Dag 95. Nieuwe duikstek en Junior Rangers. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 95. Nieuwe duikstek en Junior Rangers. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 95. Nieuwe duikstek en Junior Rangers.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

10 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Het was donderdag ochtend en ik ging al vroeg naar beneden, ik had namelijk geen zin om op de jongens te wachten en dan vervolgens mee moeten rennen, ze zijn allebei best wel lang en zetten dan ook behoorlijke stappen. Bij het kantoor arriveerde ik zo wat gelijk met Chuck en Jessica, niet veel later druppelde de rest binnen. Ik, Matt en Mickey gingen vandaag duiken, we laden alles in de truck en gingen naar de haven, alles weer uit de truck en Matt ging deze weer weg brengen terwijl Nadio de boot ging halen. Toen de boot er was hebben we alles in geladen en is Matt aan Menno een duikinstructeur bij squbacua, die ook bezig was duikspullen in te laden, gaan vragen wat de coordinaten waren voor waar we heen gingen. Al snel keer de Matt terug en konden we gaan. Nadio heeft ons op de plek gebracht, deze heeft geen boei en daarom kreeg ik weer de markerboei mee, dit keer raken hij niet in de knoop toen we afdaalde. Beneden hadden we al snel lionfish te pakken en veel haaien kwamen ook over de vloer, weer heel dichtbij. Vervolgens gingen we weer naar boven en hielden we ze goed in de gaten, Nadio heeft ons toen aan de oppervlakte weer uit het water gevist en gingen we naar de volgende stek. De tweede duik, na het rusten was bij Anchor point west. Dit touw moest vervangen worden, dus zijn ik en Matt afgedaald en met wat teameffort was het zo gebeurd, tijdens onze safetystop was Matt weer met het kleine hogedruk mondje aan het spelen en blies hij lucht mijn kant op, zag gelijk niks meer door al die bubbles en toen ik moest lachen liep er water in mijn masker, haha. Hup weer uit het water de boot op en terug naar de haven. Na alles uitgeladen te hebben en opgehaald door Jessica en Claire, ruimde we alles bij het kantoor op en gingen we als een soort lopende band de lionfish ontleden. Ik knipte de vinnen en pinnen van de vis en Matt en Nadio ontleden ze en Mickey noteerde alles, zij vroeg toen hoe de nieuwe plek hette en Matt zei lachend Neptunes Locker, haha leuke naam toch. De laaste twee kleintjes deed ik met een schaar, had daardoor wel een blonde actie! Ik probeerde ze te fileren, want ik dacht dat Matt dat bedoelde, maar hij bedoelde alleen de buik open te knippen en te kijken wat geslacht het is en wat hij heeft gegeten, we konden daardoor wel hard lachen. Na nog even de data van de vissen in te voeren ben ik naar huis gegaan. Ik kwam thuis in een huis zonder water... Ik draaide net de kraan open en zei kak geen water das irritant. Oh ja hoorde ik toen uit de kamer van een van de jongens, er is geen water... no sh* Sherlock hier was ik zelf al achter gekomen dacht ik bij mezelf, zucht. Heb wel lekker kunnen lunchen en ben samen met Fedor weer naar kantoor gegaan. Daar heb ik de laatste data in gevoerd en wat voorbereidingentjes gedaan voor mijn knutsel werkje. De Junior Rangers kwamen kort er na binnen druppelen en hebben we allemaal gezellig geknutseld. Ook hebben we secret santa gedaan en gaan we iets leuks maken voor de ander, moesten wel twee keer lootjes trekken omdat iedereen vroeg wie ze hadden, dan is het natuurlijk geen secret meer. Vervolgens wilde ik wat lijmen met Claire haar lijmpistol, kreeg dat ding kortsluiting en begon hij te roken, heb hem gelijk uit de stekker gehaald, sorry Claire ik heb je lijmpistol gesloopt, ach geef niet zei ze hij was to heel goedkoop. Het was daarna tijd om op te ruimen en de Kiddies thuis te brengen. Ik werd ook weer door Claire netjes thuis gebracht. Thuis waren de jongens zwemmen en drie keer raden, geen water. Bah, ik ruik naar vis, ik ben compleet gezout aan alle kante en ik zit onder de verf, ik had echt een douche nodig. Pff ik heb dan maar lekker op de bank gehangen toen de jongens weer thuis kwamen ging Fedor niet veel later koken, halverwege riep hij uit de keuken dat het water het weer deed. Ik ben toen meteen onder de douche gestapt en heerlijk gedoucht. Verder een rustig avondje gehouden, want morgen ga ik weer met Claire en kleine kindjes de Quill beklimmen en de rest mag lekker aan de weg naar de botanische tuin werken, ha kom ik daar mooi even onderuit hihi. Tot morgen allemaal.

  • 11 December 2015 - 05:34

    Elma:

    Hi. Heb je nu alle duikstkken zo'n beetje gehad? En is het haaien seioen nu eens voorbij? Zeg naar tegen ze dat ze ff naar Aruba verhuizen als ik kom. Morgen dus weer juf Esmee en lekker wandelen terwijl de anderen zwoegen. Hihi je krijgt wat je verdient zegt men. Xxxxxx

  • 11 December 2015 - 08:16

    Marja:

    Dat is wel lastig geen water als je lekker wil douchen...je zou zeggen dat ga je maar in zee spoelen maar dan zit je nog meer onder het zout.. waar is de regen als je het nodig heb..... hier is het al wat kouder aan het worden brrrrrrrr. Nu alweer de laatste dag van de week...whoehoe weekend...veel plezier en tot maandag...xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 36805

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: