Dag 116. Actieve dag vandaag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 116. Actieve dag vandaag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 116. Actieve dag vandaag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Zo best wel laat thuis gisteren. Denk je lekker lasagne te gaan eten bij CNSI, zijn de gene die koken hartstikke laat van het strand. Ze hadden toen besloten Kapsalon te halen, niet iedereen was daar heel erg mee eens, maar wilde ook niet een uur en meer wachten tot het eten klaar was. Dus iedereen zijn bestelling gedaan en Cornelius, Nassim en ik zijn toen het gaan halen. Het was gelukkig niet ver, maar helaas was de snackbar dicht dus gingen we weer terug met het nieuw dat het dicht was. Dan toch maar lasagne maken en aten we dus pas om 22:15. Ik was erg moe erna maar het was lekker. Vervolgens heeft Paul mij en Fedor thuis gebracht. En nu vandaag. We werden door Cornelius, onze Amerik en andere Americk opgehaald en zijn toen Nassim gaan ophalen. We gingen dit keer met zijn alle de Quill weer op maar we gingen nu de Mazinga trail wandelen. Americk ging nog even naar huis om zijn eigen spullen te halen en zei tegen ons dat wij alvast konden gaan. Okay prima en daar gingen we de Quill op. We namen het slaven pad omdat deze sneller naar boven was, dit klopt ook maar hij is wel wat zwaarder. Toen we boven waren namen we een goede pauze en toen we uitgerust waren gingen we de trail op. Het eerste deel was goed te doen en het zag er echt als een soort jungle uit, ieder moment verwachte ik een jaguar uit de bosjes te komen zetten. De trail werd zwaarder en we moesten op een gegeven moment rotsklimmen om verder te komen. Er hingen hier een daar gelukkig wel touwen om je aan vast te houden en we waren binnen mum van tijd waren we boven. Op het hoogste punt van Statia, Mazinga. Boven aan ruste we weer goed uit voor dat we weer op de terug weg gingen. We waren alweer bijna bij de splitsing toen we Americk tegen kwamen en we dus met zijn alle weer naar beneden gegaan. Cornelius is toen langs de bakker gereden en daarna mij en Fedor naar huis gebracht. Hier lekker kunnen rusten en lunchen. In de middag kwam Cornelius, Amerik, Nassim en Niels ons weer halen om lekker te gaan duiken. Amerik, Fedor en ik maakten onze spullen klaar en de andere zouden bij boot snorkelen. Ik bracht ons naar de haven terwijl Nadio de boot ging halen. Alles inladen en dan op naar de duik stek Gibraltar. Hier hebben we de lijn schoon gemaakt en zijn we nog voor lionfish gaan kijken, maar deze hebben we helaas niet gevonden. Op de terug weg zagen we wel een Nursshark op de bodem rusten. We zijn hem/haar voorzichtig voorbij gezwommen en daarna naar de lijn waar ik dacht de boot nog zou zijn. Niet dus, hij was een stuk verderop gevaren, ik en Fedor floten op onze fluitjes en staken de speren in de lucht om de aandacht te trekken en het duurde niet lang of Nadio had ons al gezien en kwam naar ons toe gevaren. We klommen weer de boot in en gingen naar de haven terug. Alles weer in de truck en terug naar het kantoor, we ruimde alles op en we konden gaan. Ik ben samen met Fedor naar de Gin gelopen waar de andere al waren, snel alvast mijn wetsuit bij Scubaqua afgeleverd en morgen de rest van mijn duikspullen. Bij de Gin hebben we nog heel even gezeten en Niels heeft ons toen thuis gebracht waar ik lekker heb kunnen douchen en relaxen. Paul heeft ons toen weer opgehaald om bij CNSI te eten en dit keer wel op tijd. Morgen oudjaarsdag, ben benieuwd wat we gaan doen.

  • 31 December 2015 - 04:42

    Marja:

    Zo meer een dag je naar jou zin...geen gepoker deze keer..maar lekker bezig zijn...ik wens je alvast een prettige jaarwisseling.....en ik bent benieuwd wat je volgend jaar beleefd ;)) haha xxxxx

  • 31 December 2015 - 05:42

    Elma:

    Daar zijn we dan de laatste dag van 2015. Wat is het snel gegaan het leek net gisteren dat je wegging. En wat een goed nieuws gisteren. Je komt met ons mee naar huis. We zien elkaar nu herl snel.
    Weer een goede duik gemaakt. Je zeventigste of zo?
    Vandaag gaan ome Ben en ik de oliebollen bakken.
    Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar haha.

  • 31 December 2015 - 09:36

    Tante Lia:

    Zo de laatste dag van het jaar is aangebroken. Je heb gisteren wel een lekker actief dagje gehad beter dan puzzelen en pokeren haha.
    Hierna nog 1 weekje werken en dan .......hoera.
    Fijne jaarwisseling en tot in het nieuwe jaar xxxxxxx

  • 31 December 2015 - 10:32

    Tante Anneke:

    zo nu op naar het nieuwe jaar nog even en je bent weer op nederlandse bodem.
    geniet er nog van!
    wij wensen jou een fijne jaarwisseling en tot gauw.
    xxx en een dikke knuffel van ons beide!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 36243

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: