Week 10 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Week 10 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Week 10

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 Januari 2018 | Bonaire, Sint-Eustatius

Hallo alle! Weer bedankt voor de berichtjes van de afgelopen keer. Deze week was ook weer een prima weekje. Maandag middag hebben Daniel en ik samen met Kevin het mandje en de stenen voor het rif bij Twin Sisters geplaatst. Daarna onder water de stenen in het mandje op gestapeld. Dit was een hele klus, want nu lagen de stenen wel goed bij elkaar maar er stond een enorme stroming over de bodem en we werden alle kanten op geslingerd. Er was een moment dat ik me lach niet meer kon inhouden want het was zo'n grappig gezicht. Gelukkig kregen we het wel af en hebben we een mooi rifje gebouwd. Dinsdag in de ochtend kregen we te horen van Alwin dat een van de reefballs toch anders geplaatst moest worden omdat hij nu de andere twee te veel beïnvloeden. Na nog wat andere dingentjes geregeld te hebben zijn we naar de haven gegaan om te gaan duiken. Op Crooks Castle hebben we eerst de reefball gefikst daarna hebben we met zijn tweetjes de laatste stenen voor het stenen rif in het mandje gestapeld. Yeay ook dat rif is nu af en zo ook de dag. Woensdag was een dag besteed aan data processing en het was de bedoeling om aan mijn verslag te zitten maar ik voelde me niet zo fijn dus besloot wat voor mezelf te doen, in de avond heb ik nog wel even afscheid genomen van een van de archeologen die donderdag ochtend vroeg weg zou gaan. De donderdag brak aan en Daniel en ik gingen 2 duiken maken, we namen dan ook gelijk 4 tanks mee om meteen door te gaan. De eerste duik die we hadden gedaan was een benthos survey op Crooks Castle, waarvoor we wel meer dan een uur onder waren, ik kreeg het op een gegeven moment koud van het stil liggen op de zeebodem. Toen we weer terug op de boot waren voer Herman ons naar de andere dive site Twin Sisters. Mooi dat het een stukje varen was, want zo kon gelijk surface interval houden. Bij de dive site zouden we een fish survey doen en dat duurt niet zo heel lang en we doken met Nitrox (luchtmengsel), dat betekend dat je wat sneller uitgerust bent en je ook minder moe voelt als je klaar bent met duiken. Daar gingen we dan, bij de reefballs zaten helaas niet zo veel vis, maar toen we bij de layered cakes kwamen was er een overvloed aan vissen dat ik het haast niet kon bijhouden haha. We waren binnen mum van tijd klaar en zwommen daarna nog even een gezellig rondje om het rif. Op een gegeven moment spotte Daniel een prachtige panterprint bikini broekje en kreeg het idee om deze over zijn zwembroek aan te trekken. Hahah de mafkees, hij zag er erg charmant uit met dat broekje aan en hield hem aan zodat hij het ook aan Herman kon showen LOL! Toen we terug bij de duik shop waren hebben we alles op geruimd en zijn Daniel en ik bij de Harbour club wezen lunchen, want honger hadden we wel. In de avond was even gezellig met de laatst archeologen die graag nog even een gezamenlijke afscheid wilde doen bij de Old Gin en daarna bij de Harbour club eten. Dit was erg gezellig, vond wel jammer dat ze allemaal weer weg gingen want ze waren een gezellige groep. Vrijdag ochtend vroeg nam ik afscheid van mijn roomies en later die ochtend van de rest, alleen Sean bleef over. Hij zou zondag pas terug vliegen. Vrijdag was ik alleen niet zo lekker, had een hele verstopte neus en last van mijn keel. Ja maar dat moet niet, dus heb gauw gestoomd en veel thee gedronken en sinaasappels gegeten en rustig aan gedaan. Even in de middag heb ik mijn duikspullen bij Scubaqua gebracht. In de avond hadden Sean een cake gebakken om mee te nemen naar de bbq bij het Stenapa huis, ook gingen gelijk de nieuwelingen mee en het werd echt een super gezellige avond. Veel liedjes zingen bij karaoke en gezellig dansen bij super burger. Was ik even blij dat ik kon uitslapen de volgende dag. Ben niet naar buiten geweest en heb me vooral gefocust op het leeg krijgen van mijn neus, omdat ik zondag zou gaan duiken. Rond etenstijd ben ik met een klein groepje voor het eerst naar Yoga gegaan, dit werd gegeven door Noortje. Zij was duikgids bij Scubaqua geweest. Ik vond het erg grappig maar ook wel zwaar en Noortje vond het leuk dat ik erbij was. Daarna zijn we wat gaan eten bij Ocean View, toen we terug waren bij CNSI zijn we gaan slapen. Zondag ochtend was lekker rustig en heb ik alles op mijn gemak gedaan, ik voelde me in ieder geval een stuk beter en ik was klaar om te gaan duiken! Dit was een super leuke duik met Scubaqua en ik heb veel gezien en na afloop nog even blijven kletsen. Thuis lekker gegeten en daarna hebben Janna, Kevin en ik een film gekeken. Toen de film was afgelopen ben ik gaan slapen, nieuwsgierig naar wat volgende week zal brengen.

  • 22 Januari 2018 - 16:34

    Elma:

    Hahaha wat een lol"broek" die Daniel.
    Fijn dat jullie zoveel hebben kunnen doen weer. Zijn de koraaltjes en visjes vast heel blij mee.
    xxxxx

  • 22 Januari 2018 - 17:09

    Marja:

    Hoi hoi. Drukke maar leuke week lees ik. Met afscheid en nieuwelingen. Duiktochten en lekker eten. Nog even en dan breekt voor jou ook t afscheid aan. Maar tot dan nog genoeg te doen en te beleven. Groetjes xxx

  • 29 Januari 2018 - 22:09

    Ruben:

    hee hallo ,
    eindelijk weer eens tijd gehad om je verslagen te lezen .wel 4 in totaal .wat ,maak jij veel leuke dingen mee.
    wat ook leuk is om te lezen is dat je steeds meer in je werk verdiept raakt ,echt super .
    en wat ook opvalt (als je alles achter elkaar lees ) dat ze daar wel veel van BBQ en karaoke houden .
    lekker en leuk lijkt mij .zeker de BBQ zingen is niet mij ding haha . nog veel plezier en geniet zoveel je kan .

    groeten ,
    Ruben Heidi en Josefine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 36248

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: