Dag 128 en 129. Heeel veel wandelen. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 128 en 129. Heeel veel wandelen. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 128 en 129. Heeel veel wandelen.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

12 Januari 2016 | Bonaire, Sint-Eustatius

Maandag,
Pffff na een leuk weekend helaas niet zo goed in slaap kunnen komen, een hond in de buurt besloot zowat de hele nacht te gaan blaffen. Erg vervelend want we wilde morgen de Quill in. Ik was dan ook vroeg wakker, na dat Fedor en Clare waren vertrokken heb ik ook mijn spullen gepakt en ben ik naar papa en mama gelopen. Hier hebben we lekker samen ontbeten, vulde we de water flessen en trokken we onze wandel schoenen aan. Op naar de Quill, de voet van de Quill is dichtbij het appartement dus daar waren we dan ook zo. Vervolgens schokte we op ons gemak naar boven, bij het bankje namen we heel even rust en daarna hup weer verder. Op de splitsing van de krater ruste we nog een uit voordat we de krater in gingen. Dit was een hele afdaling van al die stenen af, gelukkig hingen er touwen waar je je af en toe aan vast kon pakken en de scenery is het zeker waard. We kwamen beneden en zagen de grootste boom van Statia, veel lianen, bananen planten, kreeften en hagedissen allemaal mooi en leuk om te zien. Op de terug weg om weer naar boven te gaan zagen we nog een bijzondere duif. pssst zeg ik, blijf heel stil staan en pak voorzichtig uw camera, want daar in de boom zit de zeldzame Bridled Quail dove. Na een aantal foto's te hebben genomen zijn we weer aan de klim naar boven begonnen. Boven ruste we weer uit en gingen we door naar Panorama point, nu we dan toch bezig waren kunnen we net zo goed gelijk door. Het uitzicht was weer super, we bleven alleen niet al te lang want het was nog al heet boven op dat puntje. Dus schokte we weer langzaam naar beneden, via het slaven pad. We kregen ook nog een bui over ons heen, maar dat was verkoelend en we waren toch bijna thuis. Thuis plofte we neer, we hadden geen voeten meer over, we hebben dan ook de rest van de dag en avond rustig aan gedaan en ik probeerde op tijd te gaan slapen.

Dinsdag,
Helaas weer niet gelukt om op tijd in slaap te komen, dit keer hield ik mezelf wakker, heel handig maar niet heus. Anyways ik ben er rond een uurtje of 09:00 uit gegaan en ben ik mijn was gaan doen en ontbeten. Ik wilde net vertrekken naar papa en mama toen ik zag dat die rot koeien weer onze vuilcontainer hadden om gegooid, gatsiedarrie, moest ik dat eerst nog opruimen. Gelukkig zat hij niet al te vol, maar het stonk wel. Goed ik terug naar binnen mijn handen wassen en daar ga ik weer, nieuwe poging. Bij paps en mams aangekomen had ik het al erg warm, heel even zitten hoor zei ik tegen mama en dan kunnen we naar Zeelandia Beach kachelen. Iedereen klaar? Vertrekken maar, zo gezegd zo gedaan en we tufte langzaam in de warmte met wat rustjes tussen door naar het strand. Helaas waren we ook nog even verkeerd gelopen en moesten we weer terug, maar ook dat hoort er bij. Bij het benzinepompje aan de weg naar Zeelandia had mama even een tussendoortje en wat drinken gehaald voor ons allen. 1 aten we onderweg en de andere aten en dronken we in de schaduw van een Seagrape toen we bij Zeelandia waren aan gekomen. We konden hier ook precies zien hoe hoog de golven waren van de Atlantische zee, ze rijkte tot de voet van de kliffen. We zijn nog heel even over het strand gelopen en zijn toen weer terug gekeerd. We waren best wel moe weer van al dat wandelen en we namen even wat rust, tot er op eens een auto voor ons neus stopte. De bestuurder, een staff member van de Gin herkende mij en bood ons een lift aan. Supermarkt alstublieft zei ik en we stapte in. We bedankte de man vriendelijk toen hij ons had afgezeten gingen toen boodschappen doen voor het avond eten.
Op nieuw hadden we geen voeten meer over toen we thuis kwamen, we hadden toen ook lekker rustig aan gedaan, morgen naar de Botanische tuin via de Quill, dus weer vroeg uit de veren.

  • 12 Januari 2016 - 21:44

    Marja:

    Warmte..wandelen..klimmen..zweten...daar gaan de extra kilos...whahaha...wat leuk dat je nog een zeldzame duif hebt gezien...maar nog geen walvis????. Hier spoelen de potvissen aan op texel... beetje uit de koers.. voor de rest gaat alles zn gangetje.. vanmiddag wel een supergave heel duidelijke regenboog gezien..een hele complete dus te zien van de ene kant van de boog naar de andere..hij was zelfs dubbel ...echt mooi al de kleuren duidelijk te zien.. geniet nog vd de rest vd dag..xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 36367

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: