Week 7 + Nieuw jaar - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Week 7 + Nieuw jaar - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Week 7 + Nieuw jaar

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Esmee

02 Januari 2018 | Bonaire, Sint-Eustatius

De laatste blog was ik gebleven bij donderdag. De dag dat we onze laatste duik gingen doen, dit was een fun dive met zijn alle met de duik school Saba Divers. Deze duik was in de middag en heb de ochtend lekker rustig aan gedaan. Aan het eind van de middag lekker duiken bij de dive site Babylon, dit was een zeer mooie duik en een hoop gezien. Vrijdag was ook vrij rustig, na ik skispringen heb gekeken ben ik samen met Lonneke bij bizzy b gaan lunchen, Zelda en Malou waren er ook even en uit eindelijk ben ik met Lonneke en Malou nog even naar een strandje gegaan vlakbij het vliegveld. Dit was gezellig daarna hebben me ze thuis gebracht. Verder heb ik die dag niet veel gedaan behalve al wat dingentjes bij elkaar te verzamelen om dit zaterdag in te pakken. Zaterdag dus ook de ochtend rustig en weer naar skieen gekeken, uiteindelijk ben ik mijn duikspullen weer op gaan halen bij Saba Divers en heb ik mijn tas ingepakt. In de avond zijn we eerst naar een vuurwerk show gegaan bij het vliegveld. Samen met Ivo, Daniel, Sietse, Jack (Sea Saba), Walter (Saba Divers) Jelle en zijn beste vriendin hebben we naar een mooie show gekeken. Daarna zijn we naar Long Haull gegaan, waar ik en Daniel ons afscheidsetentje hadden. Bijna iedereen was gekomen, behalve de gene die op vakantie zijn. We hadden het erg gezellig gehad en hebben iedereen van harte bedankt voor hun inzet en medewerking van alles. Na dat we waren thuis gebracht zijn we op tijd gaan slapen, want zondag is vertrek dag. Zondag ochtend hebben we de tassen echt de laatste spullen gepakt en hebben we Wolfgang onze landlord gedag gezegd. Hij vond erg jammer dat we weg gingen maar we waren zeer goede gasten en we mochten altijd terug komen. Dit vond ik lief, daarna hebben we de weg getrotseerd met onze zware koffers naar beneden, dat was dan wel het voordeel dat we naar beneden moesten. Bij bizzy B hebben toen nog even goed ontbeten met oliebollen want ja het was per slot van rekening oudejaarsdag en ook Sietse nog even dag gezegd. Even voor 10 uur werden we opgehaald door de taxi om naar het vliegtuig te gaan. Na dat we onze koffers hadden ingecheckt konden we nog lekker even wat drinken voordat het vliegtuig er was. Tijdje later kwam Cato van Saba Divers nog even ons dag zeggen op het vliegveld en om 11:25 uur kwam het vliegtuigje aan. Hup bagage en passagiers er in, moest snel want hij was nog al te laat. Toen kwam het spannende de opstijging op dat kleine vliegveldje. Na dat de motoren heel hard hebben staan blazen schoot het vliegtuigje weg zo de baan af en boven zee hup de lucht in. Binnen 9 minuten waren we aangekomen bij onze volgende bestemming.. Statia! Ik had me bagage nog geen eens in ontvangst genomen of ik hoorde mijn naam al. Buiten zat Jessica van Stenapa, te wachten op een vrijwilliger, was leuk om haar te zien en ze heeft mij en Daniel gelijk bij CNSI afgezet waar wij zullen verblijven deze aankomende weken. Na kennis gemaakt te hebben met Fedor (die ik al ken) en Kevin (geen Van Haller) hebben we het brood nodige even snel gehaalt want alles zou de volgende dag dicht zijn. Daarna heb ik Daniel een korte rondleiding gegeven richting de haven en even een stop gedaan bij Scubaqua. Hier Mike, Marieke en Laura gezien en bij gekletst. Het was ook leuk om hun te zien. Daarna nog een klein rondje haven en dan terug naar huis. Thuis werden we uitgenodigd om mee te gaan naar een barbecue voor oud en nieuw. Dit vonden wij wel gezellig en ook gelijk een kennismaking met de groep. Bij archeoloog Fred was de BBQ en dit was zeer gezellig en heb een nieuw spel geleerd en lekker gegeten. De aftelling was wel een beetje vaag, iemand zei van wanneer moeten we eigenlijk aftellen en vervolgens gilde iemand al dat het 00:00 uur was en begon iedereen de beste wensen te wensen, nou ja oke dan doen we ook mee haha. Nog een tijdje blijven hangen voordat we met zijn alle karaoke op stelten gingen zetten. Dit was ongelooflijk leuk, Rene de eigenaar was ook helemaal blij om me weer te zien en vond niet erg dat onze groep de rest van de mensen hadden weg gezongen. Zo lang je maar plezier heb, dat vind ik het belangrijkst, bovendien is er zo veel te doen vanavond zei hij. En dat klopt ook, we zijn daarna nog naar een live band geweest en om 4:30 lag ik pas in mijn bedje, maar het was wel een super avond. De volgende dag ben ik in de middag even naar de Old Gin gegaan om daar te brunchen, nou ja was toch meer lunch dan brunch en heerlijk van de zon te genieten. Om 16:00 was ik bij Scubaqua voor de jaarlijkse 'nieuwjaarsduik' maar ook deze was anders dan 2 jaar geleden. In plaats van het water in te rennen (niet begaanbaar wegens stenen en zeeegels) werden we nat gesproeid met een brand slang! Weer eens wat anders toch, daarna lekker blijven rond hangen de andere mensen van Scubaqua gezien en ook nog andere mensen die ik nog van 2 jaar geleden ken. Ook dit was erg gezellig. Na dat het was afgelopen kreeg ik een lift van iemand waarvan zijn tank bijna leeg was, ja hoor op moment dat hij terug wilde gaan voor benzine stopte de auto. Dan maar lopen naar die jerrycan. Helaas was die ook leeg dus leende we een auto en ben ik weer netjes thuis gebracht. Even snel eten en daarna op tijd me bed in, want was wel aardig moe. Dat was me weer een aantal dagen om te herinneren. Wat deze week nog meer brengt dat horen jullie nog wel. Groetjes,

Ps: Weer bedankt voor alle lieve berichtjes op de vorige blog en voor iedereen nogmaals een gelukkig nieuwjaar!

  • 02 Januari 2018 - 21:25

    Elma:

    Back with your friends dus. Ondanks dat je twee jaar bent weggeweest kennen ze je nog. Je hebt dus zeker indruk gemaakt de vorige keer

  • 02 Januari 2018 - 21:25

    Marja:

    Hoi hoi. Een nieuw jaar en een nieuwe nou ja bekende plek. Wat leuk dat je bekende gezichten gezien hebt. Het is dan al wat vertrouwd. Nog de beste wensen en veel plezier op Statia.

  • 03 Januari 2018 - 10:51

    Tante Anneke:

    Namens ons nog een gelukkig en gezond nieuwjaar
    Leuk dat je weer op bekend terrein bent en dat er nog bekende zijn
    Geniet ervan want het is zo weer om xxx

  • 03 Januari 2018 - 13:00

    Sharon:

    Jij ook een GELUKKIG NIEUWJAAR. Heel veel plezier in statia!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 36382

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: