Dag 2. On top of the Quill - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 2. On top of the Quill - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 2. On top of the Quill

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

09 September 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Eerst voor ik het vergeet, bedankt voor de lieve en leuke reacties die jullie geven op mijn verslagen. Ik probeer het zo goed mogelijk voor jullie te omschrijven zo dat jullie een goed beeld krijgen van het eiland, wat ik doe en meemaak. Ten tweede zag ik dat sommige foto's niet wilde laden, sorry daarvoor, zie het maar als een rede om langs te komen als ik weer terug ben haha. Goed dan, dag 2. Nog steeds geen koffer niet de avond er voor en ook niet 's ochtends, jakkes. Dus na een redelijk goede nacht, waar ik halverwegen een strook ducktape (afkomstig van klamboe die ik geprobeerd had dicht te tapen) van mijn been moest pielen, was het tijd om naar het kantoor te gaan, hier snel even een foto van mijn koffer stikker en door gestuurd naar mijn mams. Vandaag stond op het programma dat ik, Sarah en Fedor samen met parkranger Casper(is bijnaam, heeft hele moeilijke naam om te onthouden) een hike gaan maken naar de top van de vulkaan Quill, deze naam is afgeleid van Nederlandse naam voor Kuil. Na een tochtje achter in de truck kwamen we aan bij het begin van de trail. Eerst even een korte uitleg over wat we gingen doen, hike en het pad vrijhouden door te kappen, bomen weghalen die omgevallen zijn en snoeien, gingen we vervolgens op pad. Gelukkig was het nog niet zo heel warm toen we opweg gingen maar het werd steeds warmer en warmer, ik zweete me kapot. Casper de parkranger was lekker aan het vertellen over het park van de vulkaan en de vulkaan zelf, over wat er leeft en groeit en bloeit. Af en toe wel even pauzeren anders viel je van je stokkie, ik had voldoende water bij dus dat was geen probleem. We waren al een heel eind en heb al veel gezien aan planten en hagedissen. Toen kwamen we op een punt waar je heel mooi in de krater van de vulkaan kon kijken. "Is this the panorama view?" Vroeg ik. "No, the panorama view is up there." Wees Casper omhoog. Pffff en ik was al redelijk uitgeput en dacht dat we het stijlste wel gehad hadden, HA mooi niet. Jeetje wat was dat een klim zeg, maar het uitzicht die we er voor terug kregen was fantastisch! Het uitzicht van de panorama view was adembenemend of zou dat van die klim er naar toe zijn...... Anyways een paar minuten, foto's en boterhammetje later gingen we weer naar beneden. Die stijle afdaling achter de rug te hebben gingen we vervolgens een nog stijlere weg naar beneden in de krater! Poeh wat zwaar en stijl, maar het was wel een mooi tochtje en ook een beetje griezelig (als het flimpje wil doen dan zullen jullie zien wat ik bedoel). Beneden aangekomen rusten we allemaal even uit en kletsen we wat bij over de organisatie, meesten was geklaag van Casper maar ik dacht bij mezelf das jou mening. Daarna was het echt tijd om terug te gaan, via een nieuwe trail gingen we naar beneden. Halverwegen de trail nog een gekko vast gehouden en hij was echt super klein. Vervolgens niet veel later kwamen we terug bij de truck, hop achterin en op naar huis voor lunch. Mijn lunch bestond uit een water ijsje en een boterham met nutella, jummie. Om 13:00 weer bij het kantoor, weer het slechte nieuws gekregen dat mijn koffer, dit keer in Curaçao, er nog steeds niet is. Zucht zucht zucht! Ik was er zo klaar mee, Jessica zei hey hij is tenminste in de Caribbean en ik zei ja dat is waar en kreeg 2 t-shirts van de organisatie waarvan 1 vel oranje met I survived the Quill hike (S: te groot) en een groen t-shirt met een zeeschildpad er op (XL: formaat jurk) ach het was tenminste iets. Na wisseling van shirt kreeg ik de keuze om mee te gaan op de boot of in het kantoor te blijven om het turtle program door te lezen. Deze keer viel mijn keuze op het laatste. Ik werd achter een computer gezet en ging rustig lezen en ondertussen hopen dat mijn koffer vandaag echt nog zou komen. Ergens tegen het eind van de middag kwamen de andere kust en zeeers die hier op Eustatius zijn voor stage even langs, dit was wel gezellig. Een paar bladzijden verder werd ik in het kantoortje geroepen, braaf kom ik aandraven en Violet (accountant) vroeg of ik weet of mijn koffer nog komt vandaag, dus ik reageerde met ik hoop het wel volgens dienst regeling is er een vliegtuig onderweg naar St. Maarten en vervolgens een vliegtuig daar vandaan hier heen. En geloof je dat wat het internet zegt vroeg ze mij. Dus ik nou uhm nee, maar wat moet ik anders. Toen ging ze lachen en keek ze naar Jessica, die vervolgens zei ja wat moet je anders... Nee hoor zei Violet ze houd je voor de gek je koffer is er. En Jessica bevestigde het en zei ik ga hem straks voor je ophalen en breng hem langs huis. Ik was door het dolle heen en bedankte haar vriendelijk en ging vervolgens naar huis. Thuis aan gekomen met appels die ik onderweg nog even gekocht had, ging maar een beetje in mijn kamer rommelen, niet veel later riepen Tim en Fedor in koor mijn naam, doe mijn slaapkamer deur open en wat stond daar.... Ja mijn koffer, Jippie Jippie! Snel bedankte ik Jessica nog even voor het brengen en ging hem daarna gelijk uitpakken. Ook lekker even gedoucht en een pyjama aangetrokken, he wat fijn om je kleren te hebben. Beetje rommelen op mijn laptop, gegeten (Nasi gemaakt door Fedor) en afsluiten met een rustig avondje. Ben benieuwd wat ik morgen zal beleven!
Helaas ik krijg nu de foto's en videotjes er even niet op, even geduld a.u.b. :)

  • 09 September 2015 - 04:42

    Elma:

    Jippie wat een geluk dat ie er is. Nu kun je je eigen klamboe ophangen en spullen gebruiken. Weer een ervaring rijker :-)
    Je leven is één groot avontuur.
    Wie had ooit gedacht dat je een tropische jungletocht zou maken naar de top en in een vulkaan.
    Xxx

  • 09 September 2015 - 06:42

    Mark En Marijke:

    Wat fijn dat je koffer er is! Ow wat zal die douche heerlijk zijn geweest

  • 09 September 2015 - 06:51

    Marja:

    Jippie!! Wat fijn dat je koffer er is. Wat heerlijk om je na zo n fantastisch avontuur te kunnen verfrissen en (echt hollands) een pyama te kunnen aantrekken. Pooee een vulkaan beklimmen dat is wat anders dan de duinen op en af. Hier leven we mee met je super leuke verhalen. Goed bewaren daar doen we wat mee als je terug bent. Kusjes en knuffels uit een regenachtig holland xxxxx

  • 09 September 2015 - 08:14

    Marco En Dees:

    Heey dat is geweldig nieuws zeg, en heerlijk om te kunnen douchen met je eigen spullen na zo'n tocht.
    Ik ga je zeker volgen daar heb ik tijd zat voor

  • 09 September 2015 - 09:16

    Pieter & Monica:

    Hiep hiep eindelijk je koffer (al heeft deze nu meer van de wereld gezien als zijn baasje) veel plezier en tot de volgende post

  • 09 September 2015 - 09:29

    Lia En Ben:

    Wat heerlijk je koffer terecht en een lekkere douche.
    wat een mooie dag heb je weer beleefd zo leuk dat je ons mee laat genieten.
    xxxxx

  • 09 September 2015 - 12:40

    Tante Anneke:

    lieve esmee
    wat fijn dat je koffer er is al was het met een omweg.
    slaap je wel goed ondanks de muggen en de warmte,over een poosje weet je niet beter,dan ben je wel aangepast,ga je ook in slow motion.
    geniet maar van de spannende dingen die je meegaat maken.
    liefs tante anneke en oom winston

  • 09 September 2015 - 13:16

    Rens En Naomi:

    Goed nieuws dat je koffer er is. En wat een leuke ervaringen...Je zal er wel spierpijn van hebben van al dat geklim ;-)..xx

  • 09 September 2015 - 20:34

    Josefine:

    hallo Esmee ,
    ik wil je heel veel plezier wensen met de beestjes en ik denk dat je veel meer coole dingen gaat doen .
    want ik heb net gehoord dat je in een vulkaan bent geweest ,of is dat niet zo ?
    veel liefs
    Josefine .

    ps. ik heb letterlijk getypt wat Josefine heeft gezegd .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 36529

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: