Week 11 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Esmee

30 Januari 2018 | Bonaire, Sint-Eustatius

Boeh de op een na laatste week is alweer voorbij. Ik wil helemaa nog niet weg, maar helaas aan alle leuke dingen komt een einde. Gelukkig heb ik sowieso nog iets om naar uit te kijken... afstuderen aaaa!
Anyways deze week was vrij rustig. De maandag verliep prima met een fish survey bij Crooks Castle. Leuk duikje was dat want er zat een kleine nursshark tussen de layered cakes. Hij/zij bleef zo lang zitten dat we het konden aaien, daarna zwom het weg. Verder gingen Daniël en ik na het avondeten met Kevin mee de Quill op, we gingen schorpioenen zoeken met een speciale UV lamp. Die beestjes lichten op als je er op schijnt. Aan het begin van de trail zagen we er een hele boel, maar hoe hoger we kwamen hoe minder we zagen. Ook in de krater zaten er geen. Wel dikke krabben en andere beestjes die 's nachts actief zijn. We waren redelijk laat terug en gingen dan ook gelijk na een frisse douche slapen. Dinsdag zijn Daniel en ik thuis gebleven om de data die we hadden verzamelt te verwerken en ons verslag gaan maken. Verder was het een rustig dagje. Woensdag zijn we weer gaan duiken. Twee duikjes, een bij Twin Sisters en een bij Crooks Castle. We waren lekker vroeg klaar en konden we bij Blue Bead gaan lunchen. Daarna zijn we weer data gaan verwerken en onze ticket voor de terug reis geregeld, daarna heb ik verder een rustige avond gehad. Ook de donderdag was niet heel bijzonder, Daniel en ik hebben alleen aan het verslag gewerkt, maar veel opgeschoten waren we niet want de Wifi deed het niet bij het CNSI waar we verblijven. Wel zijn we 's avonds naar een science cafe beneden geweest. Hier spraken de nieuwe mensen die waren aangekomen over wat zij hier kwamen doen en wat dat inhoud. Daarna zijn we met een klein clubje naar taist of culture geweest. Een groot veld waar allemaal standjes staan met eten van verschillende eilanden/landen. Dit was leuk, gezellig en lekker. Daarna zijn we weer naar huis gegaan en gaan slapen. Helaas was vrijdag de wifi nog steeds niet gerepareerd en er was al iemand bezig het te fixen, maar het mocht niet baten. Dus dat was niet zo leuk en moesten we ons op een andere manier vermaken. Gelukkig was de avond wel gezellig! We hadden een klein clubje om te bbqen, eigenlijk alleen de mensjes uit het CNSI gebouw. En na een tijdje waren de mensen die bij STENAPA zitten er ook bij! Heerlijk druk. Na een tijdje zijn we met zijn alle in de auto naar karaoke gereden waar we het ongelofelijk gezellig hadden en ik de benen uit me lijf heb gedanst, daarna nog even bij Super Burger geweest en om 5:00 uur waren we pas weer thuis. Toen gebeurde er iets doms, ik werd uit mijn kamer gesloten haha, geheel per ongeluk, maar wel lachen. Gelukkig genoeg bedden om in te slapen. Jammer genoeg kon ik niet slapen en heb ik van af 5:00 uur dan ook geen oog dicht gedaan en heb ik naar de zonsopgang gekeken en mezelf wakker gehouden met kaartspelletjes. Tot Janna de keuken in kwam en me voor even gezelschap hield voor dat zij weer aan de slag ging. Rond half 10 ben ik naar de overkant gelopen om bij twee dames daar de telefoon te gebruiken om Pepita te bellen. Zij kon mij gelukkig na 15 minuutjes wachten redden. Yeay ik kon me kamer weer in en ben ook gelijk me bedje in gedoken. Later die dag ben ik nog naar een afscheid bbq geweest op het strand, dit was ook heel gezellig, maar op een gegeven moment kon ik niet meer op mijn benen staan zo moe was ik. Toen heeft Kimani mij heel lief naar huis gebracht en ben ik op tijd gaan slapen. Zondag ochtend fris en fruitig wakker naar buiten waar ik Kevin tegen kwam die klaar was om te gaan hiken. Ik zei geef me een paar minuten en ik ga mee. Zo gezegd zo gedaan. Emelien van STENAPA kwam ons met 3 andere ophalen en toen zijn we naar Boven National Park gereden. Daar hebben we de Gilboa trail gelopen, dit was een mooie hike met prachtig uitzicht. De zondag middag hebben we lekker op het gras gelummeld naast Scubaqua en hebben Daniel, ik en Kevin lekker pannenkoeken gegeten. Zo dat waren weer een paar enerverende dagen en de laatste week breekt aan. Ik hoop dat de laatste week een hele leuke word. Groetjes alle!
Ps bedankt voor de berichtjes weer xxxxx

  • 30 Januari 2018 - 21:28

    Elma:

    De tijd vliegt. Hier ook lekker drukke dagen zoals je al gehoord hebt. Morgen trek ik ook hier de deur dicht

  • 30 Januari 2018 - 21:33

    Marja:

    Hoi meissie, druk bezig geweest lees ik. Die nurseshark uit het filmpje? Was een leuk gezicht hoe ook grotere vissen gebruik maken van de layered cakes. Die zijn lijkt het wel de favouriet van de vissen en zeedieren. Het schiet al op voor je nog 6 dagen. Geniet nog van je laatste dagen. Tot gauw.

  • 31 Januari 2018 - 11:28

    Tante Anneke:

    hallo esmee
    nog even dan ben je weer terug in ons koude kikkerland
    snel gaat de tijd he zo ben je weg en zo weer terug
    maar je kan terug denken op een leuke tijd en ervaringen opgedaan
    nu nog afstuderen maar dat moet lukken
    wij wensen je een goede en veilige vlucht
    tot gauwxxx

  • 31 Januari 2018 - 11:54

    Lia:

    Hallo Esmee dat was weer een druk weekje zo te lezen met veel belevenissen en lekker eten
    Geniet nog maar lekker deze laatste week hij is zo voorbij.
    Goede en veilige reis naar huis en tot snel.
    Groetjes van ons xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 36342

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: