Dag 72. Duiken maar dinsdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 72. Duiken maar dinsdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 72. Duiken maar dinsdag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

18 November 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Ja na een goed, vermoeiend, maar leuk weekend was het weer tijd om aan de slag te gaan. Vandaag ging ik in de ochtend samen met Matt en Mickey duiken. We gingen bij triple wrak een boeitouw vervangen, dit was snel gebeurd en konden we nog voor lionfish gaan. We waren nog maar net onderweg toen we ineens een luid geluid hoorden dat steeds dichterbij kwam. Ik zag Matt ineens zichzelf tegen de bodem drukken, dus ik deed het ook meteen en Mickey ook. Vlak boven oms hoofd kwam er een groot schip over, het was niet zo diep waar we zaten en ik kon de propellors zien draaien. Dat was wel even schrikken, we konden gelukkig daarna gewoon verder. Helaas waren er geen lionfish te zien maar het was wel een mooie duik. Terug uit het water was het nog erg vroeg om meteen terug te gaan dus is Nadio gaan vissen en Matt ging naar de Hydrophone luisteren. Na wat andere boeien gecheckt te hebben gooide hij zijn lijntje uit en Matt zijn Hydrophone. Het was zo rustgeven, de zee die de boot heen en weer schommelde, het zonntje dat zachtjes scheen. De juiste positie op de kapiteinsstoel en ja hoor ik ging knikkebollen en zo erg dat ik op een gegeven moment weg zackte en door de schok van mijn hoofd die naar achter klapte schrok ik wakker. Matt zag het precies gebeuren en moest heel hard lachen en ik ook. Het ging zo een tijdje door zelfs toen ik verplaatst was naar een ander plekje op de boot, ook Nadio zag het en zei toen dat ik voor op de boot moest gaan liggen. Heb dit ook gedaan en ben toen echt even weg gedommeld tot ik Matt enthousiast hoorde roepen dat hij een tonijntje had gevangen. Na een paar plonzen water in mijn gezicht omdat we in middels waren gaan varen ben ik verplaatst naar de achterkant van de boot om wakker te blijven en had het koud door het op spattende water. Terug op het kantoor alles op gehangen en ben ik samen met Tim die in het kantoor was gebleven terug naar huis gegaan. Hoewel ik hem verloor onder weg dankzij een iguana die rustig voor zijn neus zat te eten. Thuis verschrikkelijke noodles gegeten en even kunnen zitten. Even voor 13:00 ziijn Kelly en ik terug gegaan want zij had der oriëntatieduik met ons. Op het kantoor weer alles klaar maken en gaan met die banaan. Staghorn stond op het programma, Matt begeleide Kelly tot dat ze vertrouwd onder water was en we gingen op zoek naar Staghorn. Bij plaats van bestemming, Blocks, ging Matt zijn ding doen en ik, Mickey en Kelly gingen rondjes om hem heen zwemmen. Het was best wel weer een mooie duik, veel vissen en murenes gezien, we zijn na dat Matt klaar was zijn we terug gegaan. Op het kantoor alles opruimen en naar huis. Thuis lekker even douchen, want ik voelde me net een gezoute vis. De rest ging sporten en Kelly, Cloë en ik moesten de pizzas van het vliegveld gaan halen. U hoort het goed, pizza van het vliegveld halen! Tim had pizza besteld op St. Maarten die bezorgen per vliegtuig hier op het eiland voor maar 11 dollar. Zo gezegt zo gedaan en we hebben ons helemaal vol gegeten. Daarna een spelletje kaarten en toen zijn Cloë, Kelly, Kally en ik ons reisje naar Anguilla gaan boeken. Jep ik ga nu dus ook naar Anguilla, kan het niet laten dus niet aan koment weekend maar het weekend erna gaan we. Ik ben na het boeken gaan slapen was aardig moe na vandaag. Ben benieuwd wat de morgen brengt.

  • 18 November 2015 - 05:25

    Elma:

    Hi. Nou wat griezelig zo'n boot. Mogen die daar wel varen? Hadden jullie geen duikvlag op de boot van Nadio? Veel gezien dus weer en gedaan. Wij zijn tweede geworden in onze poule van de battle. T was erg leuk. Hier is het nu slecht weer. Harde storm. Xxxxx

  • 18 November 2015 - 06:10

    Marja:

    Wat een leuk vooruit zicht een weekendje weg. Gaat de tijd nog sneller.. vandaag bhv hopelijk blijft het droog anders staan we in de regen een brandje te blussen.... veel plezier vandaag xxxx

  • 18 November 2015 - 08:16

    Marijke:

    Wat een spannende dag Esmee, blij dat je goed wist wat je moest doen!
    Ik zit hier gezzelig te wachten bij de tandarts brrrrrr


    Dikke kus
    Marijke

  • 18 November 2015 - 11:12

    Tante Anneke:

    hallo esmee leuk om weer wat over je te horen.
    dat je een fijn weekend hebt gehad mooi weer,hier is het anders de winter komt er aan dit weekend.
    haha wat een luxe om pizza's per vliegtuig te laten komen.
    de komende week veel plezier en geniet van het mooie weer en denk dan aan onsxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 36370

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: