Week 3 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Week 3

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 December 2017 | Bonaire, Sint-Eustatius

Week nummer 3, een spannende week. Na de maandag morgen meeting was het wel duidelijk dat er een hoop moest gedaan worden voor dat het Koninklijke paar zou komen vrijdag. Na de meeting gingen we dan ook voorbereidingen treffen. Zo was maandag al snel voorbij. Dinsdag na wat kantoor werk heb ik samen met Jelle, David, Leo en Daniel de storage room op geruimd, nou ja opgeruimd, meer een pad vrij gemaakt en alles wat categorie-gewijs neer gelegd. Daarna was er nog een klein stukje van de middag over om nog wat kantoor werk te verrichten en de boot Lady Rebecca helpen het water uit te krijgen, ik was opzichter van het hele gebeuren haha. Woensdag, de dag van de presentaties komt steeds dichterbij en de spanning was te voelen, zeker tijdens het oefenen van je presentatie voor het hoofd van SCF (Kai Wulf) en iemand van het WWF (Pieter van Baren) en je mede presteerders. Gelukkig bleek ik wel de beste te zijn ondanks dat ik heel kort heb voor kunnen bereiden. Daarna werden we gevraagd om de boot Queen Beatrix helpen schoon te maken, heb kokkels van de onderkant van de boot af geschraapt. Best intensief werk maar wel leuk om te doen. De dag schoof al snel naar de donderdag. In de ochtend hebben we eerst de Queen B verder schoon gemaakt, daarna zijn we een duik gaan maken, we hebben het mandje die we gemaakt hadden van beton net te water gelaten en naar de juiste plek gesleept. Ayumi, Daniel en ik hebben toen de natuur stenen in de mand geplaatst om het rif weer te herstellen. Was intensief werk maar wel heel leuk om te zien dat na de stenen op de plek lagen gingen er ook veel visjes op af. Daarna was nog eens de presentaties oefenen en daarna mee naar de kapteins meeting voor de grote dag vrijdag. Bij long haul grill ging iedereen die mee deed voor vrijdag discussiëren hoe alles moest gaan verlopen, Mike van Scubaqua Statia was er ook bij. Wij hebben toen nog een tijdje lekker mee staan kletsen. Uiteindelijk zijn ik en Ivo naar boven gegaan om onze presentaties aan te passen en op tijd te gaan slapen. En dan was het zo ver de dag is aan gekomen, Saba day de dag van de presentatie voor de koning en koningin. In de ochtend weer presentaties geoefend tot we allemaal zeker genoeg waren om het te presenteren. Om 13:00 uur was het zo ver. Na dat de pers was binnen gekomen kwam het koninklijk paar rustig binnen en gingen op hun gemak zitten. Kai starten en eindigde. Ik was als laatste voor Kai nog aan de beurt. Ik was maar een keer over mijn woorden gestruikeld, maar voor de rest ging alles goed, de hele presentatie. Toen de koning en koningin gingen duiken, heb ik op het SCF kantoor gepast. Na dat het paar terug was van hun duik hebben ik mee geholpen om dingen op te ruimen. Als dank en afsluiter zijn we lekker uit eten geweest.
Zaterdag was ook super leuk en gezellig. In de haven was er het Wahoo tournament, vissers die hele grote vissen binnen brachten. Daarna was er in de avond live muziek en een lekker latertje gemaakt, maar de muziek was echt grappig. Behalve de DJ. Zondag uitgeslapen en daarna nog geprobeerd Alwin (mijn begeleider) Mount Scenery op zien te rennen, maar ik was te laat. Na dat ik weer boven was betrok het weer en heb ik voornamelijk spelletjes gespeeld en uiteindelijk film zitten kijken met Ivo en Sietse. Dat was een enerverende week, maar wel een week om nooit te vergeten.

  • 05 December 2017 - 04:35

    Elma:

    Zeker bijzonder. Zoiets maak je maar eens in je leven mee. Weer een mooie herinnering gemaakt

  • 05 December 2017 - 06:09

    Marja:

    Wat een spannende week zeg, wat fijn dat je presentatie goed ging. Ik heb naar t programma Blauwbloed gekeken in de hoop je op tv te zien. Helaas was het maar een klein sthkje over sababank. Wel een collega van je gezien. Het ging meer over de duik. Tof dat je het koninklijk paar hebt ontmoet. Weer een leuke herinnering. Succes met het verdere herstel van het rif en fijn dat de natuur je werk waardeert door gelijk weer gebruik te maken van de schuilmogelijkheid. Groetjes en kusjes uit een koud holland.

  • 05 December 2017 - 10:40

    Ruben:

    geweldig gedaan , zeker een herinnering die je bij zult blijven .

    groeten '

    Ruben

  • 06 December 2017 - 19:52

    Lia:

    Je had wel een drukke week zo te zien , maar het was wel een bijzondere belevenis om
    mee te mogen maken. Lijkt me heel leuk.
    Dikke kus en succes verder daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 36377

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: