Dag 16. Gemixte dag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 16. Gemixte dag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 16. Gemixte dag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

23 September 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Dinsdag, een bewolkte niet zo warme ochtend wat eigenlijk wel prettig was. Sarah en Tim waren al vroeg weg, omdat zij een turtle patrol hadden. Ik en Fedor gingen normale tijd weg en kwamen precies op tijd aan, waar er was nog helemaal niemand zelfs het kantoor was nog op slot, uhm waar is iedereen. Niet veel later kwam Mickey ook aan gelopen, ook zij vroeg zich af waar iedreen was. Paar minuten verder kwamen Matt, Casper en Nardio aan en kon de dag van start. Fedor en ik gingen vandaag met Casper mee een trail op de Quill verder maken, maar eerst moest Casper zijn rijbewijs ophalen. Het duurde best wel lamg voor dat het kantoor open ging, gelukkig ging het ophalen sneller. Onderweg naar de Quill bekeek ik Casper die eigenlijk Ambrosius van zijn voornaam heet en van Zanten van zijn achternaam, dit vond ik erg grappig. Bij de voet van de Quill aangekomen liepen we al pratend over namen, zo ook die van mij, naar en over de nieuwe trail om het verder begaanbaar te maken. De jongens liepen met stoere Machetes en ik met een duffe heggenschaar. Bijnde plaats van bestemming aangekomen rusten we eerst even uit, ik had het zo ontzettend warm dat het zweet over mijn lijf heen gutste. Paar flinken slokken water en het uitpuffen haalde Casper de spullen te voorschijn. Het was de bedoeling om een lijn van stenen te maken die de trail aan zou geven. Casper maakte een gluuf met een pikhouweel en ik en Fedor legden de stenen neer. Het was best gezellig, Casper en Fedor zongen mee met Casper zijn muziek en ondanks dat het niet mijn smaak was, vond ik het best wel leuk. Halverwege de tijd vond Fedor naast alle weg springende hagedisjes en gekko's ook een Tarantula, brrrr, mij niet gezien. Ik ben erna ook maar met een schoffel de stenen op zijn plaats gaan leggen, ik hou niet zo van spinnen en ja ik weet dat ze heel nuttig zijn en niks doen. Casper zei nog hou hem op je hand, waar op ik zei doe maar niet. Toen het bijna tijd was om te gaan waren we al gestopt voor nog meer water, zweten me eigen een ongeluk en discussieerde we over films. Ondertussen wat ik stiekem eigenlijk wel leuk vond had ik de Machete te pakken en was ik rustig op een rotte boom op de grond aan het hakken. Geen zorgen ik heb mijn beide benen nog, maar ik moest het gewoon even proberen. Daarna verstopte we de pikhouweel, de schoffel en de hark weer en gingen we weer terug naar de truck die aan de voet stond geparkeerd. Ik had de Machete weer netjes terug gegeven voor de terug weg. Casper had ons weer thuis afgezet voor de lunch. Ik heb hierin rustig een wasje kunnen draaien en hab weer een fijn schoon hoeslaken. Lunch was weer voorbij en dit keer liep ik met Tim terug naar het kantoor, daar vroeg ik aan Jessica waar ik vanmiddag stond ingeplamd, want er stond niks op beide roosters. Ze checkte het even met Matt en zei toen dat ik met hem mee ging voor Lionfish jagen, ook heb ik met haar mijn project besproken, hier later meer over, want ik moet me klaar maken. Ik had al het vermoeden dat ik mee ging duiken dus had mijn badpak ingepakt en kleede me snel om, kwam er alleen wel achter dat ik mijn bril was vergeten en moest er een uit een stoffige kist vissen. Dit moest ook voor een regulator (ademapparaat) omdat Tim ook mee ging en ik elke keer de zijne gebruikte als hij er niet was. Heel lief van hem toen hij zei dat ik toch die van hem mocht en hij wel een ander nam. Hup spullen in de truck een gaan. Alles op de boot, iedereen aan boord, Sarah, Mickey, Tim, Matt, Nardio en ik, CHECK. We gingen weer naar Anker point en het was weer fantastisch en ook een beetje spannend omdat er steeds een zuster haai ons volgde en super dichtbij kwam, hij/zij wilde graag de lionfish hebben. Ook lag er een vrij groote zuster haai onder een rif, zuster haaien zijn trouwens de enige haaien die stil kunnen blijven liggen zonder dat ze verdrinken. We hebben ook leuke dingen gezien zoals kleurrijke visjes, weer zo'n jonge trunk fish en heel veel zeeschildpadden, jeeeeyy! We zijn 18 meter diep geweest voor 49 minuten. Aan de oppervlakte terwijl Matt en Sarah op de boot probeerde te komen, hielp Mickey mij van de kramp, die in mijn kuit schoot, af. Daarna kon ik rustig de boot in klimen en was de dag alweer voorbij. Op het kantoor de 6 Lionfish weer ontleed en opgeschreven en tijdens het opruimen werd Tim door Clair gevraagt om mee te helpen met een Iguana reddingsactie. Tim heeft Iguanas als stage project, hij doet het als sinds dat hij hier is (2 maanden) en was dus the right man for the job. In de tussen tijd ruimde wij de rest op, toen ze weer met de Iguana terug kwamen, we hebben hem allemaal goed kunnen bekijken en ik heb foto's, zal deze zo snel mogelijk proberen te uploaden. Ook hebben we kunnen zien hoe Tim hem tagde, voor herkenning. Als dank kregen we een lift van Clair daan de supermarkt, waar Sarah en ik nog wat kleine dingentjes moesten halen. Ik kookte vanavond, de jongens waren voetballen en waren precies op tijd terug voor mijn kaas room spaghetti met paprika en bacon. Het is helemaal op gegaan. We zijn daarna weer een aflevering van de HBO serie Bamd of Brothers gaan kijken, ik ben kort na naar bed gegaan. Morgen weer de hele dag in de tuinen.

  • 23 September 2015 - 04:46

    Elma:

    Wow wat een leuke en spannende dag. Tarantula, haaien brrrr maar ook je geliefde schildpadden. Is vast supermooi om die te zien zwemmen.
    Liefs en een dikke knuffel.

  • 23 September 2015 - 06:21

    Marja:

    Hoi hoi weer een spannende dag lees ik. Brrr ik zou ook nee gezegd hebben tegen een tarantula al hoewel ik er ooit 1 geaaid heb. Haha met kippevel over mn hele lijf. We hadden een paar weken geleden ook een gekko in het asiel. Smorgens checkte ik de amburitjes vd nacht er voor en vond een formulier waar op dtond dat er een gekko in het reptielen hok zat. Deze was mee gekomen in iemands bagage die terug kwam uit Curacao. Ik zoeken in dat hok.. niets.. maar toen zag ik m . Donkerbruin met kleine gele vlekjes op de achterwand in een hoekje...anderhalve cm groot whahaha. Grtjs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 36551

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: