedaan om hier een aanzoek te doen. De mensen vertroken al snel met een bootje en we hadden Little bay voor onszelf. Goed kunnen snorkelen en er was ook een rot in het water waar je van af kon springen, Cloë ging eerst, ze moest wel lang twijfelen en durfde haast niet meer, toch ging ze en na een flinke plons kwam ze weer boven en wilde ze nog een keer. Ik eerst riep ik, klom via het touw naar boven en ik stond er ook, hoeeee wat leek het hoog zeg, maar ik twijfelde geen moment, telde tot drie en...... PLONS! Jeetje wat was dat eng en cool tegelijkertijd en ik wilde ook nog een keer, weer om hoog en hoppa nog een keer. Hahah dat was zo awesome, na dat Cloë nog had gesprongen zijn we terug gezwommen en hebben we nog wat foto's gemaakt en genoten van de schoonheid dat Little bay gaf in de ondergaande zon. Het begon te regen toen we terug om hoog klauterde en naar de auto liepen. Vonden het wel tijd om terug te gaan naar het appartment. Hier gedouched en eten gemaakt. Nog even gekaart en toen met Kelly een film meegekeken op bed. Na wat gegiegel ben ik in slaap gevallen en heerlijk geslapen.

Maandag, tijd om naar huis te gaan, we pakte al onze spullen in na het ontbijt en zijn naar het strand gegaan, hier hebben we lekker in de zon gelegen en hebben Kelly en ik een water trampoline uit geprobeerd, dit was hilarisch en kwam niet meer bij van het lachen. Terug bij de bedden hebben we nog even in het zwembad rond gezwommen en toen ruste op de bedden in de zon. Na dat Kali en Cloë terug waren van hun strand wandeling hebben we heerlijk op koste van het hotel geluncht. Helaas was het daarna tijd om naar huis te gaan, auto vol getankt en afgegeven en op naar het vliegveld. Dit keer was wel alles goed gegaan en vertrokken we weer. Dit was een van de meest geweldige plaatsen waar ik ooit bwn geweest in mijn leven en wil hier zeker weten terug naar toe in de toekomst. Ik zal dit nooit meer vergeten!
Terug in Statia heb ik uit gepakt en zijn Kelly en ik film gaan kijken, we hebben deze na het eten afgekeken en niet lang er na druppelde iedereen af naar bed, ik was de laatste, deed de lichten uit en vertrok mijn bedje in, morgen weer vroeg dag voor een korte werk week.

  • 01 December 2015 - 04:29

    Elma:

    Watcleuk dat je het zo naar je zin hebt gehad. Hier is het maar prutweer. Storm en regen. Heel de dag donker. Kun je beter op een bounty eiland zijn met een tropisch strand en een blauwe zee. Die britten hebben het goed gedaan vroeger om dat in te pikken.
    Benieuwd wat je verder deze week gaat doen. Xxxxxx

  • 01 December 2015 - 06:30

    Marja:

    Naar wat ik aan fotos op fb gezien heb moet het daar adembenemend zijn.. jammer van het gas en water..maar we zijn wel wat improvisatie gewend... toch.. hier gaat het zijn gangetje..hebben gelukkig wel standvastig weer....regen en dan regen en o ja ook nog regen.... het is nu december!!!! De laatste maand van het jaar..wat gaat de tijd snel..geniet van alle indrukken en avonturen die je beleefd..dit kunnen ze je niet afpakken..veel plezier xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1047
Totaal aantal bezoekers 36311

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: