Dag 94. Hiken en creabea. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 94. Hiken en creabea. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 94. Hiken en creabea.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

10 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Heerlijk heb een klein beetje kunnen uitslapen vanmorgen, hoefde pas om 8:00 bij de voet van de Quill te zijn voor een hike met mensen van een kleine cruisschip die hier in de haven was aangemeerd. Op weg naar de weg kwam ik Heleen tegen zij woont hier op het eiland en ik was met haar mee naar Saba geweest. Een goede morgen gewenst en door gelopen, ze moet gezien hebben dat ik de andere kant op liep dan naar het kantoor en ze kwam mijn kant op rijden. Waar moet je heen vroeg ze, dus ik zei de Quill, stap in dat scheelt weer de helft van de wandel. Toen ze me af had gezet bedankte ik haar vriendelijk en kwamen Nadio en Matt ook op de zelfde tijd aan. Het was nu alleen nog maar wachten op de hikers. Ben je er klaar voor vroeg Nadio aan mij en ik zei uuuhmmm en keek naar mijn wandelschoenen en hiking broek en had mijn rugzak op mijn rug, nou zegt Matt in zijn flipflops, ik denk dat zij er het meest klaar voor is dan ons twee haha. Niet veel later arriveerde de hikers samen met drie Crewmembers. Het waren allemaal 65 plussers behelave dan de members en allemaal uit de UK en omstreken. Ik en Matt deelde de brochures en trailtags uit terwijl Nadio het hele verhaal uitlegde. Iedereen was super enthousiast en ging met volle moet naar boven, ik maakte zo nu en dan een praatje. Allemaal hadden ze de Rim gehaald en sommige gingen zelfs met Matt naar panoramapoint. Maar allemaal kwamen ze weer veilig benenden aan waar ze door twee kleine busjes werden op gehaald. Lunchtijd en heb lekker toost met zelfgemaakte ei salade jummie. Daarna zijn ik en Fedor weer naar beneden gehobbeld en op het kantoor heb ik gewacht tot het tijd was voor Junior Rangers. Met de Junior Rangers hebben ik en Claire geknutseld met allemaal verzameld afval zoals plastictasjes, cornflaks dozen, plastic flessen noem maar op. We gingen kerst versiering maken, ik ga proberen een snowglobe te maken van een lege plasticfles, karton en een blikje. We konden het niet allemaal afkrijgen dus gaan we volgende week verder, ik en Claire kunnen morgen middag verder want dan is er Junior Rangers 2. Toen alle kindjes weer thuis waren gebracht heeft Claire me afgezet bij de bank waar ik vanaf daar naar de supermarkt ben gelopen om avond eten te halen. Ik kookte vanavond en Lara was er ook, ik hem macaroni gemaakt en er was nog genoeg over. We hebben daarna een paar potjes gekaart en ik ben niet al te laat weer naar bed gegaan. Ondanks dat ik kon uitslapen ben ik toch wel moe. Morgen weer een nieuwe dag.

  • 10 December 2015 - 05:40

    Elma:

    Van senioren naar junioren op één dag haha. Leuk hoor. Ben beniieuwd of t gaat lukken met die snowglobe. Xxxxx van ons. Nog twee weken dan ist al kerst.

  • 10 December 2015 - 06:11

    Marja:

    Zozo krasse senioren hoor. Wat een vriendelijke mensen op je eiland dat je bijna iedere keer een lift kan krijgen..ben benieuwd of het lukt met je snowglobe.. haha kerst in de caribean.. veel plezier vandaag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 36384

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: