Dag 48 en 49. Dat was het weekend alweer. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 48 en 49. Dat was het weekend alweer. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 48 en 49. Dat was het weekend alweer.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

26 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Vrijdag avond laat thuis na het uitgaan bij de karaoke bar en superburger, het was echt gezellig en mijn benen waren moe van het dansen. Ondanks dat ik zei dat ik niet te lang blijf omdat ik de volgende ochtend moest duiken waren we toch nog om 03:30 thuis, Hèhe oops. Dus ik deed gauw mijn oogjes dicht, paar uur later schrok ik wakker van mijn IPad die ineens begon te gillen. In de eerste instantie dacht ik dat het brandalarm af ging, maar die hebben we helemaal niet, het bleek dus mijn mams te zijn die me op tijd wakker wilde maken voor mijn duik. Dus dan er maar uit, ontbijten en aankleden en op naar Scubaqua. Daar aangekomen ontmoete ik Mickey en moesten we nog op 1 iemand wachten voor dat onze instructeur Vincent kon beginnen. Van 09:00 tot 10:45 hebben we formulieren ingevuld, de vragen besproken en de duik doorgenomen van wat we met de camera moesten doen. Zodra we alles hadden door genomen konden we onze spullen klaar maken en naar de boot gaan. Op de boot was het spulletjes in elkaar zetten en op de duikstek Hangover het water in. Met een touw moest ik mezelf naar de voorkant van de boot trekken en daarna afdalen, tjongen wat was de stroming sterk zelfs op de bodem was het nog redelijk sterk. Heb niet heel veel foto's kunnen maken omdat ik dus een beetje moeite had, ik en Mickey waren aan elkaar gekoppeld als buddies en zei gaf na een tijdje aan mij aan dat ze over de helft van haar Nitrox zat en ik had nog 104 bar gewone lucht over. Zodra we dichter bij de 50 bar kwamen zochten we Vincent op en wees hij de weg terug naar de boot. We zijn in totaal 52 minuten onderwater geweest met het diepst 17 meter. We hebben een Hawksbill gezien een Congshell en heel veel mooie vissen. Hangover vind ik wel een van de mooiste duik stekken die ik tot nu toe gezien heb. Inmiddels was het al 13:00 geweest toen we weer terug bij Scubaqua waren, even onze spullen afspoelen en daarna voor lunch en Skype met de familie weer naar boven. 14:30 was ik weer terug en gingen we de foto's reviewen, ik kreeg goede feedback van Vincent en ga hier volgende keer goed mee aan de slag. Ik ben gelijk ook gewoon gebleven omdat Hendrick die werkte op het eiland en eigenlijk nog maar net ken een afscheidsfeestje gaf, dit was leuk, het was wel jammer dat de enorme regenbui roet in het eten gooide. Ik heb geen idee hoe laat het was toen ik samen met de rest van CNSI weer naar huis gegaan, Hendrick drie zoenen gegeven en hem namens iedereen van mijn huis die niet zijn gekomen een hele fijne vlucht gewenst en misschien tot in december als hij weer voor een weekje terug is. Terug boven was iedereen lekker lui iets voor zich zelf aan het doen, Tim ging eten koken dit was erg lekker en daarna hebben ik en de meiden een film gekeken. We waren net over de helft toen we allemaal gaapten zeiden laten we de rest een andere keer kijken en zijn we allemaal naar bed gegaan. Zondag lekker uitgeslapen en een beetje genikst om een uur of half 3 zijn ik, Kirsten en Els lekker naar het strand gegaan daar was CNSI ook, ondanks dat het bewolkt was was het toch wel lekker om bij Mazinga rond te hangen. Rond half 6 gingen we weer naar huis. Thuis was Fedor al aan het koken en de rest ruste uit van hun duik, ze hadden geholpen met ontvangers voor haaien tags te plaatsen. Ik en Sarah hebben voor het eten de eerste aflevering van seizoen 3 van "Homeland" gekeken en kort erna konden we eten. Na het eten hebben we de film afgekeken van zaterdag avond en ben ik niet lang erna lekker naar bed gegaan, morgen weer een verse nieuwe week met hopelijk veel avontuur. Bye you all!

  • 26 Oktober 2015 - 04:37

    Elma:

    Hi weer een goed gevuld weekend. Ben erg benieuwd naar het resultaat van de foto's.
    Hoop dat je weer een mooie week tegemoet gaat. Xxx van ons.

  • 26 Oktober 2015 - 06:15

    Marja:

    Hoi hoi zo een gezellig weekend achter de rug lees ik.. en je eerste les in onderwaterfotografie.. ben benieuwd naar de fotos..nu weer de start van een nieuwe week..bijna weer een maand voorbij.. voor je het weet is het november..xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 206
Totaal aantal bezoekers 36553

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: