Dag 59. Waterratje. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 59. Waterratje. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 59. Waterratje.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

05 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Poeh wat had ik moeite met wakker worden, was nog erg slaperig maar moest er toch uit. Onbijten en aankleden en toen we allemaal de deur uit stapte begon het me te hozen! We zijn weer terug naar binnen gegaan en gewacht tot het stopte. Op de heen weg moesten we haast overvaren, de straat was net een rivier geworden en we hadden hele natte voeten toen we bij het kantoor kwamen. Sarah we hadden toen nog heel even de tijd voordat we onze spullen op zetten voor de duik. Sarah moest nog wel even mensen bij de bibliotheek afzetten voor de training, ik ben dan even snel met Mickey der fiets naar Scubaqua gefietst, lekker Hollands! Hier heb ik even en stempeltje gelaad want die was ik vergeten van het weekend. Terug bij kantoor was Sarah er een tijdje later ook en hebben we de spullen opgezet en in de truck naar de haven gereden. Alle spullen er uit en ik moest de truck terug rijden en Mickey en Sarah hebben me bij de kant na nog een keer terug lopen voor een telefoon in geval van nood op gepikt. We zijn weer naar Crooks Castle gegaan om daar de boeilijn schoon te schrobben. Toen deze schoon hebben we de tijd vol gemaakt met een rondje duiken en net op het moment dat we geen speer bij ons hadden zagen we twee enorme lionfish zwemmen, wat een pech! Terug in het rubberbootje hebben ze me weer aan de kant afgezet om de truck te halen, maar dit keer was het de groene truck en de groene truck is schakel! Ik was even bang dat ik het vergeten was hoe het precies werken, maar ik stapte in en reed zo weg om Sarah en Mickey op te halen. Weer terug moest ik hem ook achteruit de helling van het kantoor op rijden, dit ging perfect recht door het hek alleen het laatste stukje eindigde ik scheef. Spullen er uit opruimen en in het kantoor even niksen tot ik en Sarah besloten om terug te gaan naar huis voor lunch. De jongens waren ook al thuis en we hebben heerlijk even kunnen zitten was wel een beetje sleepy. We reden terug met de truck die de jongens tot hun beschikking hadden en gingen in het kantoor wachten op de Junior Rangers om te gaan snorkelen. Na dat ze er allemaal waren en hun spullen hadden gepakt zijn we met zijn alle gaan snorkelen. Tim, Fedor en Sarah hadden de al wat beter zwemmende kinderen en Mairis. Ik had een jongentje dat nog niet goed kon zwemmen maar wel drijven want hij was best een bolletje. Ik had zijn hoofd in mijn handen en ben met mijn vinnen aan een rondje gaan zwemmen terwijl hij zich drijvende hield. Dit vond hij wel leuk, maar hij was er na een keer klaar mee, gelukkig na een kleine peptalk van mij wilde hij wel leren zwemmen. Ben bij de basis begonnen en dat is de been slag. Eerst op de billen in het water en dan omdraaien op zijn buik, na een tijdje had hij de slag te pakken. Toen ik zag dat hij moe werd had ik gezegt dat hij kon gaan spelen en samen met nog een ander jongentje werd ik natuurlijk belaagd en hebben we leuk in het water gespetterd. Na dat de tijd voorbij was werden we door Claire weer thuis afgezet. Hier heb ik wat voor mijn zelf kunnen doen tot we gingen eten. Kirsten en Els hadden lekker gekookt en daarna potje kaarten en cake! Die cake ging er wel goed in na zo'n dagje. Ook won ik beide kaartspellen en daarna chillen, niet al te laat naar bed vanavond. Kus

  • 05 November 2015 - 05:09

    Elma:

    Esmee de zwemjuf. Is het daar ook woensdagmiddag vrij voor de kinderen? En zijn er meerdere scholen? Een buitje is goed voor de stof maar zo te lezen is er weinig stof meer over. Hier laatste dag werken dan 4 daagjes vrij. Xxx

  • 05 November 2015 - 07:34

    Marja:

    Zo zeg een leuke dag...je bent als je terug komt van alle markten thuis.. vandaag ff de laatste dingen in pakken en halen... morgen gaan we !!! Heerlijk ff wat anders xxxx

  • 05 November 2015 - 08:44

    Tante Lia:

    Wat maak jij toch veel mee daar, zal wel een flinke stortbui geweest zijn.
    Zo zie je maar als je schakelen geleerd heb verleer je dat niet meer.
    We vinden het elke dag weer erg leuk om je verhalen te lezen.
    Kusjes xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 36553

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: