Dag 93. Een dag met Nadio. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 93. Een dag met Nadio. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 93. Een dag met Nadio.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

08 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Daar was de dinsdag en nog steeds geen Matt, maar ook geen Mickey, zij bleek zich ook niet lekker te voelen. Had dus voor niks een uur gewacht voor dat ik haar berichtje met vertraging had gekregen. Al goed na te lang still gezeten te hebben heb ik Nadio geholpen met een touw vlechten voor een nieuwe boei, kan toch niet in mijn eentje duiken, levensgevaarlijk. Na dat ik het touw goed had gevlochten, gingen we naar de boot. Jessica had ons afgezet en we legde al onze spullen in de rubberboot en voeren naar de grote boot. We voeren daarna naar de boei toe die vervangen moest worden, deze hebben we met teamwork vervangen. Vervolgens gingen we een andere boei schoon maken, maar de golven zaten niet echt mee, Nadio zijn vinger zat ook toen met het los gooien klem tussen het touw en de boot. We zijn daarna gaan vissen, althans Nadio, ik las heerlijk van het zonnetje te genieten na de buitjes van vanmorgen. Hij ving een Jack (de vis niet de Captain) en op de terugweg ving hij een barracuda. Deze heeft hij allebei op de boot hup hup gefileerd en toen we weer met de rubberboot terug gingen meegenomen. Bij het kantoor was het opruimen en heeft Nadio mij thuis gebracht. Thuis lekker geluncht en zelf weer terug gewandelt. Ging weer niet naar het stand, want Jessica der knieën deden veel pijn dus heeft ze gezegt aan mijn project te werken. Na een uurtje of anderhalf, kickte de slaap in en dacht bij mezelf als ik nog langer naar het scherm staar dan val ik echt in slaap. Dus ben ik naar buiten gegaan en aan Nadio gevraagt of ik hem kon helpen. Dat kon ik zeker, we gingen het dak van de schuur op om goeie boeien te zoeken, we hebben er twee gevonden, de touwen door gesneden en naar beneden gehaald. Op het moment dat Nadio een potje met super spul had gepakt kwam Claire naar buiten en vroeg aan hem of ze mij even mocht lenen. Oh ja hoor zei hij ga je gang. Claire vroeg of ik even met haar mee wilden om een tafel te halen bij een school, ik zei tuurlijk geen probleem en we vertroken. Bij de school liet een enorme dame zien waar de tafel was, maar we raken in de war omdat er meerdere tafels stonden, mijn vinger zat ook nog eens tussen een paar tafels. Auw, maar we hadden de juiste tafel gevonden en gingen weer terug naar kantoor. Toen we terug waren was het inmiddels al tijd, hielp Nadio met opruimen en hij heeft me weer thuis gebracht met een omweg naar White Wall waar we zeedruiven hebben geplukt, ik vond ze minder lekker dan de Kinep. Daarna heeft hij me thuis gebracht waar ik lekker heb gedoucht en lekker gerelaxed. Vroeg naar bed, want morgen ga ik de Quill op met mensen van een cruiseschip.

  • 09 December 2015 - 05:25

    Elma:

    Zeedruiven? Ik dacht dat dat kwalletjes waren. Je hebt dus een klusjesdag gehad cweer eens wat anders. Kun je een barracuda ook eten? Wel eens geproefd? Nou ik ga vandaag weer rustig naar kantoor na de filmopnames van gisteren in Maastricht xxxxx tot straks :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 36364

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: