Dag 99. Scuba day - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 99. Scuba day - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 99. Scuba day

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

22 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De nieuwe week is weer begonnen en ik was te vroeg wakker, ik droomde namelijk dat onze oh zo vriendelijke kat (niet) Vinnie me aanviel en werd met mijn armen in de lucht wakker. Bah eht was pas half 5 en draaide me dus nog even om. Vervolgens normale tijd opgestaan en de gebruikelijke routine. Met zijn drietjes zijn we toen naar beneden gegaan. Daar ontmoeten we de rest en Pardis samen met haar nicht Nassiem (weet niet of ik het goed gespeld heb) ze is net zo oud als ik en blijft hier tot en met kerst op Matt en Pardis huis passen als zij weg zijn. Zij ging mee met de jongens de tuin in en Pardis hielp Mett en mij mee. De eerste duik die we gingen was een lijn schoonmaak bij Grand Canion, dit was een flinke lijn wel 28 meter diep gingen we. Matt en Pardis gingen nog voor lionfish maar ik had geen speer, wilde me namelijk even goed op mijn computer focussen vooral op deze dieptes. Hebben haaien gezien en een lionfish aan gewezen. Vervolgens heeft Nadio ons weer op de boot geholpen en voeren we naar het volgende plekje. Na een paar minuten boven water geweest te zijn gingen we weer het water in. Dit keer bij Aquarium, wat was dat mooi, echt net een aquarium. Heel veel vissen en ook schildpadden, stekelroggen en zelfs een kleine octopus. Wat schitterdend om dat diertje van kleur te zien veranderen met eigen ogen. Na een paar minuten onder geweest te zijn, gingen we weer naar boven. Zowel Pardis en Matt als ik hadden het koud en gingen toen ook snel terug naar kantoor. Bij het kantoor het gebruikelijke, opruimen, ontleden en omkleden. Het was wel wat later geworden dan gedacht en hobbelde naar boven met een omweg langs de bakker. Thuis aangekomen dachten de jongens leuk te zijn en hadden ze me buiten gesloten. Ik dachtal zo iets toen ik de sleutel niet zzg liggen. Haha we halen een grapje met je ut zei Fedor vanuit de keuken, dus ik zei hahah erg leuk hoor, ik lach me dood (sarcasme druipte er van af.) heb mijn spullen neer gezet en ben op de bank geploft, poeh wat was ik gesloopt zeg. Vervolgens na mijn lunch ben ik weer terug gewandeld en ging weer gezellig duiken met Matt en Pardis. Stenapa reef, met een aantal wrakken en weer heel veel schildpadden die zich te goed deden aan de kwallies. We hadden de lijn al vrij snel schoon en we zwommen hard tegen de sterke stoom in om nog wat lionfish te zoeken. Matt had er eentje kunnen speren en Pardis had de tweede gekilled maar kreeg hem net aan haar speer. Hun tweeen zijn nog door het wrak gezommen en ik kon ze van boven door een gat voorbiji zien zwemmen. Daarna doken ze op uit een ander groot gat en was het tijd om terug te keren. Daar gingen we weer met de boot terug naar de haven. Daar haalde we weer alle spullen van boort en maakte we een praatje met Mike de duikschool eigenaar. Op kantoor weer opgeruimt en daarna lekker naar huis gegaan met een deel van de lionfish. Deze werd thuis door Cornelius gebruikt voor een pasta ovenschotel. Matt, Pardis en haar nichtje kwamen ook nog even langs en werd het laat, Fedor en Corneiius wilde nog langer opblijven en drinken maar daar had ik geen zin in. Ik ben lekker haan slapen en hopelijk droom ik vannacht niet weer zo iets raars. Morgen wel vrij want het is dan Kingdom day op het eiland en ik ga bij Claire haar bakesale kijken en misschien wel een paar cakes of taarten scoren. Jammie! Tot morgen allemaal, love u!

  • 23 December 2015 - 06:23

    Marja:

    Jeeeee weer een blog...heb het wel gemist hoor de verhalen uit de caribean...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 36542

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: