Dag 51. Heen en weer. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 51. Heen en weer. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 51. Heen en weer.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

28 Oktober 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

De ochtend begon zoals altijd en om 7:00 waren we allemaal weer beneden. Vandaag ging ik in de ochtend mee duiken maar we moesten eerst wachten tot we flessen konden halen en brandstof voor de boot. Dit gedaan te hebben konden we onze spullen klaar maken en gaan. Na nog wat heen en weer geloop van Matt om vergeten spullen op de boot terug te geven was het zo ver. Onder weg zagen we Tim, Fedor en Casper nog op de rotsen staan van Boven National Park en hebben we naar ze gezwaait. Op de duikstek we gingen duiken voor Lionfish en gebleekte koralen, het heette Northman en het was er erg mooi, mijn duik ging ook erg goed en het diepste dat ik ben gegaan was 24,5 meter en in totaal tijd 52 min. Terug op de boot kwam ik er achter dat ik onder het bloed zat, ik vroeg me af waar dat nou vandaan kwam, toen in eens zag ik dat ik een paar krassen op de zijkant van mijn knie had zitten en een klein schrammetje op mijn pols, het bloeden zo erg omdat ik net uit het water kwam. Heb me waarschijnlijk aan de onderkant van de boot geschaaft toen ik mijn vinnen uit deed. Nou ja gaat wel weer over, nu gingen we rustig terug naar de haven want we hadden zat tijd over. Op nieuw zaggen we de jongens op de rotsen. Terug bij de haven hadden we geen truck tot onze beschikking en moesten we onze spullen op de kant leggen en zelf terug dragen, gelukkig lieten we de flessen in de boot. Alles afspoelen en opruimen en het was done. Ik werd vervolgens door Tuttie gevraagt om naar het huis te gaan en een man te laten zien wat de problemen waren met de toiletten. Die van de jongens spoelde slecht tot helemaal niet en de andere meiden hadden een lek. Dus ben helemaal naar boven gelopen, blijkt de man al om 8:00 uur te zijn gekomen zeide Kirsten en Els, fijn kon ik weer terug, met, wat ik dacht dat ze zeiden, de kleine grijze truck... Geen idee waar ik die vandaan moest toveren, want voor de deur stond hij niet. Terug bij het kantoor bleek dus dat hij daar was en ik er mee naar boven moest maar dat had ik dus verkeer begrepen. Ben daarna Mickey gaan helpen met een afvoer probleem bij de sponzen van PHD studenten die gevraagt hadden of zij er op wilde letten terwijl ze weg zijin. We hadden hulp van een Nederlandse man maar het is ons niet gelukt het te fixen, na een tijdje tobben en verschillende dingen uitgeprobeerd te hebben, hebben we het op gegeven. Ik ben terug naar het kantoor gelopen, mijn tas gepakt en met Casper mee naar boven voor lunch, hij heeft me netjes thuis afgezet en ik kon lekker even zitten. Om 13:00 was ik weer terug bij kantoor waar ik de rest van de middag aan mijn project heb gezeten, maar door de warmte verloor ik al snel mijn concentratie. Om 15:00 was zo'n beetje alles klaar, nog even een snelle check bij de sponsjes, afvoer liep weer maar voor hoelang. Daarna zijn we, Ik, Mickey, Fedor, Tim en Sarah uitgenodigd om met de haaien tag mensen een drankje te doen bij "Old Gin House" ik had een virgin colada, die was wel lekker. Toen we weer naar huis gingen regelde ik ons een lift om hoog, we hebben de beste man hartelijk bedankt en het kleine stukje zelf naar huis gelopen. Thuis gingen Sarah en ik "Homeland" kijken na dat ik mijn was had gedaan en gedoucht. Lekker gegeten dankzij Els en Kirsten en helaas potje kaarten verloren en moest ik de afwas doen, dit was niet veel dus zo gebeurt. Weer 2 afleveringen gekeken en ik ben erna gaan slapen, was erg moe. Morgen midden van de week alweer.

  • 28 Oktober 2015 - 05:56

    Elma:

    Goeie duik dus, straks als wij komen weet jij alle mooi stekjes.
    En een sponsjes project. Leuk om mee te kijken. Is het riool probleem nog opgelost? En spoelt het toilet weer door?
    Morgen (nu voor ons) weer de week half voorbij. Oja heb ik me vanochtend verslapen...... Was vergeten de wekker om kwart voor vijf te zetten, maar natuurlijk was ik weer om 2 uur wakker vannacht. Uurtje liggen draaien, en toch weer ingedommeld tot ik mijn ogen open deed en dacht, 5:25 wat is hier fout. Oops, paps eruit!
    Gelukkig niet zo heel erg omdat mijn slaapjes meestal maar twee of drie uur duren. Elk nadeel heb ze voordeel, zei Johan Cruijff eens hahahaha.

  • 28 Oktober 2015 - 06:13

    Marja:

    Hoi hoi. Dinsdagavond gelopen samen met je mama...en klein stukje maar want het is nu al goed donker s avonds vanwege wintertijd en alles deed me zeer van 2 dgn keukenkastjes in elkaar zetten...ook hebben we al de boodschappen lijstjes gemaakt...whoehoe nog 9 nachtjes slapen... nu gauw douchen en straks weer aan het werk ....xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 36362

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: