Dag 60! Super duik!!! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 60! Super duik!!! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 60! Super duik!!!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Mijlpaal dag 60 en wat beter deze dag te vieren met een "mother of all dives" The Wall! 'S ochtends natuurlijk dagelijkse routine en dan op naar kantoor. Op het kantoor nog even gewacht tot het zo ver was en nog voor dat we de spullen gingen opzetten kwamen we er achter dat we een speer waren vergeten op de boot. Dus ik mocht weer de schakel rijden naar de haven en weer terug toen Sarah en Mickey weer terug gevaren waren met het rubberbootje. Toen heeft Tim ons bij Smoke Ally afgezet en hier gingen we via het strandje heel onhandig over een aantal rotsen het water in, dit zag er hilarisch uit volgens Timothy. Maar toen we eenmaal in het water lagen konden we aan de slag. The Wall is een snorkelgebied wat een eindje van de kant ligt en is een rif dat een soort grens vormt tussen verder de oceaan in en land. Het diepste daar is 4 meter, hierdoor hebben we heel lang kunnen duiken. Na 111 minuten kwamen we weer boven met 5 Lionfish (we hadden ook een paar gemist) en een netzak met afval wat rond de Wall zwerfde. De helling naast Duikschool Goldenrock is waar we weer omhoog kwamen dit is zowat in de haven zelf, maar deze heling was super glad, heel voorzichtig achter uit met vinnen en al er op en ik was nog niet eens heel ver verwijderd van helemaal boven en BOEM! Daar lag ik dan onderuit, gierend van het lachen lag ik daar en Mickey en Sarah vroegen natuurlijk of het ging en moesten omdat ik moest lachen ook lachen. Heb er niks aan overgehouden behalve de slappe lach. Zo met onze spullen terug bij het kantoor en alles opgeruimd en de overgebleven Lionfish stukjes heb ik weg gegooid als vissenvoer in de haven. Daarna besloten we om naar huis te gaan voor lunch en hebben we met zijn drieën een lift gescoord bij Jackie. Zij heeft ons netjes afgezet en hier hebben we samen met de jongens die al thuis waren lekker geluncht. Na het thuis brengen van Mickey zijn we doorgereden naar het kantoor toen we dichterbij Scubaqua kwamen zagen we allemaal mensen en zo ook Jessica die ons gebaarde om te komen kijken. Wat bleek nou, een schildpadden nest dichtbij Scubaqua was uitgekomen (geen zorgen ik krijg nog foto's) het waren kleine Hawksbilletjes en zooo schattig. Toen we er waren was meer en deel al in zee maar wel in totaal 30 levende! Ze hadden nog een paar in de emmer zitten die ze op een veilige plek, weg van de zwemmers hadden vrij gelaten. Dit was zo leuk om te zien, we zijn erna terug gereden naar kantoor om Junior Rangers les te geven over coral bleaching, eerst een making of van the island of sharks gekeken en daarna gingen we interactief over koraal praten en Sarah had nog een leuke quiz bedacht. Alle kindjes waren heel braaf geweest en wij hebben ze heel braaf allemaal weer thuis gebracht. Truck weer terug en naar huis. Thuis lekker chillen en eten en morgen is dat al weer vrijdag, zooooeeeefff dat was de week!

  • 06 November 2015 - 05:08

    Elma:

    Wow. Dat is lang onder water. Straks ben je echt Ariel. Eindelijk vrijdag. We gaan er op uit en.....ik hoor het regenen! :-(
    Niet getreurd. Het is niet koud en wordt vast nog wel droog. Tot laterrrrr xxxxxxx

  • 06 November 2015 - 05:54

    Marja:

    Zo dat is lang...je krijgt nog kieuwen ;) het is weer herfst hier.. het regent weer eens maar dat mag de pret niet drukken... we vertrekken straks...denk zonnige gedachten...dag dag tot de volgende keer xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 36352

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: