Dag 38. Groepsbegeleidster - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 38. Groepsbegeleidster - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 38. Groepsbegeleidster

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

14 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Midden van de week alweer, vanmorgen heel zachtjes gedaan voor Sarah die patrol had afgelopen nacht en vroeg langs de kant van de weg gestaan, te wachten op Claire en Jesscia. Ik ging namelijk vandaag samen met Claire de Quill op hiken met een groep meisjes genaamd "the daughters of the King". Toen Jesscia ons had afgezet bij de voet van de vulkaan waren we wat vroeg, dus had Claire me even uitgelegt wat de bedoeling was, we hiken de Quill op en ondertussen moeten de meiden verschillende gedragingen van vogels spotten. Niet veel later kwam de bus er aan en kwamen er 13 meiden uitzetten samen met hun lerares. Veel gekwebbel maar uiteindelijk hadden ze allemaal hun bingokaart voor het spotten en konden we gaan voor dat het te warm werd. Ik was de achterhoede en zorgde er voor dat er niemand achter bleef en dat ze door liepen wanneer nodig. Nu wil ik niet onbeschoft zijn maar meer en deel van de kids tussen de 8 en 13 jaar waren tonnetje rond en moesten na leek wel 10 minuten al een pauze nemen. Op een gegeven moment raken kinderen aan je gehecht en gaan ze hele verhalen aan je ophangen, erg amuserent zo tijdens het wandelen. Uiteindelijk hadden we de top bereikt en kon iedereen weer even uit puffen en wat eten en drinken. Ook heb ik sommige meisjes laten zien dat je niet bang hoeft te zijn voor heremiet kreefjes die zich ook in en rond de Quill begeven, maar zoals elk diertje zou doen na het te lang vast houden kneep het kreefje mij in mijn vinger en zei ik natuurlijk au, poging om angst weg te nemen... Mislukt. Het was toen ook inmiddels tijd om op de terug weg te gaan en moets ik een van de meisjes helpen naar beneden te komen en was dus een menselijke steun geworden, zodra we weer van het stijle pad af waren kon zij verder en bleef een ander meisje gezellig bij mij achteraan om me heen dartelen en hele fantasie gespreken met me voeren. Haaa leuk kinderen, maar voorlopig nog laaaaannnnggg niet dank u vriendelijk. Beneden zeiden we iedereen gedag en konden Claire en ik naar huis, het was misschien wat vroeg voor lunch, maar zo had ik in iedergeval tijd om brood te halen. Op weg naar de bakker zag ik ineens iets uit mijn ooghoek op de grond liggen, Ha kassa ik vond gewoon en 10 dollar briefje op straat! Had ik even geluk, daar kon ik mooi gebruik van maken hihi. Zo na de bakker ook even langs de Chineese supermarkt en dan naar huis. Thuis waren Sarah en Fedor al wakker en heb ik lekker relaxt kunnen lunchen. Om 13:00 weer terug bij het kantoor en na het terug geven van de boekjes aan Claire wist ik niet wat ik moest doen dus ben ik maar met Sarah, Mickey, Fedor en Bian mee geweest op de boot. Sarah en Mickey gingen duiken en Fedor snorkelen en ik bleef op de boot zonnebaden en pootjebaden. Lekker middagje niksen eigenlijk. Vervolgens waren we klaar voor de dag en konden we naar huis, Pardis ging voor ons koken vanavond en dat vonden we erg lief van haar en vanavond heb ik weer Turtle patrol. Hopelijk zien we dit keer wel schildpadden.

  • 15 Oktober 2015 - 00:04

    Marco En Dees :

    Hoiiiiiiii

    Je maakt ook echt van alles mee he daar. Lekker in en op het water,
    Beetje groep begeleiding. En super naar je zin..... Wat wil je nog meer.

    Groetjes uit Poortugaal.

  • 15 Oktober 2015 - 00:04

    Marco En Dees :

    Hoiiiiiiii

    Je maakt ook echt van alles mee he daar. Lekker in en op het water,
    Beetje groep begeleiding. En super naar je zin..... Wat wil je nog meer.

    Groetjes uit Poortugaal.

  • 15 Oktober 2015 - 00:05

    Marco En Dees :

    Hoiiiiiiii

    Je maakt ook echt van alles mee he daar. Lekker in en op het water,
    Beetje groep begeleiding. En super naar je zin..... Wat wil je nog meer.

    Groetjes uit Poortugaal.

  • 15 Oktober 2015 - 05:41

    Elma:

    Hahaha. De dochters van de koning, prinsesjes dus in de hitte naar de top. Wel leuk dat je zo steeds iets anders doet. En dat heremietje aan je vinger. Komisch. Dat kluizenaartje dacht natuurlijk: laat me met rust jij.
    Heerlijk middagje op de boot. Relaxt. Geniet maar veel. Xxxxx van ons.

  • 15 Oktober 2015 - 07:00

    Marja:

    Haha vandaag dus hofdame geweest.. wat een aparte naam voor een groep meiden...hihi dus een carriere als kinderjuf zit er voor jou niet in.. succes op je turtle patrol..groeten en xxx

  • 15 Oktober 2015 - 09:02

    Tante Lia:

    wat een afwisseling heb jij daar allemaal, veel in en op het water lekker hoor
    geniet maar volop. succes vanavond met je schildpadden patrol hoop dat je nu wel geluk heb.
    kusjes van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 36373

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: