Dag 50. Week 8 Swoop Swoop! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 50. Week 8 Swoop Swoop! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 50. Week 8 Swoop Swoop!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

27 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Jaaa het is weer maandag en het was me een onweersbui wat over het eiland heen trok met flinke flitsen en gerommel vlak boven ons hoofd. We moesten daarom ook allemaal in de tuin gaan werken, wnat duiken zat er niet in. Met een omweg langs huis voor andere schoenen zijn we met zijn achten naar de tuin gegaan waar we ook helemaal niks hebben uitgevoerd omdat het hard regende en onweerde. Voor 2 uurtjes hebben we met zijn alle een kaartspel gespeeld, toen het weer opklaarde hebben we wat spijkers opgezocht en nog een discussie gehouden of we zouden blijven of onze tuintafel fixen die nu al een tijdje kapot was. Het werd dus de tuintafel en om 10:30 waren we weer thuis. Fedor en Tim hebben toen de tafel gefixt en ik en Sarah hebben toegekeken en aanwijzingen gegeven. De tafel is nu steviger dan dat hij ervoor was. Daarna lekker even wat lunch gemaakt en zijn Sarah en ik "Homeland" gaan kijken. Wanneer "Homeland was afgelopen ben ik eerder terug naar het kantoor gegaan omdat ik mijn duikspullen nog bij Scubaqua moest ophalen, dat heb ik dus gedaan en na een kort momentje wachten plus twijfel of ik wel mee kon met duiken wegens flessen te kort zijn we toch gegaan. We moesten onze spullen wel zelf naar de pier lopen, gelukkig niet het hele eind. Met Nadio, Matt, Mickey, Sarah en ik waren ook nog twee heren van het haaien taggen mee, ze moesten nog een ontvanger in het water plaatsen op de duikstek genaamd Grand Canyon. Wat een mooie plek was dat zeg en behoorlijk diep, ik heb op een diepte van 31 meter gezwommen, wel voor even want lang kan je niet blijven, maar dit was echt een vet coole duikplek, met diepe rifkloven en heel veel vissen. Ik zwom langs een rifkloof en zag hoe het steeds dieper ging, stiekem wilde ik er boven zwemmen om er in te kunnen kijken, maar Matt en de rest zwommen al iets te ver vooruit omdat te kunnen doen. In totaal zijn we ongeveer een half uurtje onder geweest met niet een groot succes van Lionfish, maar goed het was wel een mooie duik. Terug in de haven was alles weer aan de kant en in dit keer wel een truck geladen. Alles afspoelen en opruimen en we waren klaar voor vandaag. Nu wachten op de kleine truck om voor mij mee te nemen voor patrol. Na 45 min wachten gaf Claire door dat patrol niet doorging wegens de stormen in het gebied. Okay dan gaan we lopen, wel eerst nog even langs de Chinees voor het eten van vanavond, ik kookte spaghetti. Hier was ik rustig aan begonnen na nog 2 afleveringen "Homeland" en Sarah had me ook deels geholpen met klaar maken. Het smaakte goed bij iedereen en Tim had nog een toetje gemaakt, kaneelbollen jammie! Na het eten ging Tim een drankje doen en hebben wij meiden gezellig "Magic Mike XXL" gekeken, ondanks dat het een flut film is was het toch wel leuk om samen te kijken. Ik ben kort daarna lekker gaan slapen, morgen weer een nieuwe dag. Tot morgen.

  • 27 Oktober 2015 - 04:54

    Marja:

    Zo een nieuwe duikplek bekeken en dan zo diep brrrr. Bij ons was het prachtig mooi weer ..het leek wel lente.. vandaag weer verder met keukenkastjes in elkaar zetten... pffff... maar het word mooi..en langzaam maar zeker gaan we naar de opening... tot morgen..xxxx

  • 27 Oktober 2015 - 05:21

    Elma:

    Hi. Gelukkig dat het weer opknapte in de middag jammer van je Patrol. Slecht geslapen bah maar drie uurtjes. Was om 12 uur al wakker tot half twee. Nu voel ik me zombie.
    Nou jij veel plezier vandaag en tot later xxx

  • 27 Oktober 2015 - 16:57

    Marijke:

    Hoi lieve Esmee wat een avonturen zeg (super jaloers).
    Ojee onweer brrrr mij niet gezien fijn dat het weer over ging

    Miss you SWOOP! Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 36553

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: