Dag 39. Schildpadjes! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 39. Schildpadjes! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 39. Schildpadjes!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

16 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Turtle patrol geahd woensdag avond samen met Mirjam, zei studeert toerisme hier op het eiland en we kennen elkaar via CNSI. Jesscia kon deze avond niet dus zei ik dat ik nog wel iemand wist die mee wil en dat was goed. Dus ik heb haar opgehaald en we zijn naar het strand gereden. Halverwege het strand zei ik dat dit een goede avond zal zijn en we waren nog maar net voorbij de dump of er was een schildpad op het strand, deze hebben we eieren zien leggen, jippie weer een nest erbij. Voor de rest hebben we niks gezien die avond en kregen we een regenbuitje op ons dak toen we het strand wilde verlaten. Na Mirjam afgezet te hebben ben ik terug gereden en lekker gaan slapen. De volgende ochtend uitgeslapen tot half 10 en lekker rustig aan gedaan en gefacetimed met het thuisfront. Na de lunch ging ik naar het kantoor om wat aan mijn eigen project te werken, het komt er langzaam, maar sloeg vast. Het was toen ook al inmiddels tijd, de rest ging naar huis maar ik ging met Jesscia mee naar het strand voor een nest excavation. Dit is het opgraven van een al uitgekomen nest om tw zien hoeveel eieren er zijn overgebleven. Deze eieren prikte Olga en Jessica open en ik moest turven wel een embrio of niet, een lege schaal enz. Ondertussen was Jackie het nest ernaast aan het opgraven en in eens uit het niets 2 kleine baby schildpadjes!! Ze pakte ze gauw op om ze aan de kant te zetten en ging weer verder met graven. Helaas waren het de enige 2 die er nog waren de anderen die succesvol zijn waren natuurlijk al weg. Na een stuk of 100 eieren en het gedag zeggen tegen de kleintjes bracht Olga mij naar CNSI voor een science cafe presentatie, had de eerste presentatie gemist. Niet erg want ik had baby turtles gezien, helaas had ik wel mijn rugzak in de auto laten liggen omdat ik de turtlebag op mijn rug had dus heb helaas geen foto's kunnen maken, ik hoop dat ik hier nog wel de kans voor krijg. Science cafe was niet zo interessant als gedacht en de rest van de avond gewoon lekker rustig aan gedaan. Morgen alweer vrijdag.

  • 16 Oktober 2015 - 04:58

    Elma:

    Ahw jammer geen turtlebaby foto. Had je ook je phone niet bij je? Hoop dat t nog wel lukt. Zou wel leuk zijn. Hier is het koud en nat bah. En je zesde week al weer bijna voorbij. Xxx

  • 16 Oktober 2015 - 07:50

    Marja:

    Hoi leuk babieturtles!!! Jammer dat het er maar 2 waren maar je hebt ze nu in het echie gezien.. het was leuk om je weer even gezien te hebben... alleen nog vrijdag en dan is het weer weekend....op naar week 7 xxxx

  • 16 Oktober 2015 - 09:35

    Tante Lia:

    hallo, hallo, wat leuk baby turtles eindelijk heb je ze gezien en natuurlijk ook een grote leuk.
    alweer vrijdag, bijna weekend gaat wel snel allemaal.
    veel plezier. xxxx

  • 16 Oktober 2015 - 18:36

    Eveline:

    Leuk die babies :) Volgende keer meer geluk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 36756

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: