Dag 123. Dat waren een hoop Lionfish - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 123. Dat waren een hoop Lionfish - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 123. Dat waren een hoop Lionfish

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

07 Januari 2016 | Bonaire, Sint-Eustatius

Woendag alweer, het gaat zo hard. Vandaag lekker in de ochtend gedoken met Matt en Mickey. We gingen naar Maximus voor Lionfish, we waren goed bezig. Om de zo veel meter zwom er wel een Lionfish en omdat we alle drie een speer hadden ging het dubbel zo snel. Ik had ook weer de markeer boei bij me, waar ik aan het eind van de duik weer een beetje ruzie mee had, dan zat hij weer aan mijn vin vast. Dan was hij weer bijna helemaal uitgerold, ook moest ik een oogje houden op de haai die zo ongeveer recht onder mij zwom. Was blij dat het er maar 1 was deze keer. Uiteindelijk hadden we onze veiligheidsstop gehad en konden we weer aanboort van de boot klimmen. Jeetje wat hadden we veel vis gevangen, de emmer zat tot de nok toe vol. Gelukkig waren we vroeg begonnen en hadden we dus genoeg tijd over om al die Lionfish te ontleden. We hadden er meer dan 20 en Matt was van plan om hier nog eens terug te gaan morgen. Tussendoor nog even naar mijn paps en mams gezwaait die voorbij kwamen wandelen. Toen we alle vissen gehad hadden was het tijd voor lunch en ben ik op mijn gemakje naar huis gelopen. Thuis lekker even lunchen en bijkomen van de duik. Vervolgens zijn ik en Fedor weer naar kantoor gegaan en zetten we weer onze duik spullen op. Gezellig met zijn viertjes duiken, zo was de lijn van Anchor Point North snel schoon en hadden we nog tijd voor Lionfish, ook nu hadden we aardig wat gevangen. Ook deze ontleed en alle spullen opgeruimd. Op de terug weg naar huis zijn ik en Fedor nog even langs de super geweest en toen we weer naar huis gingen kwam ik mijn ouders tegen, even gezegt dat ik eerst ging douchen en dan kwam ik naar hun toe. Zo gezegt zo gedaan en na het eten nog een spelletje kaarten gespeeld en lekker buiten gezeten. Vervolgens hebben ze me weer naar huis gelopen en ben ik lekker naar mijn mandje gegaan. Morgen 1 na laatste dag en dan ben ik lekker vrij.

  • 07 Januari 2016 - 11:02

    Tante Lia:

    Jullie hebben aardig wat vis gevangen worden er steeds meer geloof ik.
    Leuk dat je nu aan je ouders kan zwaaien en 's avonds lekker in levende lijven bijpraten.
    gezellig hoor. groetjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 36257

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: