Dag 112. Tweede kerstdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 112. Tweede kerstdag. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 112. Tweede kerstdag.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

27 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Na een beetje teleurstellend avondje stappen tot 4:30 (oops) werd ik 10 minuten voor 10:00 wakker en Niels had mij gevraagd om 10:00 de truck terug te brengen zodat hij hem weer kon gebruiken. Dus ik Nielsje een berichtje sturen dat ik er zo aankwam. Gauw even ontbijten en intussen facetime met de family die allemaal gezellig samen kerst vierden. Ik zei toen dat ze het later nog eens moeten doen als ik wat wakkerder ben. Dit was dikke prima en ik ging er vandoor. Bij CNSI waren ze blij dat ik de truck had terug gebracht en had Niels we weer met de truck terug gebracht, ergens dacht ik toen bij mezelf.... Wat had hier anders gekunt... Jullie begrijpen me vast wel. Ik ben daarna lekker nog even terug naar bed gegaan en nog een uurtje in slaap gevallen. Toen ik vervolgens wakker werd heb heerlijk thee gezet en ben ik een filmpje gaan kijken, tussendoor vroegen Fedor en Cornelius of ik mee naar het strand ging, maar daar had ik nou nog echt geen zin in. Net voor de helft van de film had ik hem even op pauze gezet om goed te kunnen facetime met mijn familie. Het was geweldig om jullie allemaal weer even te zien en ik moest wel even slikken nadat ik had opgehangen. Ben toen weer mijn film verder gaan kijken. Hij was nog maar net de helft heen toen ik een berichtje kreeg van Amerik of ik Fedor zijn telefoon (op de stoel) en zonnebril (nergens te vinden) wilde mee nemen als ik ook naar het strand kwam. Is goed maar hij moet nog even wachten ik lunch wat en kijk mijn film af en dan kom ik. Zo gezegt zo gedaan, ik had al mijn spullen gepakt en zocht nog naar Fedor zijn zonnebril, maar toen ik hem niet kon vinden vroeg ik aan Amerik of Fedor zeker weet dat hij thuis lag en niet in zijn tas zat en ik had zoals gewoonlijk gelijk, hij zat in zijn tas.... Zucht. Ik hobbelde naar buiten en wat denken jullie, ja hoor er verschijnt een enorme wolk boven de zon, ik kwam nog maar net aan bij Mazinga waar de rest al was en had nog geen 1 voet in het water of het begon te regenen. Het was een plensbui, maar wel een kleintje. We hebben met zijn alle lekker even rond gedobberd en vervolgens ben ik mijn boek gaan lezen. Na een tijdje ging ik weer mijn nieuwe masker uitproberen, maar door er mee te spelen tot hij uiteindlijk goed zat kreeg ik een heerlijke slok water binnen via mijn snorkel. Proestend kwam ik weer boven en zwom ik terug naar de kant, jakkes dat was zout. Ik had mijn snorkel en masker weer even weg gelegd en ging vervolgens voor een stevig stukje zwemmen. Ik wilde naar de Stenapa boot zwemmen, maar daar was ik toch iets te moe voor, dus ging ik voor de witte boei die dichterbij dreef. Daarna heb ik nog even met een paar Junior Rangers gespeeld die ook op het strand waren en ben vervolgens terug gegaan. Om 18:00 sloot Mazinga en heeft Niels mij en Fedor bij de supermarkt afgezet voor eten voor vanvond. Ik heb een geïmproviseerde risotto gemaakt, smaakte wel prima. Daarna was het lekker gewoon rustig avondje thuis, het was nog maar de vraag of mensen nog uit wilde, maar dat zien we nog wel. Tot morgen allemaal, het was weer top om jullie allemaal weer even te zien en hopelijk tot snel.

  • 27 December 2015 - 07:04

    Marja:

    Het was super om je weer ff te zien...het was gezellig bij je ma en pa ...poepoe veel lekkere dingen en natuurlijk (te)veel gegeten... nu een rustige zondag en morgen weer fris en fruitig aan het werk... langzaam kruipt het einde van het jaar dichterbij... nog 4 dagen en dan is het al 2016...de tijd vliegt...xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 37180

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: