Dag 100..107. Flinke update. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 100..107. Flinke update. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 100..107. Flinke update.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Zoals jullie gemerkt hebben was er een tijdje geen blog, dit kwam omdat er een fout op de website was en ik mijn blog dus niet kon opslaan. Bij deze een flinke update van de afgelopen dagen.
Helaas was er geen bake sale op Kingdom day, eerst was ik te vroeg en toen Nassim er was zijn we nog eens gaan kijken, maar toen kwamen we er achter dat het niet door ging. We hebben de rest van de dag op het strand bij de Old Gin gezeten en lekker gezwommen en toch een cake een cheescake van de Gin. Onderweg naar huis kwamen we de Red en White parade tegen voor de feestdagen, dit was erg grappig en toen hebben Nassim, Lara en ik besloten met zijn alle dus ook CNSI bij ons STENAPA te eten. Ik en Lara hadden gekookt en de jongens hadden gezellig gepokerd, zo ging de avond snel.

Woensdag.
In de ochtend heb ik achter de frontdesk (Claires bureau) gezeten, duik data invoeren van de duikscholen, af en toe kwam er iemand binnen om wat te vragen en heb toen deze mensen netjes geholpen. Later kreeg ik te horen dat ik geen Junior Rangers had maar surface patrole voor Matt en Mickey, zij gingen de boei vervangen van Triple wrak. Ik moest op het duikbootje blijven en opletten voor de oude onderwater boei die omhoog zou komen zodra Matt hem onderwater had los gemaakt. Deze plopte na een tijdje omhoog en ik voer er naar toe en liet de nieuwe boei met touw zakken. Alles was zo gepiept en Matt zei goed werk team. Ik ging daarna nog even met de Rangers mee doen en Claire heeft me afgezet thuis. Wij gingen met zijn drieen daarna naar CNSI voor het science cafe van Niels en Amerik en nog 2 andere. Dit was leuk en interessant, we bleven toen ook gelijk eten bij CNSI. Was een gezellig avondje.

Donderdag.
In de ochtend lekker gedoken en even tussendoor naar de fruit markt gegaan. In de middag wel Junior Rangers, dat was de laatste van het jaar. Volgend jaar weer JR. Thuis hoorde ik dat we weer waren uitgenodigd om bij Matt te eten, maar ik was erg moe en wilde liever thuis blijven, dus gingen de jongens met zijn tweeën gegaan. Ik ben heel vroeg gaan slapen.

Vrijdag.
Family Friday en we gingen de Wall duiken en snorkelen met zijn alle. Ik en Matt en Fedor gingen duiken en Cornelius, Nassim en Americk (andere dude) gingen snorkelen. We gingen het afval onderwater opruimen en de lionfish die bij de Wall rond hangen vangen. Het was een lange duik en aan het einde had ik zo veel moeite met tegen de stroom in zwemmen dat ik nog maar heel weinig lucht in mijn tank had, ben toen boven water gaan zwemmen. Daarna was het de laatste klusjes doen bij het kantoor en toen zijn we naar huis gegaan. Daarna zijn we naar het strand gegaan en hier de rest van de middag gezeten. Thuis gedouched en daarna zijn ik en Cornelius naar de BBQ bij Goldenrock gegaan. Hier waren Clair, Matt en Nassim ook en ik heb er Kreeft gegeten, dit was super lekker. Thomas van de duik school ging toen met Lara, Cornelius, Nassim en ik mee voor een stukje cake, die ik had gebakken. Daarna gingen we naar CNSI en gingen we gezellig wat drinken (ik niet) en toen karaoke en super burger. Dit was super gezellig en heel leuk dat het behoorlijk laat was.

Weekend.
Vroeg wakker ondanks dat het laat was geworden de vorige avond, was ik al weer vroeg wakker en ik deed heel zachtjes, want Nassim was blijven slapen en lag dus bij mij op de kamer. Na ontbijt was zij ook wakker en ging ze na een tijdje terug naar huis, ik heb daarna een soort van oppas gespeeld voor Niels die ook was blijven slapen en moest wachten op vervoer omdat hij zijn knie te veel had belast en daar had hij al last van. Toen hij weg was, was het inmiddels al weer middag en kwam Nassim weer en zijn we na dat ik met mijn Buddies had gefacetimed naar het strand gegaan. Tot ongeveer zonsondergang gebleven en ik ben toen samen met Fedor weer terug naar huis gelopen. Thuis een filmpje gekeken en lekker gegeten en vroeg naar bed. Zondag de hele dag op het strand gelegen en gezwommen en de Greenflash gezien tijdens zonsondergang. We zijn toen met CNSI bij Yumie Tumy gaan eten en een potje wezen poelen. Terug thuis ben ik lekker gaan slapen.

Maandag, De nieuwe week weer aangebroken en omdat Matt en Nadio er niet zijn, zijn we allemaal naar de Botanische tuin gegaan. Met 8 mensen waren we daar en we hebben niks gedaan behalve gekaart en ik heb mijn boek gelezen. Als niemand gemotiveerd is om iets te doen dan ga ik het ook niet doen, ga niet in mijn eentje lopen werken. In de middag ben ik met Jessica mee geweest om een nest uit te graven die verrassend genoeg nog 39 legen schalen bevatten. In de avond zijn we weer bij CNSI gaan eten en hebben we na het toetje verstoppertje gespeeld in het Fort (Fort Oranje) daarna thuis lekker gaan slapen.

  • 23 December 2015 - 06:30

    Marja:

    Zo nog een druk weekje achter de rug....de greenflash bedoel je daarmee licht wat je ziet bij zonsondergang....wist niet dat het echt was...weer een week dichterbij je thuiskomst....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 36320

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: