Dag 45. Junior Rangers. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 45. Junior Rangers. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 45. Junior Rangers.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Woensdag is weer hier, na een turtle patrol tot 03:00 met Fedor en Amerik en helaas niks gezien werd ik al om 07:00 wakker. Ik dacht bij me zelf ja dag ik blijf nog heel even liggen en ging er een uurtje later pas uit. Lekker rustig ochtendje eerst lekker ontbeten dan een filmpje kijken (27 dresses voor wie het wil weten) wassen en aankleden en een wasje draaien, inmiddels was Fedor ook al wakker en hij ging aan zijn ontbijt terwijl ik mijn lunch ging maken. Lekker even lunchen, spulletjes verzamelen en dan was het tijd om naar het kantoor te gaan. Daar dacht ik dat ik zou gaan helpen met de Junior Rangers om te snorkelen, maar de zee was wat aan de ruigen kant dus had Claire besloten iets met koraal te doen, vind ik ook leuk. Tijdens het wacht op de kids heb ik even mijn duikcursus gelezen en mijn uren registratie op orden gebracht. Uiteindelijk was het zo ver voor de kleine rakkers, het waren er maar 3 dit keer maar 2 er van maakte geluid voor een heel lokaal vol. Anyways de presentatie en de vragen die Claire had gemaakt voor de kids waren erg interessant en toen ze klaar waren gingen we koraalpoliepjes maken van eierdozen, papier, rietjes en wc-rollen. Dit was erg leuk om te doen, helaas moest ik halverwege weg, want de tijd zat er op en Matt gaf mij, Sarah, Fedor en Mickey een lift naar huis. Thuis kwam ik er achter dat ik met cursus boekje was vergeten dus appte Jessica of zij of Claire hem misschien kon langs brengen en dit heeft Claire ook heel lief gedaan. De rest was ook al thuis en gingen niet veel later naar de gym en bleven ik en Sarah over, "Homeland" hadden we al af gekeken en seizoen 3 had ik nog niet. "Bondi Rescue" op YouTube dan maar? Ja dat is ook goed, pech dat het internet uitsprong dus hebben we maar de film "Safe Haven" gekeken. Halverwege de film was iedereen er weer en Thijs ging macaroni met kaas en ham maken, ik had voor hem al een pan met water op gezet. Tijdens het eten de film verder gekeken en ik ben toen het afgelopen was naar CNSI gelopen om daar met Mickey de vragen van de cursus door te nemen en de camera uit te leggen. Om 21:00 kwam Matt me ophalen voor Turtle patrol en zijn we naar het strand gereden. Het was erg gezellig en we hebben een tijdje gepraat over stages en waar Matt allemaal al is geweest, ook zijn we ergens halverwege gaan zitten omdat het water best wel hoog tot tegen de klif aan kwam. We hadden helaas niks gezien. Ik heb dit stuk ook in de notities van mijn telefoon geschreven en zodra ik weer thuis was geüpload vandaar dat ik de uitslag van de patrol kon geven. We zullen zien wat de morgen zal brengen.

  • 22 Oktober 2015 - 08:33

    Elma:

    Goedemorgen lieverd, weer een leuk dagje gehad en helaas een niet zo succesvolle nacht. maar wel lekker gekletst :-) zo leer je ook een hoop. Hoe andere mensen denken en doen.
    Nu lekker slapen en straks weer nieuwe uitdagingen. xxxxx

  • 22 Oktober 2015 - 16:40

    Tante Sjanie:

    Hallo meisje hier weer even een berichtje van ons. Heb net je laatste berichtje van dag 45 gelezen en dacht: ja zeg dat gaat al heel snel naar de vijftig toe. Dan is oktober ook al weer voorbij. Dit weekend gaat de wintertijd al weer in en is het aan het eind van de middag al weer donker. Ook wel weer gezellig met een kaarsje aan en lekker bij de kachel. Morgen is een spannende dag voor mij want dan ga ik parachutespringen.Maar ik heb er zin in want ik vind het hardstikke gaaf. Leon springt ook mee en de rest van de fam.blijft op de grond toekijken. Ze geven goed weer op dus dat is mooi. Je hoort wel van me hoe het geweest is.Nou de groetjes weer vanuit Strijen en tot later........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 36836

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: