Dag 96. Sportief bezig. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu Dag 96. Sportief bezig. - Reisverslag uit Sint-Eustatius, Bonaire van Esmee Griend - WaarBenJij.nu

Dag 96. Sportief bezig.

Door: Esmee

Blijf op de hoogte en volg Esmee

11 December 2015 | Bonaire, Sint-Eustatius

Family Friday! Maar ik kwam er mooi onderuit door mee te gaan hiken met Claire een en groep school kinderen. Ik kwam net aan en de rest was er al en toen Claire mij had voorgesteld aan allen gingen we met volle moed naar boven, Crater rim deze keer en het was een flinke wandeling. Helaas waren de kinderen alleen niet zo gehoorzaam, maakte veel herrie en luisterde slecht. Ik liep zelf achteraan en praatte met de leraren. Toen we eindelijk de top hadden bereikt konden we even uitrusten en hebben we een groepsfoto gemaakt. Na een plaspauze waar natuurlijk iedereen moest, zijn we weer naar beneden gelopen. Onderweg kwam ik steeds afgebroken stukken lint tegen, dit lint is om het pad aan te geven en dat werkt natuurlijk niet als het op de grond ligt. Dus ik stopte de hele groep en zei dat ik niet blij was met het zien van de afgetrokken linten en toen werden de leraren boos, de kinderen wezen natuurlijk elkaar aan en ontkende het gedaan te hebben. Maar dat kon de leraren niet schelen en pikte twee er uit die het meest schuldig der aan waren. De twee jongens moesten toen beide de linten terug gaan hangen. Ik, Claire en twee andere ouders bleven met de rest wachten bij het bankje halverwege tot ze terug waren. Toen ze terug keerde moesten ze achteraan lopen tussen de twee leraren in en de rest rende en soms vielen ze naar beneden, Claire moest dan ook continu zeggen dat ze niet moesten rennen, maar dat zei ze tegen een stel dovemans oren. Beneden werden we vriendelijk bedankt en moesten alle kinderen mij en Claire een hand geven en bedanken. Toen de kinderen weg waren heeft Claire me een lift naar huis gegeven en beide moesten we even zuchten. Wat een leuk stel kinderen zei ik toen en we moesten beide hard lachen. Thuis heb ik lekker een was je kunnen draaien want ik was vroeg terug, heb ook kunnen facetime met Marijkje en tussendoor kwam Pardis een kerst kalkoen brengen, dat ding was enorm en zwaar, maar heb hem in de vriezer gekregen. Na mijn lunch had ik mijn zwemspullen ingepakt en toen viel halverwege de stroom ineens uit (al weer). ik ben maar naar beneden gelopen en kwam toen de oorzaak tegen. Een kraanmachinist was aan de elektriciteitskabels bezig, dat verklaard waarom er ook geen stroom was in het kantoor. Er was ook geen meeting en de jongens hadden daarvoor een uur gewacht en gingen toen chagrijnig naar boven. Ik aan de andere kant had uitleg gekregen van Claire hoe werkten achter haar bureau, want volgende week woensdag ochtend zit ik achter het bureau. Vervolgens kwam ik buiten Nadio tegen en heb met hem staan kletsen, ik dacht op een gegeven moment dat ik niet van hem af kwam, maar toen kwam Violet (Tuttie) naar buiten en begon tegen hem te praten, dat was mijn kans om te ontsnappen. Ik ging bij the Gin House lekker op een strand stoel liggen en genoot van de zon en mij limoensmoothie. Ik ben daarna naar de Stenapa boot gezwommen en dat was best een eindje zwemmen. Op het platform van de motoren heb ik even gerust en daarna dook ik terug het water in en zwom weer terug. Lag nog geen 10 minuten of Cornelius kwam aanzetten, hij bestelde een drankje en na dat hij deze op had vroeg hij of ik met hem wilde gaan snorkelen. Natuurlijk waarom niet en daar ging ik weer het water in. Toen we klaar waren gingen we met een om weg voor een ijs en boodschappen naar huis. Thuis lekker gedoucht en een gezellig avondje, kans van karaoke is gemiddeld, maar dat horen jullie zondag wel bij het weekendverslag. Bye bye!

  • 12 December 2015 - 05:04

    Elma:

    Oei stoute kinderen. Ja Santa is making a list who's naughty or nice ;-).
    Is je globe al af? Hier was het gisteren prutweer. Veel heel veel regen.
    We zullen zien hoe het vandaag is. Xxxxxx tot laters.

  • 12 December 2015 - 07:12

    Marja:

    O jee geen stroom ..maar hopen dat je kalkoen niet ontdooid haha ....erg vervelend hoor als je een groep heb die niet luisterd..maar goed opgelost door ze de linten te laten terughangen hadden jullie extra rustpauze..hier zie je steeds meer versierde huizen..kerst komt er aan.. een fijn weekend en tot maandag xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esmee

Hoi ik ben Esmee en voor mijn opleiding loop ik stage op het eiland St. Eustatius (Dutch Caribbean). Ik ben werkzaam bij de organisatie STENAPA. Met deze blog wil ik jullie mijn avonturen die ik op het eiland beleef delen.

Actief sinds 01 Sept. 2015
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 36385

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 Februari 2018

Stage Arossta

06 September 2015 - 22 Januari 2016

Stage in St. Eustatius

Landen bezocht: