Dag 34 en 35. Geweldig weekend St. Kitts. - Reisverslag uit Saint Kitts, St. Kitts and Nevis van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 34 en 35. Geweldig weekend St. Kitts. - Reisverslag uit Saint Kitts, St. Kitts and Nevis van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 34 en 35. Geweldig weekend St. Kitts.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 Oktober 2015 | St. Kitts and Nevis, Saint Kitts

Hallo allemaal, het leek als of ik even van de aardbodem was verdwenen, maar ik was eigenlijk het hele weekend op St. Kitts een eiland vlakbij Eustatius. Vrijdag middag na alle klusjes zijn Sarah en ik al onze Pasporten gaan stempelen en daarna thuis onze tassen in pakken. Ingepakt en al gingen ik, Tim en Sarah naar STANAPA kantoor waar we Mickey en Pardis zouden ontmoeten. Wanneer we allemaal bij elkaar waren was het wachten op de kapitein die ons naar Kitts zou brengen, dus hebben we nog even wat te drinken gehaald bij de haven. Zodra de kaptein er was konden we vertrekken. Na een reis van 45 minuten met hoge golven waren we zeiknat aangekomen in een kleine haven op St. Kitts. Daar stond de douane al te wachten om onze tassen te controleren, vervolgens waren ze klaar en moesten we nog lang wachten om een stempel in ons paspoort te krijgen. We zijn dan ook zodra we onze Pasporten weer hadden, direct naar Bird Rock Hotel gegaan in een bus die kei en kei hard reed en aan de linker kant want het is een Brits eiland. Bij het hotel liet een dame Sarah, Tim en ik, onze kamer zien. Mooie kamer met twee grote twee persoons bedden, maar moesten ruilen van kamer want de douch deed het niet, goed kamer er naast dan maar. Precies het zelfde en zodra de dame van de receptie weg was sneekte we Pardis en Mickey naar binnen. Het was namelijk een kamer voor 4, maar we waren met zijn vijven en daarom moet er 1 iemand op de grond slapen. Soms moet je een klein regeltje breken om plezier te hebben. Goed, toen we alles in de kamer hadden was het inmiddels tijd om avond te eten. We vroegen om een taxi naar een plek op St. Kitts dat de Strip heet. Een hele aardige taxi chauffeur heeft ons toen bij een eet tentje afgezet. Lekker een Snapper gegeten en de rest had ook allemaal local food. Op de Strip zijn we ook gebleven om uit te gaan, want een van de strand tenten hadden allemaal jonge mensen van onze leeftijden en iets ouder. Het was gezellig leuke muziek en met nieuwe mensen gepraat, een heel gesprek met Pardis gehad en natuurlijk werd iedereen behalve ik best wel dronken. Ik heb ook van hun drankjes geproeft, maar geloof me ik vond het echt niet lekker, veel te sterk en vieze na smaak, ik had gelukkig een flesje water in mijn tas en had zelf een Sprite en nog een flesje water. Rond een uur of 23:30 werd Sarah niet lekker en ik als meest nuchtere en verantwoordelijke heb ik haar mijn flesje water gegeven en ben met haar terug naar het hotel gegaan na dat ik de andere had laten weten dat ze naar de kamer wilde. Ik was ook de sleutelbewaarster hadden ze besloten aangezien ik de nuchteren zou zijn. Een taxi heeft mij en Sarah toen netjes weer bij het hotel afgezet en is Sarah meteen op het geïmproviseerde spreien matras bed op de grond in slaap gevallen. Niet heel veel later, ik was nog wakker, kwam de rest best wel dronken thuis, Tim heeft tijdens het douchen zijn maag inhoud geleegd, dit kon in precies horen en Mickey en Pardis giechelend buiten frietjes eten, dit kon ik ook horen. Uiteindelijk na al het gegiechel en geklaag van niet lekker zijn gingen ze slapen en kon ik ook rustig gaan slapen. De volgende ochtend uitgeslapen en een brunch gehouden in het restaurant van het hotel. Heerlijk bananenbrood met vers fruit, koffie en toost met boter, jam jam jam. Na ons zelf te hebben opgefrist hebben een taxi eerst naar de binnen stad genomen om naar de fruitmarkt te gaan, helaas was deze al half weg, dan maar even door de stad zelf, dit was alleen wel heel erg druk en moest je goed op je tas letten. Nog even een ijsje gehaald en toen hadden we besloten om naar een strand te gaan. Weer een taxi gevraagd om ons naar een mooi strand te brengen, we gingen toen naar de andere kant van het eiland naar een reggae bar die aan een mooi strand lag. Super relax, lekker de helemiddag luiren aan het strand, genietend van de zon en een goed boek. Eind van de middag zijn we het stand af gelopen en kwamen Spice mix restaurant tegen, een goed aangeschreven plek. We hadden dus ook besloten om daar te gaan eten, voor mij was een lichte salade met calamaris al voldoende en als toetje een red velvet cake. Allemaal zo lekker, toen we betaald hadden een taxi weer terug naar het hotel. Daar hebben we even een soort van planning gemaakt voor de zondag en daarna nog even een verfrissende duik in het zwembad genomen, langzamer hand keerde we een voor een weer terug naar de kamer, we zijn toen, dit keer lag Tim op de grond, gaan slapen. Maar omdat Tim klaagde over de vloer hadden wij dames giechelend de bedden tegen elkaar geschoven om er een groot bed van te maken, PYJAMA FEESTJE, grapte we. Nee zei Tim ik blijf wel op de grond, als ik het echt niet trek kom ik er van zelf wel bij liggen. Okay lachten we dames, dan moet je het zelf weten en toen zijn we gaan slapen. Halverwege de nacht werd ineens aan onze deur gezeten en gelijk was iedereen wakker, waarschijnlijk een dronken persoon die de verkeerde kamer had. Zondag waren we op tijd opgestaan om te gaan snorkelen, we gingen eerst even bij de dolfijntjes kijken die in een te klein bassin zaten en toen we weggejaagd waren gingen we een beetje rond snorkelen. Daarna was het afspoelen en ontbijten, zelfde als zaterdag, puur genieten. Vervolgens boekten we na het uitchecken een Tour rond het eiland, we hadden de zelfde taxi chauffeur als die ons vrijdag naar de Strip bracht. We onderhandelde een redelijk prijs om ons rond te touren, hij vond honderd dollar een prima prijs, dit was dus 20 dollar per persoon ongeveer. Eerst naar Shipwrak, daar een drankje gedaan en een potje kaarten, we hadden namelijk niet veel zin meer om te zwemmen. Vervolgens heeft hij ons weer op gehaald en zijn we naar een supermarkt gegaan voor een liceur voor Matt, maar Pardis kon niks vinden. De taxi chauffeur was ondertussen gebeld door de mensen van Shipwrak dat iemand zijn camera was vergeten, dit was Mickey en we waardeerde dat de mensen ons hadden gebeld en dat de taxi chauffeur ons weer terug bracht. Ik en Sarah hadden toen wel even de kans om een souvenirtje de scoren. Daarna hebben we de chauffeur gevraagd om ons naar The Brimstone Hill Fortress National Park te brengen. Nou mensen het uitzicht was adembenemend, zo mooi haast niet te omschrijven! Zo hebben rond het fort gelopen en was de dag alweer voorbij en tijd om naar huis te varen. Dit keer was de terug reis minder nat dan heen en waren we mooi op tijd voor het avond eten thuis. Heerlijk genoten van deze geweldige ervaring op St. Kitts en allemaal hadden we zoiets van we willen langen blijven, maar helaas. Morgen weer maandag van de mijn 6de week hier op Eustatius. Een ding weet ik zeker is dat ik dit nooit meer zal vergeten.

  • 12 Oktober 2015 - 05:13

    Elma:

    Hi. Wat een leuk weekend. Je bent een fantastische volwassen meid. Dat zien de anderen vast ook. Leuk dat je zoveel van het eiland gezien hebt in één weekend.
    Wij hadden ook leuk weekend. Zaterdag waren ome Ben en tante Lia er. Helaas moest paps werken. Hij kwam pas thuis toen we net klaar waren met de rummy. Zondag vroeg weg voor de laatste duiken en ben geslaagd. In de middag middelseeuws feest van Ruud en Annieta. Heel leuk in een kasteel in Renesse. Iedereen zag er prachtig uit en er was lekker eten en een roofvogelshow. We hadden veel succes met onze outfits. Nou n had ik ook eens iets te vertellen haha. Vergeleken met jou is ons leventje maar saai. Hihi maar dat is prima voor twee oudjes. Xxxxx zaterdag weer ff facetimen met opa en oma? Dikke knuffel van ons. Xxx

  • 12 Oktober 2015 - 06:56

    Marja:

    Wat een leuk weekend lees ik en mooie fotos op facebook... die wegwijzer.. ik lag in een deuk. Paris..km enz en dan er tussen ..monkey 20 feet.. haha ze hebben daar wel humor.. ben benieuwd wat je deze week weer gaat beleven...xxx

  • 12 Oktober 2015 - 11:05

    Tante Anneke:

    hallo esmee
    wat een leuk weekend heb je gehad een vakantie gevoel.
    alleen echt uitgerust ben je zeker niet?
    nu weer aan een nieuwe week beginnen veel succesxxx

  • 12 Oktober 2015 - 14:16

    Tante Lia:

    Hoi Esmee alweer een nieuwe week zal niet meevallen om weer te beginnen na zo'n leuk weekend.
    Wij hadden ook een gezellig weekend zijn zaterdag bij je mams en paps geweest, ik had natuurlijk weer de hoogste punten maar vooruit is voor een goed doel.
    Leuk dat je moeder is geslaagd voor haar duiken kan ze met je mee naar de diepte als ze naar je toekomen.
    Succes van de week, we lezen je belevenissen wel weer.
    Groetjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 1005
Totaal aantal bezoekers 36305

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: