Dag 6 & 7. Weekend Saba. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 6 & 7. Weekend Saba. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 6 & 7. Weekend Saba.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

14 September 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Zo daar ben ik weer, terug van een geweldig weekend Saba een eiland niet ver van Eustatius vandaan. 'S ochtends samen met Tim en Sarah naar de ontmoetingsplek gelopen, dit was bij het kantoor van Stenapa. Daar ontmoeten we Heleen met haar 2 kinderen en Mariane. Allebei werkte ze hier in Eustatius. Na een tijdje gewacht te hebben bij de haven douane mochten we eindelijk naar de boot. Het was een vergrote speedboot met 2 flinke motoren er aan en er hoorde twee mannen bij, de kapt. Biskid en zijn hulp. Allemaal een zwemvest een en we zijn klaar om te vertrekken. Wat een bumpy tocht zeg, klappen op de golven van de oceaan en op een gegeven moment een dikke plons water in ons gezicht. Na 45 minuten kwamen we gezout aan op Saba, dit was tegen de middag. Eerst langs de douane een stempel halen en er na DUIKEN natuurlijk! We gingen duiken met Saba dive, hele vriendelijke mensen en ze hadden alles wat we nodig hadden voor niet eens zo duur. We gingen pas rond een uur of een duiken dus hebben we (Tim, Sarah en Mariane) eerst even wat gegeten. Toen de boot er was ontmoeten we Katelin een studente op Saba zij ging mee duiken en Mariane ging alvast naar het hotel. Naar de duik stek en daar kregen een breefing over hoe alles werkt en waar we heen gingen. Plons het water in en het was weer prachtig mooi, helaas was de batterij van mijn camera leeg gelopen... Ik denk dat hij perongeluk aan is gegaan in mijn tas. Ik vond dit heel jammer maar zal het zo goed mogelijk beschrijven. Het was een machtig mooi rif met allerlei verschillende kleuren van zowel koraal als vissen en we hebben wel 4 zeeschildpadden gezien. Oh het was echt heel mooi! We zijn dan ook meer dan een uur onder water geweest en ik had gewoon nog lucht over, super trots op me zelf. Na dat we terug waren van de duik bood Katelin ons een lift aan de stad in. Dit sloegen wij niet af, ze heeft ons een klein deel van het eiland laten zien en heeft ons erna bij het hotel afgezet. We spraken af dat we met zijn alle lekker gingen eten en dat Katelin ons weer kwamen halen. Het hotel waar we voor een nachtje verbleven hete Ecolodge, een heel zen achtig plek met leuke huisjes op de huvel van de vulkaan. Echt voor mensen die in de natuur willen bijkomen van alle drukte dan is dit de plek. Goed even op frissen en een kijkje rond het hotel nemen. Daarna naar de weg lopen waar Katelin ons kwam ophalen mer zijn drietjes. We zijn toen de stad in gereden en hebben heerlijk gegeten bij een bar waar Katelin vaak komt, ik had een Schnitsel, hij was erg groot en een beetje flauw, maar goed te doen. Lekker geklets en Kateline een beetje beter leren kennen, zij heeft ons nog naar een andere bar gereden maar dat was niks bijzonders dus zijn we maar terug gegaan naar Ecolodge. Bij Ecolodge hadden ze een kampvuur en wat lokale mensen hadden het er erg gezellig en wij natuurlijk ook. Heb daar ook nog gepraat met Jonas een jongen ook van kust en zee mijn groep en Joep kust en zee 4 jaars, dit was erg gezellig. Paar uurtjes verder ben ik naar bed gegaan want we gingen de volgende dag hiken, niet veel later volgde de rest. Het was echt een grappig huisje waar we in sliepen, ik en Sarah boven op een stoort indoor veranda en Tim en Mariane deelde het tweepersoonsbed beneden. Na een redelijk goede nachtrust gingen we ontbijten en daarna spullen pakken en hike maar! Poeh poeh poeh het was een hele klim, bijna erger dan de Quill en ook al hadden we op het hoogste punt uitzicht in de wolken het was het wel waard. De terug weg naar beneden was wel iets makkelijker maar wel gladder, gelukkig zijn we heel huids terug gekomen. Toen we weer bij Ecolodge waren was het weer afspoelen, die douch was overigens steen koud, dat niet zo heel prettig, koud okay dat gaat maar dit was echt koud koud. Okay iedereen gedoucht en ingepakt tijd om terug te gaan naar de haven om weer naar Eustatius te gaan, tussen door nog even geluncht en een taxi naar de haven genomen. Hier hebben we moeten wachten op de kapitein en op Heleen en haar gezin, we kwamen Heleen nog tegen op de terugweg van de hike. Tijdens het wachten nog even wat drinken en zo dra ieder een er was konden we gaan. Daaag Saba wat was je een mooi eiland om geweest te zijn, misschien kom ik ooit nog terug! Trossen los een we vertroken de haven uit. Tijdens de terug tocht weer met flinken klappen behoorlijk besproeit met zout zeewater, maar wel veel vliegende vissen gezien, dat is echt een gek gezicht! Nu weer veilg thuis, dankzij Heleen hebben we niet terug hoeven lopen zo dat we een lekker avondje kunnen niksen om morgen weer fris en vruitig aan een nieuwe werk week te beginnen.

  • 14 September 2015 - 04:44

    Elma:

    Hi lieverd, je bent nu een week weg en volgens mij leef je voor 50% onder water hihi.
    Wat leuk dat je Saba gezien hebt. Tis net een actieve vakantie :-)
    Herfst is hier gisteren ingevallen met flink wat regen. Gelukkig hebben we het zaterdag droog gehouden in Burgers Zoo, was erg gezellig.
    We moesten constant aan jou denken in het ocean deel. Wat wij achter glas zien, zie jij in het echt. Ik stuur je wat foto's via de app. Hoop dat je weer een leuke week tegemoet gaat.
    Xxxxx paps en mams

  • 14 September 2015 - 06:27

    Marja:

    Hoi hoi globetrotter. Wat een indrukken weer en nu op Saba. Wij hebben een beetje mee kunnen leven met je zaterdag. In de Bush de warmte ervaren die jij voelt en in de Ocean de kleuren zien die jij ziet. Ook al waten deze iets fletser door het dikke glas. We zijn door een tunnel gelopen in de Ocean het leek net of we onderwater onder een steiger doorliepen (incl onderkant van een bootje als je opkeek) daar nog even gezeten en er over gehad wat jij ook allemaal zou zien aan de andere kant vd wereld. Je was gelijk een stukje dichterbij. Nu begin je al aan je rweede week veel plezier want de tijd vliegt. Kusjes

  • 14 September 2015 - 06:49

    Marijke En Mark:

    Zo al weer een week voorbij Esmee! Wat een avonturen! Het was dus toch een leuk weekend. Wat leuk dat je al zo veel aan het duiken ben. Op naar week 2!
    Dikke kus van ons

  • 14 September 2015 - 07:37

    Tatjana:

    Heey Esmee,

    Ik heb je verhaal gisteren wel gemist hoor(al wist ik dat die niet kwam) ik ben nu zo gewend om s'ochtends op mijn mail te kijken en even rustig jouw verhaal te lezen.
    Wat een avonturen weer, ik krijg spontaan ook zin om te gaan duiken. Helaas heb ik dat nog nooit gedaan. Heel veel plezier deze week! Ik wacht met smacht naar je verhalen iedere dag!

    Xx tattie frattie

  • 14 September 2015 - 08:37

    Marco:

    Hoi hoi,
    Fijn om te lezen dat het allemaal goed gaat en je het reuze naar je zin heb daar,
    Je zal s'avonds wel versleten zijn van alle avonturen, zo'n boot tochtje lijkt me ook wel een hele ervaring.
    Veel plezier

    Groetjes

  • 14 September 2015 - 09:01

    Tante Lia:

    Hallo Esmee, wat een fijn weekend weer vol belevenissen, dat zal wel prachtig zijn onderwater al die mooie koralen en vissen.
    We wensen je voor deze week ook weer veel plezier en kijken uit naar je leuke verhalen.
    Kusjes van ons.

  • 14 September 2015 - 10:01

    Tante Anneke:

    hallo esmee
    wat een leuk weekend op saba en weer een ervaring rijker!
    liefs van ons tot horens

  • 14 September 2015 - 18:56

    Ruben :

    hoi Esmee ,

    erg leuk om te lezen dat je zulke geweldige dingen beleeft .
    blijf vooral genieten .

    groeten
    Ruben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 36530

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: