Dag 110. Bijna kerst. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 110. Bijna kerst. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 110. Bijna kerst.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

25 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De laatste dag werken en ik bleef bij het kantoor om Nadio te helpen met opruimen. Heb vistouwen uit de knoop gehaald, geveegd, touwen opgerold en op het dak geweest om spullen er op te bergen. Daarna zijn we naar de dump gereden om alles weg te gooien. Op de terug weg heeft Nadio me bij de bank afgezet zodat ik even geld kon pinnen en daarna heeft hij me thuis afgezet. Thuis snel gedoucht en gegeten en daarna door gegaan naar Scubaqua voor een nieuw masker, want de mijne was kapot gescheurd. Marieke heeft me netjes geholpen en ik heb me ook gelijk aangemeld voor een nieuwjaars duik duik. Dat word leuk. Daarna door naar Mazinga voor kerst cadeautjes gehaald voor het gezellige kerst avondje bij Nassim met iedereen. Terug thuis was het wachten op Julia die ons drieen kwam halen voor alle kalkoen spullen en de kalkoen zelf om naar Nassim te gaan. Daar gingen we braden. Het bereiden was best wel goor en het braden ging goed tot dat de elende begon. Het gas viel uit en ook niet meer aan te krijgen. Dus moesten we naar een ander huis om verder te braden, blij dat Niels en Amerik een auto hadden en het niet zo ber weg was. Vervolgens onderweg ging het regenen en het was niet bepaalt een geweldige weg om een kalkoen in de achterbak van de truck te vervoeren. Toen we bij het nieuwe huis waren stopte we de kalkoen in de oven was de oven te klein. Balen als een stekker, vervolgens helemaal terug naar ons eigen huis. Daar bleef ik achter om op de kalkoen te letten, ik heb lekker een filmpje gekeken en af en toe de jus over de kalkoen gegooit, hij ging goed hoop ik. Straks lekker genieten van al het andere eten en morgen is het Kerstmis! Fijne dagen allemaal!

• 25 December 2015 - 03:04

Marja:

Vrolijk kerstfeest !!!!!!! Kalkoen braden is een kunst op zich... haha ik kan me herinneren dat ik dat ook eens heb moeten doen...gut dat beest was 7 kg...maar was uiteindeljjk best gelukt...xxxx

• 25 December 2015 - 04:11

Fijne kerstdagen meis!!!

• 25 December 2015 - 11:41

Tante Anneke:

hallo esmee
    we hadden vd week twee kleinkinderen te logeren gehad,dus nu pas al je verhalen weer gelezen.
    wat een gedoe met de kalkoen,volgens mij kan die nou beter smaken door het heen en weer gesjouw haha.smakelijk eten.
    wij wensen je een fijne kerst helaas zonder sneeuw,maar troost je hier ook niet hoor,het lijkt wel voorjaar.
    xxx