Dag 87. Juffrouw Esmee. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 87. Juffrouw Esmee. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 87. Juffrouw Esmee.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Ik was al weer vroeg op, maar had gelukkig beter geslapen dan de vorige nacht. Dus heb ik alles op mijn tijd gedaan, de rest ging naar het kantoor en ik ging niet veel later naar de Quill. Ik had aan Jesscia gevraagd hoe laat, maar had niet meer gekeken voor dat ik weg ging en zat dus vanaf 7:15 bij de begin steen van de Quill terwijl ik er om 08:00 moest zijn. Nou ja maak niet uit kon ik rustig even wakker worden, ik was toen ook net verplaatst naar een andere steen om op te zitten toen er een jongen van misschien midden, eind 20, werd afgezet voor mijn neus. Hallo, kom jij ook voor de hike de Quill op? Vroeg hij aan mij en ik dacht dat we kleine kindjes zouden krijgen. Ik zei toen ja, maar ik ga met Stenapa, oh zegt hij ik ook. Oh je komt helpen zei ik toen, hi ik ben Esmee. Hij hette Jessie en kwam van North Carolina USA. Zo hebben we een tijdje staan kletsen toen Claire verscheen. Jessica die der afzetten vroeg of ik niet op mijn telefoon kon kijken het was 8:00 uur dat je er moest zijn. Ik was al onderweg dan denk ik grijnsde ik en zwaaide haar gedag. Toen was het wachten op de kiddy's. Eerst arriveerde groep 1 en 2, allemaal zo klein en schatig. Ik kreeg al gelijk twee knuffels van twee kindjes en een klein jongentje beschermde me van een auto die ons moest passeren door me dicht tegen hem te drukken. Echt heel lief. Toen Nadio er ook was ging groep 1 en 2 naar boven, Jessie ging met hun mee en ik bleef met Claire wachten op groep 3 en 4. Toen die er waren werd de naam van de Quill uitgelegd (kuil, handig zo'n Nederlandse stagiaire) en zijn we daarna gaan hiken. Ik was het staartje van de groep em zorgde dat er geen kindjes achter bleven, natuurlijk waren er weer die hele verhalen tegen me vertelde terwijl we wandelde en ook naast me kwamen zitten toen we het eindpunt hadden bereikt. Eerst even mijn sinaasappel eten en een stukje geruild voor een stukje water meloen en daarna een beetje gek doen, een rockster nadoen met mijn zonnebril en zo. Ja ik was daardoor erg populair geworden en de meeste wilde toen achteraan bij mij lopen en handen vast houden. Beneden aan kreeg ik weer allemaal knuffels voor dat ze weg gingen en een dikke groeps knuffel met een paar kleintjes. Ik vond het allemaal zo lief en leuk dat ze het zo naar hun zin hadden, dat voelt goed van binnen. Claire, Nadio, Jessie en ik bleven nog heel even zitten voor dat we naar huis gingen, Jessie zei nog dat hij niet veel mensen kende op het eiland en dat graag een keer wil zoals hij het zei rond hangen, ik zei cool we hebben altijd karaoke op vrijdag, kom gezellig een keer kijken. Daarna zeide we gedag en zijn ik en Claire naar huis gegaan. Thuis lekker lange lunch pauze en goed gesprek met Kelly. Vervolgens liepen we samen weer naar beneden, zij ging chillen bij de Gin house en ik ging door naar het kantoor. Hier heb ik terwijl ik wachte op Junior Rangers, Lionfish data ingevoerd. Toen het zo ver was hebben de twee rangers eerst de vragen in het boekje gemaakt over het knopen van boeitouwen en daarna heeft Nadio laten zien hoe je het moest knopen. Isis werd op een gegeven moment een beetje vervelend en Claire zei dat als ze nu niet op hield dat ze met haar vader zou gaan praten, toen hield ze op. Nadio ging kort daarna opruimen en wij bleven nog even moppen tappen. Claire heeft de rangers en mij toen netjes naar huis gebracht en heb ik even kunnen facetime met mijn mama, er was toch niemand thuis. Verder hield ik een rustig avondje en morgen ochtend toch duiken! SWOOP SWOOP! Tot morgen allemaal!

  • 02 December 2015 - 23:19

    Marja:

    Hoi hoi juffie esmee....wat fijn dat het zo leuk was met de kindjes... zijn het schooluitjes of lessen?? De week is weer gebroken..nog een paar dagen dan is het weer weekend...veel plezier met je duik morgen..ben benieuwd wat je dan onderwater weer ziet en beleefd. Groetjes xxx

  • 03 December 2015 - 05:02

    Elma:

    Hi lekker ff gefacetimed weer. Zoals gezegd de kerstboom ligt al in de tuin. We racen op de feestdagen af. Zaterdag de Sint, zondag boom optuigen en weekend daarna ff op en neer naar Ljouwert en kerstmarkt. En dan ook nog alle jarigen deze maand.
    Vijf stuks wel.
    Hoop dat je weer mooie duiken krijgt. Op naar de zestig. Xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 36262

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: