Eerste week. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Eerste week. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Eerste week.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

20 November 2017 | Bonaire, Sint-Eustatius

Na vele uitstellen wegens de orkanen Irma en Maria mocht ik toen eindelijk op 12 november naar het prachtige Caribische eiland Saba, waar ik tot eind december zal verblijven op een waanzinnige locatie The Pyramid house van een meneer Wolfgang. Het uitzicht was adembenemend en het is een zeer rustig plekje, geen vervelende buren. Saba is heel groen maar wel erg stijl, dus verwacht me maar terug met ontzettende strakke kuiten, bovenbenen en billen haha. De eerste van mijn stage voor Arossta is voorbij gevlogen, helaas met weinig resultaat. De enige boot die Saba Conservation Foundation (SCF) hadden was de hele week in gebruik. Dus hebben ik en mijn mede student Daniël de meeste tijd in het kantoor gezeten. Wel wat kleine klusjes verricht zoals de railing van het kantoor schuren en vullen met houtvuller. Wel heeft Daniël gear gestest van het SCF, hier is uit gebleken dat deze niet waardig genoeg zijn om veilig te duiken. Ik zelf heb niet gedoken want er miste een ademautomaat dus ben ik boven Daniël en 2 andere die ook voor een project hier zijn gaan snorkelen. Dit was de tweede keer voor die week, de eerste keer was voor een verkenning langs de kustlijn van de haven waar een boot blokken wilde storten. Wij moesten daar kijken of er niet te veel leven er rond zwom of dat er koraal was wat dan beschadigt zou kunnen raken. Gelukkig zat dit er niet en kon alles doorgaan. De vrijdag zijn we niet naar kantoor geweest, niemand was aanwezig dus hebben we de huiseigenaar maar geholpen met wat klusjes rond het huis, want we waren wel klaar met stilzitten. Het weekend heerlijk besteed met zonnebaden en zwemmen en zondag met Ivo en Sietse (ander huis, huisgenoten) naar getijde poelen geweest bij het vliegveld, dit was een mooie wandeling en we hebben hierbij ook veel leven gezien, krabben, visjes en een boel zee-egels. Zo was de week al weer voorbij. Hopelijk deze week eindelijk met Arossta bezig te kunnen zijn, want daarvoor ben ik tenslotte hier.

  • 20 November 2017 - 19:42

    Ruben:

    Al met al toch nog bezig geweest zo te lezen .hopenlijk kan je volgende week meer duiken .

  • 20 November 2017 - 20:09

    Lia:

    Leuk weer een verslag van je te lezen.
    Hopen dat je deze week meer in/onder water kan vertoeven en dus echt aan de slag kan
    met waar je voor gekomen ben. Succes
    Tante Lia

  • 21 November 2017 - 13:07

    Marja:

    Super. Fijn dat je toch nog wat kon doen. Hopelijk snel je duikspullen op orde zodat je echt aan je stage kan beginnen

  • 21 November 2017 - 13:19

    Anneke:

    veel plezier en onderzoek deze week

  • 23 November 2017 - 11:36

    Maartje De Vries:

    Yeah weer begonnen met je reisverslag :) veel plezier en succes met je stage :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 36245

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: