Dag 124....127. Even inhalen! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 124....127. Even inhalen! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 124....127. Even inhalen!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 Januari 2016 | Bonaire, Sint-Eustatius

Sorry was de afgelopen dagen nog al druk geweest, maar hier komt even een update vanaf donderdag tot en met zondag. Donderdag was niet zo'n bijzondere dag, in de ochtend zijn we naar de tuin geweest, Matt was helaas verkouden dus konden niet duiken. In de tuin hebben we heel even gewerkt. Ik en Clare hadden wat omkruit gewied, maar toen we de jongens op hun kont zagen zitten gingen wij dat ook maar doen. We hadden een aantal spelletjes kaarten gespeeld en ik ben ook nog even gaan puzzelen in Fedor zijn puzzelboek. Daarna zijn we naar huis gegaan, hier geluncht en vervolgens bij ik naar kantoor gelopen en ben ik achter de balie gaan zitten in de middag. Om 16:00 ben ik naar de Gin gelopen waar mijn ouders waren. Ik ben samen met ze terug naar huis gelopen, lekker samen gegeten en een spelletje kaarten gespeeld.

Vrijdag:
Family Friday en we gingen samen met Hanna en Casper mist netting doen en dat is het vangen van vogeltjes in een heel fijn net die we hebben op gezet. Na het uit de knoop halen en opzetten gingen we op een afstand in de schaduw wachten. Na elke 30 minuten gingen we kijken of er vogeltjes in hingen en deze haalde we voorzichtig uit het net en in een zakje. Deze namen we dan mee naar de schaduw en meten we ze op. Daarna lieten we ze weer vrij. We hadden een yellow wabler, veel blackface grass quits en bananaquits, een kolibrie en nog een ander zwart vogeltje, helaas had deze het niet gehaald, te veel stress. In de middag ben ik bij mijn paps en mams gaan lunchen en ben ik samen met papa nog even mijn duikspullen op gaan halen om deze bij Scubaqua af te geven. In de avond heb ik bij CNSI gegeten want het is Vrijdag party night! Mijn laatste karaoke avond en het was er mega druk, wel super gezellig en heb lekker kunnen dansen en zelfs met een man die echt vet goed kon dansen. De merengue zei hij en draaide me zo de dansvloer op, zo leuk. Was maar heel even bij super burger geweest en daarna ben ik terug gelopen naar karaoke om aan de Scubaqua mensen een lift te vragen en deze kreeg ik ook. 03:00 lag ik in mijn bedje en ging gelijk slapen want de dag erna heb ik mijn 1ste duik met mama!.

Zaterdag,
Na toch nog een goede nachtrust ben ik na mijn ontbijt naar mama en papa gelopen, want vandaag is de grote dag, Mama gaat haar eerste zee duik maken met mij. We hebben eerst nog een paar spelletjes kaarten gedaan en wat gegeten voor dat we om 12:45 vertrokken. 13:30 moesten we bij Scubaqua zijn om mama in te schrijven en haar spullen te zoeken en te passen. Thijs legde alles aan der uit en is met haar der spullen gaan doen terwijl ik mijn eigen spulletjes pakte. We kregen daarna nog een korte briefing over de duikstek (Blairs Reef) van Thijs en daarna was het op de truck naar de boot. Ik en mama zaten in de 2de groep van Laura, Laura was heel lief voor mama en dat zorgde voor wat rust. Papa was ook mee, alleen hij bleef bij Noortje (zij was kapitein) op de boot. Mama mocht na Laura het water in en daarna volgde ik. Bij het touw bleven we met zijn drieën wachten en lieten we de andere meiden die mee doken eerst afdalen. Na dat hun wat verder onder waren gingen wij met zijn drieën. Mama deed het heel goed de hele duik, ze was alleen helaas wel een gewichtzakje uit haar vest verloren waardoor ze wat meer omhoog ging, gelukkig gaf Laura een paar extra gewichtjes zo dat ze weer wat onder bleef. We hebben een hoop gezien en het was weer super leuk, ik mocht namelijk ook de foto camera van Scubaqua lenen en heb een aantal goede plaatjes kunnen schieten. Op de terug weg naar het touw zagen we een baken liggen, deze had Vincent neer gezet want hier was een Zeepaardje te zien, Laura wees hem aan en ja hoor een piepklein zwart paardje, wat was die schattig. Helaas geen goede foto van kunnen maken, maar we hebben hem wel gezien. Na onze veiligheidsstop heb ik mama naar boven begeleid en konden we aan boort klimmen. We waren allebei erg moe, maar we vonden het wel heel leuk. We zijn bij Scubaqua nog heel even gebleven en daarna naar huis om te eten. Weer gekaart en vervolgens ben ik weer naar huis gegaan.

Zondag,
Weer het zelfde liedje als zaterdag, lekker wakker worden en na mijn ontbijt naar papa en mama. Dit keer hoefde ik en mama voor haar 2de duik pas om 14:00 bij Scubaqua te zijn. We hebben de tijd gevuld met kaartspelletjes en nog even wat eten voor dat het zover was. Papa bleef dit keer bij het appartement en mama en ik hobbelde op ons gemak naar beneden. Bij Scubaqua aan gekomen gingen we onze spulletjes klaar leggen en onze pakken aan doen. Noortje gaf ons de briefing over Dubble Wrak en daarna was het met zijn alle, wel een beetje schuiven, de truck op naar de boot. Opnieuw waren mama en ik de tweede groep met dit keer Vincent als leider van de club. De meeste lagen al in het water en vervolgens slofte ik bepakt en bezakt achter Vincent aan naar de achterkant van de boot om er af te springen. Op het randje gaat hij stil staan, kijk hij om zegt ie: let op James Bond sprong en sprong vervolgens met een koprol voorover het water in. Wauw very fancy zei ik en vervolgens tegen Noortje die achter me stond, Dat ga ik dus niet na doen. Nee zegt ze hij geeft weer eens het verkeerde voorbeeld, wahaha uitslover. Maar goed Vincent was aan de kant dus nu kon ik het water in, zodra dat ik er in lag had ik mijn gopro in de aanslag om mama te filmen hoe zij het water in ging. Na een beetje moed verzameld te hebben sprong ze er keurig in, samen zwommen we naar de lijn waar we met de hele groep na het teken van Vincent onder gingen. Weer een super duik met een hoop gezien, van roggen tot een hele speciale vis (volgens Vincent in zijn beste Nederlands) tot een mooie zeeschildpad. Na een tijdje was het voor mij en mama zover om naar boven te gaan en wat was mams daar blij mee zeg. Op de boot zei ze ik dacht dat we nooit terug zouden gaan en ik zag mijn luchtmeter steeds verder zakken. Ik zei toen geen zorgen mam u had nog voldoende lucht over en u heeft weer een hele nette duik gemaakt. Terug bij Scubaqua was het spullen uit spoelen en nog even wat drinken, heb erna nog een topje bij ze gehaald en gevraagd of iedere instructeur er iets leuks of liefs of grappigs op wilde schrijven als herinnering voor mij. Dit wilde ze allemaal best doen en heb dus nu een leuke topje vol, mis er nog 2 maar deze ga ik donderdag scoren. Ik en mama zijn daarna rustig weer naar huis gekacheld en hebben we de rest van de avond lekker kalm aan gedaan. Maandag gaan we de Quill in en naar Panorama point.

  • 11 Januari 2016 - 22:02

    Marja:

    Wat fijn dat jullie samen duiken en dapper hoor van je mam...in de oceaan is wat anders als in een zwembad.
    Nog veel plezier op de quil ben benieuwd naar je fotos en filmpjes...nog een paar dagen en dan zijn jullie weer hier in holland dus geniet nog van de dagen..met de woefies gaat het prima...zijn heel de dag aan het bankhangen hahaha of met sjaak aan de wandel...xxxxx

  • 12 Januari 2016 - 19:18

    Tante Lia:

    Lekker om nu ook even het eiland in vakantie sfeer te beleven.
    Wij vinden het echt heel tof van je moeder duiken in de oceaan,
    we horen jullie verhalen allemaal wel.
    Nog veel plezier de laatste dagen. xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 36369

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: