Dag 78. Dag Tim. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 78. Dag Tim. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 78. Dag Tim.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De maandag is weer aangebroken en ik was alweer vroeg wakker. Vandaag is de dag dat we afscheidt nemen van onze Timothy. Zijn tas was gepakt en stond klaar in de woonkamer. Nog voor dat Hanna hem kwam halen, ging hij iedereen af voor een hollands afscheidt, 3 zoenen en een knuffel. Natuurlijk net met Fedor dat was een echte Manhug! Al lopend naar de zwaaide we hem uit en gingen naar het kantoor. Bij het kantoor was het voor mij mijn duikspullen op zetten en in de truck gooien voor een ochtendje duiken de rest was allemaal in de tuin. In de haven was het de spullen in de boot laden en gaan met die banaan. Eerste duik was bij Cliffs voor het schoon maken van de boei lijn en Lionfish. Ik kon voor het eerste deel mijn oor niet klaren en het duurde lang voordat het eindelijk lukte. Daarna had Matt de meeste Lionfish gevangen en ik miste er 2, pech ach oefening baart kust zeggen we dan maar. Vervolgens gingen we naar een tweede boei. Onderweg vroeg ik wat ik onder mijn arm had zitten want het branden, bleek dus een schuurplek te zijn van mijn duikvest. Ik was mijn tshirt vergeten dus tijdens het schoonschrobben van de lijn is mijn huid een beetje kapot gegaan. Dat overleef ik ook wel weer en Matt zei de volgende keer dat deel van mijn vest los te klikken zodat ik meer bewegingsruimte had voor mijn arm. Bij de boei aan gekomen bleven we hier even dobberen tot het weer tijd was om in het water te gaan. Flessen wisselen en alles aangetrokken hop naar beneden. Boei lijn schrobben en toen we weer klaar waren zijn we weer voor lionfish gaan duiken. Opnieuw had Matt alle lionfish, maar omdat hij er zo veel had trok het ook haaien aan. 2 Caribbean reefsharks cirkelde om ons heen, ik werd er een beetje zenuachtig van, gelukkig paniekte ik hem niet omdat Matt er was. Op de terug weg hingen we aan de lijn en een van de haaien zwom op me af, het leek er op dat het vaart maken en steeds dichterbij kwam, op dat moment werd ik toch wel wat paniekerig. Maar heel dichtbij kwam de haai niet en zwom weer weg. Terug op de boot moest ik even bijkomen en Matt zei dat was nog niks en dat klopt hij moest soms een met een speer weg poken. Bij het kantoor alles opgeruimt en heeft Nadio me thuis gebracht voor lunch. Lekker kunnen lunchen en vervolgens met de meiden en Fedor weer terug gegaan. Fedor ging duiken en ik ging met Jessica mee om een nest uit te graven, zo ook gingen de vrijwillisters. Op het strand heb ik het eerste nest mogen uit graven en mogen tellen, het was al een redelijk oud nest dus lekker rook het niet. Het tweede nest was verser want die was dit weekend uitgekomen. Ik was nog maar net aan het graven toen ik een kleine Hatchling vond die heel graag naar de zee wilde, vervolgens vond ik een tweede hatchling en ook die ging er als een speer vandoor. De meiden vonden het geweldig. Vervolgens checkte nog een paar andere nesten en daarna heeft Jessica ons thuis gebracht. Thuis lekker gedoucht en een rustig avondje gehouden door eerst lekker te eten, Fedor had gekookt en we gingen erna een film kijken. Morgen een nieuwe dag.

  • 24 November 2015 - 05:11

    Elma:

    Hi. Toch nog twee kleine achterblijvers. Leuk hoor. En afscheid van Tim. Jammer hoor.
    Wel griezelig die haaien zeg. Wordt er wel eens iemand gebeten? Brrrrr ik moet er niet aan denken. Ik kom straks echt met een heel pak. Stel je voor. Visjes zijn al erg genoeg maar haaien jakkie. Alvast vanuit de nieuwe dag: slaap kekker en voor jou tot morgen terwijl het hier al vandaag is haha. Xxxxxxx

  • 24 November 2015 - 06:22

    Marja:

    Brrr nieuwsgierige haaien..... niet te veel eten hoor dan zien ze je niet als een lekker hapje... jammer dat je weer afscheid moest nemen van een medestudent...maar dr komen toch ook nieuwe. Zo leer je veel mensen kennen..hier start de dag met regen bah maar gisteren was het de 1e dag dat ik moest krabben...dus koning winter komt langzaam dichtbij..... xxxxx

  • 24 November 2015 - 08:05

    Tatjana:

    Hey essie bessie,

    Kijk je wel uit met die haaien, ik wil je wel levend terug zien want anders maak ik ze af!(jaja vriendinnen komen voor je op haha)
    En voortaan gewoon alles meenemen als je gaat duiken (je shirt bijvoorbeeld)hihi

    Hier een spannende dag, ik heb examen! Van 12 tot 4 achter de computer zonder pauze oid. Pff zie er nu al tegenop!
    Fijne dag vandaag!

    Xx tattie frattie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 36356

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: