Dag 80. Prut ochtend, leuke middag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 80. Prut ochtend, leuke middag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 80. Prut ochtend, leuke middag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

25 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Vroeg uit de veren en ontbeten en aangekleed. Ik wilde namelijk op tijd zijn vandaag omdat we moesten omlopen vanwege het open gegooide pad. Maar helaas niet gelukt, we waren 5 minuutjes laater, behalve Fedor maar hij nam het risico om het pad toch te bewandelen. Anyways, ik pakte mijn duikspullen en niet veel later kon ik na dat ik me had omgekleed het opzetten. De eerste fles die ik had had maar 181 bar, neem die andere maar zei Matt. Ik de andere overgebleven fles gepakt, 194 bar ach meer dan genoeg zei Matt, gaan toch niet zo lang. Okay, was niet helemaal overtuigt, want ik heb toch liever genoeg bar. Maar goed op daar gingen we in de regen naar de haven. Daar hebben we alles uitgeladen terwijl Nadio de grote boot ging halen zoals altijd. We bleven toen nog heel even in de truck zitten tot dat Matt deze weer moest terug brengen. Het duurde even voor dat Nadio en Matt er waren met de boot en ik en Mickey hadden best wel frisjes op de kant. Toen Nadio had aangemeerd konden we de spullen in laden en gingen we naar Lost Anker voor Lionfish. Deze duik stek heeft geen boei dus kreeg ik een kleine markeer boei mee zodat Nadio ons aan de oppervlakken in de gaten houden. Op nog geen 7 meter raakte deze in de knoop met het de haspel waar hij omheen zat. De rest zwom voor uit en ik bleef achter en raakte ze kwijt dus besloot ik, met alle ergernissen die door mijn hoofd gingen, weer om hoog te gaan. Nadio spotte me aan de oppervlakte en is me een soort van komen redden en heeft de haspel uit de knoop gehaald en ik was weer even aanboort geklommen zodat Nadio me dichter bij Matt en Mickey kon droppen. Ik plonsde weer het water in en had de andere weer in beeld, maar halverwege raakte dat ding weer in de knoop. Ik werd weer boos, kreeg hem gelukkig nu wel zelf los, maar had mijn adem niet goed meer onder controle toen ik uiteindelijk de andere had ingehaald. Het ging daarna wel beter en heb 2 Lionfish kunnen speren, helaas ontsnapte de eerste toen ik hem in de emmer wilde doen, misde er nog twee, maar de 3de had ik. Het opstijgen ging vervolgens ook niet helemaal zoals het hoorde voor mijn gevoel, heb wel de 3 minute safetystop kunnen doen, maar een succesvolle duik was het niet. Ik legde aanboort alles uit wat er gebeurd was en ben weer een ervaring rijker. We gingen daarna surfes patrol doen om te zien of er vissers onjuist bezig zijn. Plus we checkte een paar boeien en verder was er niks aan het handje. Op het kantoor hebben we de 12 vissen die we gevangen hadden ontleed en een mistery vis die een van de Lionfish had gegeten geprobeerd te identificeren. De overgebleven resten heb ik in de haven gegooid en gekeken hoe een zeeschildpad en andere visjes en vergatvogels zich er tegoed aan deden. Onderweg nog even een praatje gemaakt en terug bij kantoor alles opgeruimd even wat schildpadden data ingevoerd en toen naar huis gewandeld. Thuis lekker geluncht en gefacetimed met mijn lieve nicht Marijke en Mark natuurlijk ook nog even. Opnieuw voor iedereen die dit (hihi NOG) leest, laat me weten als je wil Skype of FaceTime ik vind het altijd leuk om jullie gezicht weer even te zien. Na de FaceTime, wat heel gezellig was ben ik terug gelopen naar kantoor, waar ik voor Claire spulletjes voor Junior Rangers uitzocht. Tussendoor ben ik een nieuw logboek gaan halen bij Goldenrock, want nog 1 blazijden en dan is hij vol! Dan heb ik 50 duiken achter de rug, waarvan ik 41 hier in de Caribbean heb gemaakt! Is dat niet awesome. Om 14:30 waren de twee Junior Rangers er en hebben vragen gemaakt over vissen, een silhouetten spel gespeeld en een mooie tekening gemaakt van hun favoriete vis. Ik had er een gemaakt van een spotfin butterflyfish en deze aan Claire gegeven. Daarna was het tijd om naar huis te gaan, Fedor was ook nog op het kantoor dus die ging ook gelijk mee. Alles afsluiten, kindjes afzetten en dan naar huis. Thuis even gerust en toen een documentaire gekeken van Sit David Attenborough wildlife collection: The blue planet, frozen seas. Ik kan echt uren naar die man luisteren en dat kan ook want ik mocht alle 9 DVD's van Claire lenen als ik ze maar wel weer terug breng naar het kantoor. Nu dus al 1 gekeken nog 8 te gaan, maar die verspreid ik over de dagen die ik nog hier heb. Vanavond lekker rustig, Kirsten en Els koken hun afscheidsdiner vandaag, want zij vertrekken morgen ochtend weer naar Nederland. Weer minder mensen in huis, zo druppelt het langzaam leeg. Morgen weer een nieuwe dag en een nieuw avontuur. Kisses en huggs for all of you!

  • 26 November 2015 - 00:04

    Marja:

    Zo het raakt leeg bij jullie... die documantaires zit die erbij die wij in de ziggodome hebben gezien?? Moet gelijk weer aan dat rare mens denken ..;)) het is hier nu net donderdag geworden dus ga ik maar mn mandje in... groetjes terug xxxx

  • 26 November 2015 - 05:12

    Elma:

    Mooi he die David. En nu moet ik dankzij tante Mar ook weer aan dat gekke mens denken bij Frozen Planet haha trap m dood, trap m dood. Hihi.
    T blijft hier ook maar regenen. Ijsregen brrrrrr. Gisteren bij her hardlopen een flinke bui over ons heen. Niet leuk bah. Lars was er gisteravond ook voor een spruitenprak. Ook al brrr haha. Nou tot morgen/vandaag. Dikke knuf een duizend kussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 36347

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: