Dag 58. Stresse! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 58. Stresse! - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 58. Stresse!

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

04 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De ochtend in huis verliep rustig, ik was wel nog een beetje moe want ik had gisteren Xmen helemaal afgekeken, soms is het best lastig om een film geek te zijn. Anyways toen we bij het kantoor kwamen zat Hanna daar voor de deur en vroeg met een strenge stem aan mij en Sarah waar we gisteren waren. Dus Sarah zei dat we met Tim mee waren. Oh zegt Hanna maar Claire zei dat jullie dat niet hadden door gegeven, dit hadden we wel zei Sarah en zowel Tim als Fedor als ik bevestigde het. Nou goed dan zei Hanna dan zal het wel zo zijn. Vervolgens zei ze tegen Sarah dat ze niet mee kon met haar en Fedor voor zijn tropicbird project omdat vier mensen te veel was (Mairis ging ook mee) okay zei Sarah mogen we dan gaan duiken, maar daar gaat Hanna niet over. Dus bleven we in het kantoor wachten tot dat er iemand kwam om te zeggen wat we moeten doen, Matt was ook heel even binnen toen Jessica er aan kwam. Na een gesloten deur geprek met Sarah voor een begrijpelijk rooster. Hier kwam uit dat we mochten gaan duiken vanuit de rubberboot, ik ben toen snel even mijn badpak gaan halen thuis en toen ik terug was even omgekleed en zijn Sarah en ik flessen bij Scubaqua gaan halen en alles spullen opgezet. Mickey was er inmiddels ook en konden we gaan, maar er moest nog brandstof voor de rubberboot gehaald worden en Sarah vroeg aan Nadio hoe het werkte en Nadio legde het van het begin uit, maar Sarah wilde maar 1 dingentje weten en niet alles. Toem zei Nadio nou als je beter weet dan doe je het zelf maar en blabla, alles wat Nadio zegt moet je met een korreltje zout nemen. Dus Sarah nu na alles zoiets van laat maar ik ga in het kantoor zitten en daar iets uitvoeren. Ik ben toen met Nadio mee gegaan voor brandstof en heb tegen hem gezegt dat hij niet zo moest uitvallen tegen Sarah omdat ze al genoeg onnodige gezeur over der heen had gekregen, hij vloede zich toen wel een beetje schuldig. Al goed alles was klaar en ready to go dus wij meiden met zijn drietjes er op uit in de rubberboot. We hadden net onze gewichten van de groote boot gehaald toen Sarah er achter kwam dat ze niet zo goed wist waar precies de duikstek Bloks lag waar we Staghorn koraal moesten bekijken. Terug gevaren naar de kant en ik ben er uit geprongen om bij duikschool Goldenrock een kaart te vragen, de mevrouw van de school heeft me netjes laten zien waar het was een een kaartje gegeven ook vroeg ze of we wilde vertellen hoe het daar was voor als hun er willen gaan duiken. Okey hehe eindelijk onderweg en kwamen we de eerste boei tegen Crooks Castle, maar bloks lag een heel eind verder. Helaas waren we in de verkeerde richting gevaren en toen we terug gingen stooterde de motor. Dit vertrouwde we niet en zijn we helemaal terug gegaan. In het kantoor waar niemand van Stenapa zelf was bespraken we de situatie met Tim en die zei het zelfde als dat wij hadden gedacht om bij Crooks Castle te duiken voor Lionfish, we hebben we eerst toestemming gevraagd via de telefoon aan Jessica en die vond het goed. Hup terug in de rubberboot wil de motor niet starten, gelukkig lagen we nog in de haven en net voordat we de kant weer vast hadden startte hij weer, eindelijk na al dat gedoe onderweg. Bij de boei was het mijn taak om de stroming te testen, te veel stoming is niet duiken, maar het viel gelukkig mee, was even onhandig uit en in de boot komen met alle spullen maar we hebben toch een Lionfish kunnen vangen. Bij de groote boot om alle spullen terug te leggen hadden we besloten dat hij te klein was en niet de moeite waard om mee te nemen naar kantoor waar we al onze spullen hadden opgeruimt en konden we eindelijk lunchen. Tim moest mensen ophalen dus ben met hem mee gegaan naar boven. Heb gegeten, gefacetimed met mams en een wasje gedraaid, had wel wat haast want tijd ging sneller dan gedacht. Toen ik weer beneden was heb ik tot 15:00 aan mijn eigen project gezeten, even kunnen bijkomen van al dat stressen. Toen we weer thuis waren ben ik naar de winkel gelopen voor bijvullingen voor het avond eten. Er was weer overgbleven lunch die ik goed kon gebruiken. Met wat kip en extra groete heb ik wat in elkaar kunnen flansen. Sarah had cake gebakken en deze hebben we heerlijk onder het genot van een filmpje een stukje van gegeten. Na dat de film was afgelopen nog wat youtube filmpjes gekeken met Els en daarna lekker gaan slapen. Morgen hopelijk wat minder gedoe.

  • 04 November 2015 - 05:00

    Elma:

    O o. Dan is er dit en dan is er weer dat en dan weer die zeemeeuw ........
    Ook minder leuke dingen horen er bij. Kop op nieuwe dag, nieuwe kansen. Knuffels van ons xxxx

  • 04 November 2015 - 05:08

    Marja:

    Ja meissie zulke dagen horen er ook bij..niet iedere dag gaat van een leie dakkie zelfs niet in een tropisch paradijs... gewoon achter je laten en een frisse blik richten op een nieuwe dag... xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 36366

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: