Dag 121. Eeste werkdag van het nieuwe jaar. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 121. Eeste werkdag van het nieuwe jaar. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 121. Eeste werkdag van het nieuwe jaar.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 Januari 2016 | Bonaire, Sint-Eustatius

De eerste maandag van het jaar en het begon rustig. Ik en Fedor zijn naar het kantoor gelopen en daar was Matt ook weer terug van zijn vakantie. We begroete iedereen en wenste iedereen een gelukkig nieuwjaar tegen die we nog niet gehad hadden. Fedor ging vandaag mee duiken en hij en Matt hadden hun spullen al netjes klaar gemaakt. Ik daar in tegen moest nog naar Scubaqua lopen om mijn duikspullen op te halen. Op de terug weg haalde Matt mij op en vroeg waarom ik de truck niet in de eerste instantie mee nam, dus ik zei anders was ik te vroeg. Spullen achterin de truck plus een duikfles, kom ik er achter dat ik 1 duik schoen mis, die moet dan waarschijnlijk midden in the wetroom van Scubaqua liggen (Diver Cinderella) nou ja dan maar vinnen van Stenapa lenen. Daarna gingen we door naar de haven en hebben we alles op de boot geladen. De duikstek voor vandaag was Charles Brown. Charles Brown is een enorm wrak en toen we de lijn er van hadden schoon gemaakt gingen we er op zoek naar Lionfish. Voor de gene die de schrijver kennen: ik voelde me net een hoofdpersoon in een van Clive Cussler zijn boeken wat was dat gaaf zeg. Ik heb een lionfish kunnen speren en op een gegeven moment was Matt het schip in gegaan, ik en Fedor wisten alleen niet zo goed of we nu wel of niet achter hem aan moesten, bovendien was Fedor bijna Deco. We zijn er maar uit gebleven en terug naar de lijn gezwommen, onderweg zagen we Charlie de Barracuda ook nog rustig rond hangen. Op het moment dat Fedor aangaf naar boven te moeten zagen we gelukkig Matt weer en konden we met zijn alle naar boven. Terug op de boot had Nadio aardig wat vis gevangen en zijn we al vroeg de haven in gevaren. Hier checkte Matt de lijnen van de aanmeer boeien, om te zien of deze aan vervanging toe zijn. De meeste waren nog dik in orde. Alles weer van boort en naar het kantoor, hier gingen we de twee lionfish die we hadden ontleden en onze spullen opruimen. Omdat we zo vroeg klaar waren was ik alvast begonnen met mijn middag taakje. Nieuwe Trailtags en Divetags nummeren, van elk moesten het er 200 stuks zijn. Dus daar ging ik dan aan de slag met mijn hamer en de metalen nummer stempels, het is priegelwerk maar wel grappig om te doen. 160 trailtags had ik al gehad toen het tijd was voor lunch. Ben toen eerst langs Scubaqua gelopen om zelf maar mijn schoen te gaan halen, want die knappe dive prins is helaas niet langs geweest hahaha. Ik was ook nog maar net thuis of Claire kwam naar binnen en stelde mij en Fedor de nieuwe Britse vrijwilligster Clare voor. We wisten dat ze vandaag zou komen alleen niet de tijd, dus verrast waren we niet en we stelde ons netjes voor. Hebben een tijdje zitten kletsen toen het voor ons al weer tijd was om terug te gaan naar het kantoor. Beneden bij het kantoor ging Fedor weer zijn duik spullen klaar zetten en ik ging weer tags doen, tot dat me te binnen schoot dat de duik computer die ik nu al heel lang gebruik lege batterijen had aan gegeven. Dus voor dat ze weg waren om te gaan duiken vroeg ik snel aan Nadio of hij wist hoe je het moest vervangen. Oh zegt ie dan moet je naar Menno van Scubaqua die kan het voor je vervangen, dus ik vraag moet ik daar voor betalen? Nee dit is van Stenapa dus ik neem aan dat wij dat betalen zegt Nadio en gaf me de computer terug. Jullie kunnen nu wel zelf in vullen wat ik ging doen, jep ik ging weer naar Scubaqua om de duikcomputer af te geven. Daar aangekomen zei Marieke, dit kunnen wij doen, maar kost 20 dollar. Oh nou dan ga ik even 20 dollar halen en weer heen en weer. Op de terug weg weer naar Scubaqua toe kwam ik Marieke weer tegen, die zei toen dat ik de computer woensdag weer kan gebruiken, want Menno is er niet en Vincent die het had overgenomen de reparaties is woensdag weer aan het werk. In mijn hoofd dacht ik zucht..... maar zelf zei ik, Okay dan betaal ik even en dan zal ik hem woensdag komen ophalen. Maar had ik even geluk, want ik betaalde bij Noortje die eerst aan Thijs vroeg of hij het kon maken, maar hij had geen idee. Wanneer heb je je computer weer nodig vroeg Noortje toen aan mij. Dus ik zei het liefst morgen. Ze moest even na denken en zei toen hoe laat ben je klaar vandaag, kom anders na je werk nog even langs dan kan ik je meer vertellen, want ik weet niet zeker of we de juiste batterij hebben. Prima ik kom om 16:00 uur nog wel een keer langs en vertrok ik weer terug naar kantoor, hier heb ik tot het tijd was om naar huis te gaan alle trail en dive tags afgekregen en werd vriendelijk bedankt door Claire. Het was tijd om te gaan, dus hobbelde ik weer naar Scubaqua voor de duikcomputer, wat was ik blij dat hij vandaag nog gefixed was, bedankte ze vriendelijk en ben naar huis geshockt. Thuis lekker rustig gezeten en we zijn om 18:45 naar CNSI gegaan om te eten. Avondje ging snel en morgen dan worden het een top dag want ik kan haast niet wachten tot mijn ouders er zijn. Nog maar 1 nachtje slapen.

  • 04 Januari 2016 - 23:58

    Marja:

    Hoi hoi het is bijna zover.....nog een paar uurtjes en dan vliegen ze....billy en ina voelen zich thuis hier en.....ze laten de poezen met rust haha...die lopen echt niet weg....sjaak is niet lekker dus ze liggen vooral bij hem op de bank.. xxxx

  • 05 Januari 2016 - 03:58

    Elma:

    Today is the day. Het is nog donker maar ik ben al op. Ff douchen en aankleden en dan vliegen we naar de vertrekhal en naar jou tot vanmiddag

  • 05 Januari 2016 - 09:29

    Tante Sjanie:

    Yes..Yes... het is vandaag DE GROTE DAG!!!!!!! Je paps en mams komen eraan. Wat een feest zal dat zijn als jullie elkaar weer zullen zien en kunnen omhelzen. Ik zou zo wel om een hoekje willen gluren. Succes met de laatste uurtjes aftellen en fijne tijd met elkaar. En dan lekker mee naar HUIS. Tot snel weerziens. Groetjes en xxx van ome Jan en tante Sjanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 36252

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: