Dag 118. Nieuwjaarsdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 118. Nieuwjaarsdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 118. Nieuwjaarsdag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 Januari 2016 | Bonaire, Sint-Eustatius

Na het aftellen in het Fort van Oranje en een super avondje stappen ben ik om 05:30 dood moe van het springen en dansen naar mijn bed in gegaan. 4 uurtjes en hop ik was al weer wakker om 10:00. Heel even nog blijven liggen en even voor 12:00 ging ik er maar uit om te brunchen. Na mijn brunch rustig aangekleed en mijn spullentjes gepakt voor mijn nieuwjaars duik duik. Ben om 13:10 naar Scubaqua gelopen en daar aangekomen iedereen nog eens een gelukkig nieuwjaar gewenst. Het werd al snel druk met alle duikers en Noortje gaf ons snel een breefing. Ik had mijn spullen al klaar en mijn wetsuit half aan, klaar voor een relaxed duikje. Dubble Wrek was de duikstek waar we heen gingen en na dat al onze spullen en duikers een stuk of 20? Heb niet geteld maar het waren er genoeg. Aan boort waren voor Kapitein Vincent ons naar de plek. Ik zat in de tweede groep en we maakte ons klaar. Ingrid begeleide me met al mijn gear aan naar Vincent die achter op de boot stond, hij checkte alles nog even en zei toen when ever you're ready en plons daar ging ik. Ik trok mezelf aan het touw naar voren waarna ik afdaalde naar het rif. Heerlijk zo'n duikje waarbij je gewoon lekker kan rond kijken en voor de rest helemaal niks te hoeven doen. Noortje wees allerlei leuke en kleine diertjes aan en zelf natuurlijk ook genoeg gezien en filmpjes gemaakt. Na 63 muniten stond ik alweer aan boord. Na dat iedereen er weer was zijn we terug gevaren. Terug bij Scubaqua deelde de eigaren van de Gin house een leuke knal gele muts uit met een rood bolletje voor de nieuwjaarsduik die we meteen gingen maken. Snel uit mijn pak gesprongen en bij de rest van CNSI gaan staan. Ze telde af en hupsakee met zijn alle als een gek het water in. Dat was lachen zeg en natuurlijk ook een groepsfoto gemaakt. Daarna was het erwten soep en olibollen eten en ook lekker gek doen en staan springen. Er zijn filmpjes die ik waarschijnlijk wel door gestuurd krijg, whaha. Ook heb ik een leuk Amerikaans koppel ontmoet die hier voor 2 weekjes zijn, oh zegt Kathy ik vind je zo schatig, echt waar ze kent me voor nog geen 5 minuten of ik kreeg al een knuffel van der. Daarna verplaatse de muziek zich naar de Gin. Ik heb iedereen even gedag gezegt, ahw zegt Vince kom ook joh, dus ik hmmm okey, maar ik ga eerst thuis douchen. Thuis dus lekker even opgefrist en toen met Fedor weer naar beneden gegaan om happy hour mee te doen. Hey she is back riep Marieke de eigenaresse van Scubaqua en ik I am back baby whoooo! Haha ja ja weer lekker dansen met Laura en een paar andere mensen, werd zelfs door de dj de vloer op geroepen om even los te gaan op een nummer die ik die middag al eens een keer had aan gevraagd. Na dat ik mijn cranberry sapje op had en Fedor zijn cola heb ik iedereen weer dag gezegt en zijn ik en Fedor weer naar huis gegaan. Thuis lekker mijn pyjama aangetrokken en dit keer op tijd naar bed gegaan. Hopelijk kan ik wel uitslapen.

  • 02 Januari 2016 - 04:37

    Elma:

    Ze gaan je nog missen daar :-). Jij vrolijkt het hele eiland op.
    Weet je zeker dat je al met ons terug wil haha.

    Nu lekker weekend en danje laatste week stage. T is bijna dinsdag........woehoee.

    Xxxxxxxxxx

  • 02 Januari 2016 - 09:58

    Marja:

    Haha jou nieuwjaar is wel erg happy begonnen. Nog veel plezier dit weekend...en dan is het nog een paar daagjes dan zie je je ouders weer...dat is nog meer plezier...xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 36259

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: