Dag 5. Burn baby burn vrijdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 5. Burn baby burn vrijdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 5. Burn baby burn vrijdag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 September 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Niet te geloven dat het al weer vrijdag is, gaat best snel als je zo bezig bent. Vandaag gingen we met zijn alle, Tim, Sarah, Fedor, ik en de parkrangers Matt, Casper en Chuck naar de Botanische tuinen om de composthoop in de fik te steken. Daarvoor moesten we eerst de vuurpit uit graven onder de berg met bladeren takken en wat nog meer. Uiteindelijke hadden we een deel van de pit leeg en kon er een vuurtje gemaakt worden. De meest drogen planten er in en een klein beetje hulp van wat zou het geweest zijn benzine? En we hadden een mooi vuurtje waar we alles op konden gooien om te verbranden. Man wat stonk het en er kwam me een hoop rook af voelde me af en toe net een paling. Na een tijdje was het wel weer genoeg geweest en moest het vuur uit. We hadden de tuinslang al klaar liggen en ik had de eer gekregen om het vuur uit te maken, maar omdat de tuinslang niet al te ver kwam moest ik mijn duim er voor houden om een spray te krijgen. Gek genoeg toen ik dat deed stond iedereen er versteld van, Casper zei zelf wow kijk der gaan, Dutch girl firefighter, kan je niet bij Statia brand weer komen werken? Haha vond ik leuk. Nog een paar emmers er overheen en uit was het vuur. Zo nu de hobbelige en bobbelige weg terug naar het kantoor voor de meeting. Deze meeting is voor alle staff die ze hebben om de volgende week te bespreken wat de plannen zijn. Daarna was het onze beurt. Volgende week mag ik al 3 schildpaden nacht patrouilles lopen! Maandag, dinsdag en dondedag en naruurlijk mag ik ook gaan duiken. Nu we dat weten gingen wij, Tim, Sarah, Fedor en ik naar de Dump om het vuilnis weg te brengen. De dump is ook echt een dump, je gooit je rommel gewoon op de hoop die er midden op een veld ligt en alles waait weg over de straat heen! Dat deed mijn hart echt zeer en zeker ook om het zelf te doen, gelukkig was ik niet de enige, we waren het er allemaal mee eens dat dit eigenlijk gewoon niet kan, maar ja wat doe je er aan als de mensen op het eiland te lui zijn en de enige afvalverwerking niet ingebruik is. Zo zo zonde. We zijn erna naar huis gegaan om te lunchen, de overgebleven macaroni is nu op hihi. Na de lunch weer terug op het kantoor om de truck af te spoelen en de rommeltjes er uit te halen en toen waren we klaar voor vandaag. Lekker een middagje vrij met 's avonds een barbecue met een aantal rangers van Stenapa en de andere stagiaires, gezellig! Morgen gaan we met zijn alle met de boot mee naar Saba het kost wel 100 dollar retour plus een nachtje B&B waar schijnlijk, maar hopelijk wel waard. Ben benieuwd, ik weet niet of ik dan kan bloggen maar voor mij zondag avond zal ik alles vertellen mocht het niet lukken. Kusjes!

  • 11 September 2015 - 22:01

    Tante Lia:

    Hoi Esmee wat een dag weer, dus je kan bij de brandweer grappig hoor.
    De agenda voor volgende week ziet er alweer spannend uit kijk alweer uit naar je verhalen.
    Lijkt me wel leuk morgen naar Saba heel veel plezier.
    Dikke knuffel en prettig weekend. xxxx

  • 11 September 2015 - 22:13

    Marco:

    Haha geweldig brandweervrouw,
    Zo zie je maar dat het overal anders gaat met de vuilverwerking.
    Je hebt wel een mooi filmpje geplaatst zeg. Als of je in een mega aquarium zwemt

  • 11 September 2015 - 22:20

    Marja:

    Hoi zeemeermin.... mooi filmpje wat een blauwe kleur het water. Veel plezier op Saba morgen xxx

  • 12 September 2015 - 00:40

    Elma:

    O o o ik hoor het al. Wanneer wij komen zal ik als afvalverwerker die verwerkingscentrale wel nieuw leven in blazen hahaha.
    Misschien moeten wij daar een tijdje gaan werken.
    Wel zonde, mooie natuur en dan zo met je vuilnis omgaan.
    Volgende week dus nachtpatrouilles. Leuk hoor.
    Ook veel plezier dit weekend op Saba. Dikke kus en knuffels. Xxxxxx

  • 12 September 2015 - 07:25

    Mark En Marijke:

    Hoi Esmee wat zonde van het vuilstorten.
    Volgende week nachtpatrouilles wat spannend! Veel plezier dit weekend op Saba! Dikke kus van ons! Ps: wat een leuk filmpje!

  • 12 September 2015 - 07:31

    M&M:

    Jemig wat maak je een hoop mee. Echt kikkuh je filmpje en spannende week in het vooruitzicht ben heel benieuwd. Geniet van Saba hoop indd dat het je geld waard is maar dat zal wel want hoe vaak in je leven zal je zoiets doen of überhaupt mee maken!

    Hele dikke kus en knuffel! Xxxx

  • 13 September 2015 - 12:32

    Tante Anneke:

    hallo es mee.
    zozie je maar dat vuilnismannen en afval
    verwerking broodnodig zijn.want als iedereen zijn rotzooi maar overal dumpt ,wordt het een gore bende.
    maar blijf jij maar genieten vd natuur daar dat vergeet je nooit meer.
    liefsxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 36536

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: